Isovanhemmat valittaa siitä, että lapsenlapsilla ei ole mitään tekemistä heidän luonaan
Oon niin kypsä. Lapset 7-10v ja välillä pääsevät mummolaan. Valittavat siellä kuulemma, ettei ole mitään tekemistä.
Mutta eikö niiden lasten kanssa voi tehdä jt? Tai ainakin itse ajattelen, että keksisin puuhaa sitten kun olen mummo ja saan lapsia luokseni.
Golfaavat isovanhemmat on ilmeisesti vaan niin väsyneitä kierrosten jlk, ettei jaksa enää touhuta mitään muuta.
Ai että ottaa päähän. Ja sit oikein puhelimessa kertovat kuinka lapset valittaa tekemättömyyttä. Ei muuta kun persus ylös ja touhuaan.. en tiedä mitä sanoa, puristan vaam hampaita yhteen. Ehkä en enää edes ehdota mummolaan menoa lapsille.
Kommentit (26)
Meillä toisessa mummulassa myös samanlaista. Mitään eivät koskaan viitsi tehdä lasten kanssa (Meillä 5 ja 7v lapset) Veisivät edes lähileikkipuistoon tai jätskille kerran kesässä. Toisessa mummulassa pelailevat, leipovat yms, saattavat käydä kalassa.
En tarkoita, että isovanhempien pitää olla jotain ohjelmatoimistoja. Mutta silloin harvoin kun lapsenlapset tulee kylään, voisi vähän koittaa jotain keksiä, oikeasti en vaadi sen kummempaa kuin veisivät 200m päässä olevaan leikkipuistoon. Sanomattakin selvää täälläkin kumpaan mummolaan mieluummin haluavat.
Tappakaa ne mummot ja suuretikäluokat kaikki. Niistä näytä olevan kun harmia ja mielipahaa.
Meillä lapsenlapset joutuvat töihin, on taimikonhoitoa ja polttopuuntekoa ja pihasiivousta ja tien kunnostamista, kivien keräämistä, kasvimaanhoitoa, marjanpoimintaa - ei lapsenlapset koskaan valita, että ei ole tekemistä, mutta eipä heitä meillä kovin usein näy.
Kun olin neljävitonen ensimmäisten lastenlasten syntyessä, virtaa vielä riittikin touhujen keksimiseen ja toteuttamiseen.
Nyt olen kuusikymppinen, osaeläkkeellä (ja osa-aikatyössä), ja vaikka jaksan golf-kierroksen, niin en kyllä tosiaan enää jaksa samalla tavalla keskittyä lasten hauskuuttamiseen kuin nuorempana, vaikka näistä nuoremmistakin lapsenlapsista tykkään.
Puolisoni on 70-vuotias, eikä hän juuri lasten metelöintiä jaksa enää oölenkaan. Alkavan parkinsonin vuoksi on myös päiväväsymystä. Vielä hänkin jaksaa sentään 9 reikää golfia pelata, joskus jopa koko kierroksen.
Ja lapset meillä välillä on, mitta tosiaan, erityisiä ohjelmanumeroita heille ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Meillä toisessa mummulassa myös samanlaista. Mitään eivät koskaan viitsi tehdä lasten kanssa (Meillä 5 ja 7v lapset) Veisivät edes lähileikkipuistoon tai jätskille kerran kesässä. Toisessa mummulassa pelailevat, leipovat yms, saattavat käydä kalassa.
En tarkoita, että isovanhempien pitää olla jotain ohjelmatoimistoja. Mutta silloin harvoin kun lapsenlapset tulee kylään, voisi vähän koittaa jotain keksiä, oikeasti en vaadi sen kummempaa kuin veisivät 200m päässä olevaan leikkipuistoon. Sanomattakin selvää täälläkin kumpaan mummolaan mieluummin haluavat.
Meillä lapset vierailevat koko perheenä ja lapsenlapset oppivat, miten 3 sukupolvea on yhdessä ja mikä oudointa - he eivät ole keskipisteenä eikä heitä viihdytetä. Mustikkaan menee koko porukka, jokaisella tehtävänä poimia marjoja ja se myös tehdään. Turha selittää, että haluaa keinumaan. Tässä maailmassa ei aina saa kaikkea haluamaansa.
Jos lapsi haluaa leikkipuistoon, vanhemmat vievät hänet. Mummun kanssa katsotaan mustavalkoisia kotimaisia elokuvia.
Miksi lapset viedään väkisin juuri niille isovanhemmille? Eikö voi olla kotona tai mummo tulee kylään. Ehkä he eivät keksi lasten kanssa mitään, kuten vanhemmat osaavat.