Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat valittaa siitä, että lapsenlapsilla ei ole mitään tekemistä heidän luonaan

Vierailija
04.08.2022 |

Oon niin kypsä. Lapset 7-10v ja välillä pääsevät mummolaan. Valittavat siellä kuulemma, ettei ole mitään tekemistä.

Mutta eikö niiden lasten kanssa voi tehdä jt? Tai ainakin itse ajattelen, että keksisin puuhaa sitten kun olen mummo ja saan lapsia luokseni.

Golfaavat isovanhemmat on ilmeisesti vaan niin väsyneitä kierrosten jlk, ettei jaksa enää touhuta mitään muuta.

Ai että ottaa päähän. Ja sit oikein puhelimessa kertovat kuinka lapset valittaa tekemättömyyttä. Ei muuta kun persus ylös ja touhuaan.. en tiedä mitä sanoa, puristan vaam hampaita yhteen. Ehkä en enää edes ehdota mummolaan menoa lapsille.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan mukulat on opetettu just tollasiksi että eivät ite keksi mitään, koko ajan jonkun pitäis toimia ohjelmatoimistona niille.

Kun ite olin lapsena mummolassa, niin todellakin ite sai keksiä tekemisensä.

Sun lapset taitaa olla tylsiä tyyppejä?

Vierailija
2/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvot että laittaa lapset keskenään ulos leikkimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo kyllä keksi puuhaa. Leipoivat, askartelivat, pelasivat lautapelejä...

Vierailija
4/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan mukulat on opetettu just tollasiksi että eivät ite keksi mitään, koko ajan jonkun pitäis toimia ohjelmatoimistona niille.

Kun ite olin lapsena mummolassa, niin todellakin ite sai keksiä tekemisensä.

Sun lapset taitaa olla tylsiä tyyppejä?

Hei tylsimys.. Minkälainen on tylsä lapsi/tyyppi? Onko sinulla lapsia?

Vierailija
5/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin mummin ja vaarin kanssa uimassa, viherpajalla, korkeasaaressa, museoissa ja kaupungilla vaan pyörimässä. Isovanhemmista oli kiva mennä ja touhuta meidän kanssa. Voisikohan teidän isovanhemmat kokeilla olla vähän aktiivisempia muksujen kanssa kun se voi olla kivaakin.

Vierailija
6/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei koskaan tee mitään lastenlasten kanssa, leluja yms siellä kyllä on . Ei sekään kiva ole että kävijät saavat vain itseitseään viihdyttää. Anoppilassa taas on vähän leluja yms,mutta puuhaavat yhdessä ja pelaavat . Ei tarvi kysyä edes meneekö lapsi mieluummin kumpaan paikkaan. Ei minunkaan pappa ja mummi leikkijöitä olleet, mutta aina oli fiilis että kiva kun tuli lapsia ja puuhattiin yhdessä.

Vierailija
7/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne lapset itse sitten kotona kertovat?

Miehelläni on kuusi lapsenlasta, ikähaarukka tällä hetkellä 7v - 20 v. Ovat kyllä tosi erilaisia tuossa suhteessa. Jotkut ovat meillä ollessaan keksineet itse tekemistä, lähteneet kaikkeen mukaan, kun taas toiset ei halua mitään eikä ole kiinnostuneita mistään, mikään ei huvita. Oon ollut huomaavinani ainakin sen, että lasten on vaikeampaa meillä viihtyä, kun ovat huolissaan kotiasioista. Onko teillä ap joku parisuhdeongelma kotona?

Vierailija
8/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mummo kyllä keksi puuhaa. Leipoivat, askartelivat, pelasivat lautapelejä...

Pienempiä vielä pystyy noilla viihdyttämään mutta ei enää vanhempia lapsia. Ja kyllä mummulassa saakin olla välillä tylsää.

Vierailija
9/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antakaa pelikonsolit mukaan, lempilautapelit, käykää kirjastossa hakemassa uudet kirjat kun menevät sinne. Kai te voitte jotenkin auttaa niitä isovanhempia?

Vierailija
10/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin lapsena mummolassa kitkemässä kasvimaalta rikkaruohoja, jos valitin tylsyyttä :D

Vierailija
11/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuppaatko ne siis isovanhemmille sinun aloitteesta vai pyytävätkö isovanhemmat lapsia kylään?

Vierailija
12/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisille väljä päiväohjelma kyläillessä. Ulkoilut 2 krt päivässä, jos kaupunkiympäristö, niin yhdessä leikkipuistoihin jne. Lapset voivat touhuta jonkin aikaa päivästä keskenään, lueskella, läppärillä jotain ikäkauteen sopivaa, kenties tv:n katsomistakin, tosin rajoitettu aika.

Yhdessä leipomista ja ruokailuun liittyvää, vaikka pöydän kattamista.

Netistäkin löytyy vinkkejä. Lapset voivat myös tuoda kotoaan mieluisaa tekemistä, esim.pelejä.

Vierailija
13/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhemmat ei tehneet mitään ihmeellistä mun kanssa, mutta ottivat mukaan kaikkiin omiin tekemisiin ja olivat läsnä. Lisäksi mulla oli mummolassa " oma huone", missä oli vanha harmooni ja sillä harjoittelin soittamaan ja leikin koulua siellä. Isompana luin ja melko jo  ala-asteikäisenä sain käydä soutelemassa ( lähellä ).

Rakastin mummoloitani ja isovanhempiani hyvin paljon <3 

Vierailija
14/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voisi tilata lapsenlapsille sirkuksen.

Vierailija
15/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että he vihjailevat sitä, että voisit hakea muksut kotiin jo.

Vierailija
16/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempiä vielä pystyy noilla viihdyttämään mutta ei enää vanhempia lapsia. Ja kyllä mummulassa saakin olla välillä tylsää.

Jaa...tuo meidän teini just lomalla oli mummun kanssa keittiöhommissa . Aina se on viihtynyt mummun ja ukin kanssa arjenhommissa apulaisena.

Vierailija
17/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisille väljä päiväohjelma kyläillessä. Ulkoilut 2 krt päivässä, jos kaupunkiympäristö, niin yhdessä leikkipuistoihin jne. Lapset voivat touhuta jonkin aikaa päivästä keskenään, lueskella, läppärillä jotain ikäkauteen sopivaa, kenties tv:n katsomistakin, tosin rajoitettu aika.

Yhdessä leipomista ja ruokailuun liittyvää, vaikka pöydän kattamista.

Netistäkin löytyy vinkkejä. Lapset voivat myös tuoda kotoaan mieluisaa tekemistä, esim.pelejä.

Mitäpä jos ton ikäiset muksut on pelannut lätkää 5-vuotiaasta asti ja ajanut siinä sivussa motokrossia? Kyllä mummolla paukkuu nivelet jos jatkuvasti täytyy olla maalivahtina tai juosta viidenkilsan lenkkejä. Aktiivisille lapsille se hetken tylsä huili on hyvästä.

Vierailija
18/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi sanoa isovanhemmille että antaa tylsistyä.

Etkö ole lukenut lastenpsykologeja, jotka kertoo, että lapsella on hyvä olla välillä tylsää, se tekee hyvää aivojen ja luovuuden kehitykselle?

Vierailija
19/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
20/26 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap katosi, kun ei tästä tullutkaan anopinhaukkumisketjua.