Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä oli kasarilla lantunpalaloja välipalana alakoulussa. Mitä sinulla oli välipalana alakoulussa kasarilla?

Vierailija
04.08.2022 |

Joskus sai pienen tetran tuoremahua.

Kommentit (308)

Vierailija
141/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pala lanttua

Luumu syksyllä

Omena hapan kotimainen

Porkkana

Leipä

Jäätelö kerran kaksi vuodessa

Tämä 80 luvun juppikaudella

Vierailija
142/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Espoossa -86 -> ei ollut mitään välipaloja. Ja lanttu/kasvispaloissa ei ole mitään vikaa, terveellistä. 

Terveellistä toki on, mutta nälkä ei lähtenyt niillä. Ehkä hieman helpotti hetkeksi.

Ei ihme että sä olet läski kun aina pitää vetää itsensä ähkyyn, jopa välipaloilla.

No nyt oli fiksu kommentti! 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lanttua, porkkanaa, hedelmiä, mehupurkki, olisko ollut leipä ja voinappi joskus, lihapiirakka, pizzasiivu (saarioisen roiskeläpästä veikkaisin), kaalilohko, joskus jäätelö (se ei ollut erityisen hyvää, kermapuikko ilman suklaakuorrutetta), mielestäni koko ala-asteen ajan riippumatta päivän pituudesta.

Mutta mies joka kävi koulunsa samalla paikkakunnalla, mutta pikkukoululla ala-asteen, ei muista säännöllisesti välipalaa saaneensa.

Hän muistaa kyllä poimineensa koululle marjoja, mutta epäilee niiden menneen parempiin suihin.

Vierailija
144/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut välipaloja ja kaikki oli hoikkia silloin.

Vierailija
145/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipaloja, missä rikkaassa koulussa olet oikein ollut? Itse olin ala-asteella 2000-luvulla, ja välipalaa saivat vain toisen kielen opiskelijat, joilla oli pitempi päivä kuin muilla.

Vierailija
146/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä mitään välipaloja tarjoiltu koulussa. Miten se järjestettiin usealle sadalle oppilaalle ja missä? Eikös keittäjät ole päivällä löhtenee, kunntulleet töihin kuudelta-seitsemältä

Ei sitä kokokoulu saanutkaan, riippui päivän pituudesta. Metalliämpärissä järjestäjät hakivat puolenpäivän aikoihin luokkaan, sellaista mitä keittäjä pystyi vain latomaan sankoon tarvittavan määrän. Purkkeja, hedelmiä yms. Lanttu kaiketi tehtiin odottamaan jo aikaisemmin.

Vierailija
147/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut välipaloja ja kaikki oli hoikkia silloin.

Oltiin kyllä vaikka välipaloja saatiin. Ei se lanttu tahi omena ketään lihottanut.

Vierailija
148/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välipaloja, missä rikkaassa koulussa olet oikein ollut? Itse olin ala-asteella 2000-luvulla, ja välipalaa saivat vain toisen kielen opiskelijat, joilla oli pitempi päivä kuin muilla.

2000-luvulla onkin erimeininki kun silloin kasarilla. Lapseni koulua kun on seurannut 8v, huomaa ettei rahaa ole mihinkään. Aapinenkin hajosi käsiin. Aikanaan kirjat jäivät itselle jne...

Vierailija
149/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla ei ollut mitään, mutta yhdellä diabeetikko-pojalla oli se kolmion mallinen mehutetra ja banaani tai joku pieni piiras tms. en muista tarkasti.

Vierailija
150/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että meillä olisi koskaan ollut välipaloja. Lopetin lukion 80-luvun lopussa. 

Vierailija
151/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 80-luvulla peruskoulussa enkä muista että olisi ollut  mitään välipaloja, korkeintaan jotain jälkiruokia "lasten vanukkaita" joskus :D

Vierailija
152/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa näkkileipää, ei edes voita.

Vierailija
153/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -83 eikä koulussa ollut mitään välipaloja.

Ööh.. tässä kysyttiin kasarin välipaloja koulussa, joten et tainut olla vielä koulussa tuolloin

Vierailija
154/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulussa Kainuussa 1970-1979. Peruskoulu tuli 1973 ja siitä lähtien oli välipaloja: hedelmiä, jugurttia, vanukkaita, mehuja, jäätelöä sekä ala- että yläasteella.

Vierailija
155/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuo lantunpalat, niitä taisi olla koululounaalla salaatin sijaan. Aloitin 1.luokan v. 1997. Ai että ne oli hyviä!!

Vierailija
156/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut mitään välipaloja. Mutta koulun keittäjä jätti näkkäreitä ja voinappeja salaa yhdelle ikkunalaudalle rappukäytävään erästä köyhää lasta varten. Hän eli kurjissa oloissa ja oli koulukiusattu. joskus mietin mitä hänelle kuuluu.

Liikuttava tarina! Taisi olla muutenkin mukava keittäjä. Mihin aikaan tämä tapahtui? Eikö silloin opet tai muut puuttuneet tilanteeseen?

Vierailija
157/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollut välipaloja alakoulussa ja ekalla aloitin 1981.

Vierailija
158/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli lanttua tai porkkanaa, syksyisin omenoita joita kasvoi koulun pihalla, välipalana kerran viikossa kun koulu loppui 14.30. Muina päivinä koulu loppui aiemmin eikä silloin saanut välipalaa. Tämä pienessä kyläkoulussa susirajalla 90-luvulla

Kätevää että koulun pihalla omenapuita 🙂

Vierailija
159/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt vuonna 70.

Kävin suomessa leikkikoulun ja ensimmäisen vuoden, ei muistikuvia välipaloista.

Ruotsissa vuodesta 78, ei väipaloja.

Vierailija
160/308 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kouluikäinen, neljän kansakoululuokan jälkeen pyrin todistuksen lukuaineiden keskiarvolla oppikouluun ja pääsin sinne. Siellä piti kouluruokailu maksaa kuukausittain etukäteen, maksu oikeutti yhteen ateriaan koulupäivinä. Ei mistään välipaloista ollut tietoakaan, vaikka ruokatunnin jälkeen saattoi olla vielä neljä oppituntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme