Meillä oli kasarilla lantunpalaloja välipalana alakoulussa. Mitä sinulla oli välipalana alakoulussa kasarilla?
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Espoossa -86 -> ei ollut mitään välipaloja. Ja lanttu/kasvispaloissa ei ole mitään vikaa, terveellistä.
Terveellistä toki on, mutta nälkä ei lähtenyt niillä. Ehkä hieman helpotti hetkeksi.
Ei ihme että sä olet läski kun aina pitää vetää itsensä ähkyyn, jopa välipaloilla.
No nyt oli fiksu kommentti! 😂
Oli lanttua, porkkanaa, hedelmiä, mehupurkki, olisko ollut leipä ja voinappi joskus, lihapiirakka, pizzasiivu (saarioisen roiskeläpästä veikkaisin), kaalilohko, joskus jäätelö (se ei ollut erityisen hyvää, kermapuikko ilman suklaakuorrutetta), mielestäni koko ala-asteen ajan riippumatta päivän pituudesta.
Mutta mies joka kävi koulunsa samalla paikkakunnalla, mutta pikkukoululla ala-asteen, ei muista säännöllisesti välipalaa saaneensa.
Hän muistaa kyllä poimineensa koululle marjoja, mutta epäilee niiden menneen parempiin suihin.
Ei ollut välipaloja ja kaikki oli hoikkia silloin.
Välipaloja, missä rikkaassa koulussa olet oikein ollut? Itse olin ala-asteella 2000-luvulla, ja välipalaa saivat vain toisen kielen opiskelijat, joilla oli pitempi päivä kuin muilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä mitään välipaloja tarjoiltu koulussa. Miten se järjestettiin usealle sadalle oppilaalle ja missä? Eikös keittäjät ole päivällä löhtenee, kunntulleet töihin kuudelta-seitsemältä
Ei sitä kokokoulu saanutkaan, riippui päivän pituudesta. Metalliämpärissä järjestäjät hakivat puolenpäivän aikoihin luokkaan, sellaista mitä keittäjä pystyi vain latomaan sankoon tarvittavan määrän. Purkkeja, hedelmiä yms. Lanttu kaiketi tehtiin odottamaan jo aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut välipaloja ja kaikki oli hoikkia silloin.
Oltiin kyllä vaikka välipaloja saatiin. Ei se lanttu tahi omena ketään lihottanut.
Vierailija kirjoitti:
Välipaloja, missä rikkaassa koulussa olet oikein ollut? Itse olin ala-asteella 2000-luvulla, ja välipalaa saivat vain toisen kielen opiskelijat, joilla oli pitempi päivä kuin muilla.
2000-luvulla onkin erimeininki kun silloin kasarilla. Lapseni koulua kun on seurannut 8v, huomaa ettei rahaa ole mihinkään. Aapinenkin hajosi käsiin. Aikanaan kirjat jäivät itselle jne...
Muilla ei ollut mitään, mutta yhdellä diabeetikko-pojalla oli se kolmion mallinen mehutetra ja banaani tai joku pieni piiras tms. en muista tarkasti.
En muista että meillä olisi koskaan ollut välipaloja. Lopetin lukion 80-luvun lopussa.
Olin 80-luvulla peruskoulussa enkä muista että olisi ollut mitään välipaloja, korkeintaan jotain jälkiruokia "lasten vanukkaita" joskus :D
Kuivaa näkkileipää, ei edes voita.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt -83 eikä koulussa ollut mitään välipaloja.
Ööh.. tässä kysyttiin kasarin välipaloja koulussa, joten et tainut olla vielä koulussa tuolloin
Olin koulussa Kainuussa 1970-1979. Peruskoulu tuli 1973 ja siitä lähtien oli välipaloja: hedelmiä, jugurttia, vanukkaita, mehuja, jäätelöä sekä ala- että yläasteella.
Muistan nuo lantunpalat, niitä taisi olla koululounaalla salaatin sijaan. Aloitin 1.luokan v. 1997. Ai että ne oli hyviä!!
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut mitään välipaloja. Mutta koulun keittäjä jätti näkkäreitä ja voinappeja salaa yhdelle ikkunalaudalle rappukäytävään erästä köyhää lasta varten. Hän eli kurjissa oloissa ja oli koulukiusattu. joskus mietin mitä hänelle kuuluu.
Liikuttava tarina! Taisi olla muutenkin mukava keittäjä. Mihin aikaan tämä tapahtui? Eikö silloin opet tai muut puuttuneet tilanteeseen?
Ei meillä ollut välipaloja alakoulussa ja ekalla aloitin 1981.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lanttua tai porkkanaa, syksyisin omenoita joita kasvoi koulun pihalla, välipalana kerran viikossa kun koulu loppui 14.30. Muina päivinä koulu loppui aiemmin eikä silloin saanut välipalaa. Tämä pienessä kyläkoulussa susirajalla 90-luvulla
Kätevää että koulun pihalla omenapuita 🙂
Olen syntynyt vuonna 70.
Kävin suomessa leikkikoulun ja ensimmäisen vuoden, ei muistikuvia välipaloista.
Ruotsissa vuodesta 78, ei väipaloja.
Kun olin kouluikäinen, neljän kansakoululuokan jälkeen pyrin todistuksen lukuaineiden keskiarvolla oppikouluun ja pääsin sinne. Siellä piti kouluruokailu maksaa kuukausittain etukäteen, maksu oikeutti yhteen ateriaan koulupäivinä. Ei mistään välipaloista ollut tietoakaan, vaikka ruokatunnin jälkeen saattoi olla vielä neljä oppituntia.
Pala lanttua
Luumu syksyllä
Omena hapan kotimainen
Porkkana
Leipä
Jäätelö kerran kaksi vuodessa
Tämä 80 luvun juppikaudella