Suomi on liittymässä Natoon, kannatatko sinä?
Jos kannatat nyt, mikä oli mielipiteesi viisi vuotta sitten? Niin paljon on liikkeellä takinkääntäjiä että oikein ärsyttää. Vain pieni osa on ollut nato-jäsenyyden kannalla aina, ja nyt se vasta kelpaa muillekin. Asevelvollisuutta, puolustusmäärärahoja, hävittäjähankintoja haukuttiin vielä vähän aikaa sitten. Mites nyt? Mikään ei ole muuttunut, sama Venäjä se oli silloinkin naapurina.
Ilmoittautuuko yhtään takinkääntäjää tähän?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla sitten sama takki samoin päin kesät talvet, vai?
Tähän kysymykseen liittyvä "takki" on ollut samoin päin koko aikuisikäni. Oliko kielikuva jotenkin outo, kun noin vastasit? Mitäs mieltä itse olet Natosta ja Venäjästä ollut vaikkapa viisi vuotta sitten?
ap
En ole se jolle vastasit (ja, BTW, olet selvä Venäjän trolli), mutta:
1. Natosta ei ole kuva muuttunut mihinkään. Aina ollut hyvä, toimiva, järkevä puolustusliitto oikeiden arvojen puolustajana.
2. Venäjä on aina ollut kammottava. 5 vuotta sitten silti ei vielä uskonut, että ne olisivat niin hulluja että lähtisivät avoimeen sotaan. Joten nyt Venäjä vain todisti oikeiksi kaikki vanhat arviot siitä.
3. 5 vuotta sitten vielä saattoi kuvitella, että Suomi pärjää puolueettomana. Kun Venäjä muutti koko kuvion, niin tottakai piti reagoida, muu olisi ollut hulluutta. Ja me Suomessa emme ole hulluja vaikka te Venäjällä olettekin.
Vierailija kirjoitti:
Kun Putin hyökkäsi Ukrainaan, muutin kantani. Uskoin ihmisten ja valtioiden johtajien jo ymmärtävän, että sota aiheuttaa kaikille osapuolille suurta harmia. Putin ei tätä vielä tiennyt. Hän jää 2020 luvun historiaan aikakautensa mielipuolena. Verrataan Hitleriin ja Staliniin.
Pahempi ja hullumpi kuin Hitler ja Stalin.
Vierailija kirjoitti:
Jääräpäisestikö pitäisi pitää kiinni jostain mielipiteestä? Olosuhteet muuttuu, tieto karttuu ym. jolloin on viisautta myöntää virheensä ja tarvittaessa muuttaa mielipidettään. Se on myös inhimillistä.
Olisitko ap sitten tyytyväinen, jos enemmistö olisi yhä vastaan eikä hakemusta olisi jätetty siksi? Ihmeellistä kiukuttelua.
Miten niin ihmeellistä kiukuttelua. Se on ryssätrolli.
Olen kannattanut vuodesta 2004. Silloin kuulin, että suomalaisten ei tarvitse lähteä sotimaan ulkomaille, vaan viidettä artiklaa voi soveltaa haluamallaan tavalla.
Olen evakkojen jälkeläinen. Olen saanut jo äidinmaidossa sen, että liittolaisia pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Joo ilman muuta !
Suomesta tulee mahtava taistelu alusta ja tanner EU:n ja usan eli Saatanan sekä toisen pahan eli venäjän välille. Näin ei tuhoudu länsi-eurooppa, usa eikä venäjä kun uhrataan Suomi heidän puolestaan.
Ja mitäpä ei kannattaisi uhrata NWO:n eli uuden maailmanjärjestyksen eteen josta sitten tuleekin toteutuessaan jokaiselle meille, siis mahdollisille henkiinjääneille ihan aito helvetti.
Hieno homma kertakaikkiaan.
Joo, ja marsilaiset hyökkäävät.
Hanki lääkitys.
Vierailija kirjoitti:
Olen kannattanut vuodesta 2004. Silloin kuulin, että suomalaisten ei tarvitse lähteä sotimaan ulkomaille, vaan viidettä artiklaa voi soveltaa haluamallaan tavalla.
Olen evakkojen jälkeläinen. Olen saanut jo äidinmaidossa sen, että liittolaisia pitää olla.
Jep, vanhaa viisautta.
"Venäjään ei koskaan pidä luottaa."
"Ei koskaan enää yksin."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vanhaa viisautta.
"Venäjään ei koskaan pidä luottaa."
"Ei koskaan enää yksin."
Älä unohda voiss paistamista.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Aiemmin olin varovainen NATOon liittymisen suhteen, mutta venäjän hyökkäys muutti mieleni.
Asumme vapaassa maassa ja mielensä saa muuttaa vapaasti. Ei se tee minusta mitään takinkääntäjää eikä sinusta "parempaa" NATOn kannattajaa.
Toki saa mieltään muuttaa. Ja se tekee sinusta takinkääntäjän, jos olet mielipiteesi vaihtanut tyystin toiseen.
Haluatko jatkaa vastakkainasettelua? Miksei voi hyväksyä, että nyt ollaan yhdessä rintamassa?
Vierailija kirjoitti:
En kannata Suomen Nato jäsenyyttä. Uskon sosialistiseen internationaaliin ja sosialistiseen maailmanrauhaan. Natossa ei suvaita sosialismia vaan mädättävää länsimaista vapaa demokratiaa. Demokratia on kirosana. Sosialismi on hyvä sana.
Heh heh, hauska vitsi.
Pakko myöntää etten ymmärrä miksi Suomi nyt hakee natoon. Meille on aina sanottu Suomi on puolueeton maa ja venäjä hyökkäämässä muihin maihin ei ole haitannut.
Kertokaa miksi pitää nyt hakea
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää etten ymmärrä miksi Suomi nyt hakee natoon. Meille on aina sanottu Suomi on puolueeton maa ja venäjä hyökkäämässä muihin maihin ei ole haitannut.
Te Venäjälle ette varmaan ymmärrä paljon muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska Putin haikailee suur-Venäjän ja Neuvostoliiton perään. Se on hänen ja kumppanien missio. Ja Suomi on ollut osa tätä suurvaltaa. Ja koska puolueettomuus ei auta mitään, jos missio toteutuu.
Kannatan. Sinne mennään ja pulinat pois tässä tilanteessa. JIPPP PIIIIII...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa miksi pitää nyt hakeaKoska Putin haikailee suur-Venäjän ja Neuvostoliiton perään. Se on hänen ja kumppanien missio. Ja Suomi on ollut osa tätä suurvaltaa. Ja koska puolueettomuus ei auta mitään, jos missio toteutuu.
Tähän voisi lisätä sen, että Venäjä on jatkuvasti uhkaillut Suomea viime joulukuusta lähtien.
Kaikki muualla maailmassa ymmärtävät tämän täysin, eikä yksikään suomalainen voi olla tätä ymmärtämättä. Tällaisen kysymyksen voi esittää vain ryssätrolli, sillä jopa venäläiset ymmärtävät tämän.
Aloita kansanmurhaan tähtäävä sota -> uhkaile muita naapureitasi samalla kohtelulla -> naapurit hakevat suojaa. Simples.
Takinkääntäjä? Nyt taidat ymmärtää sanan ihan väärin?
Jos pidät takinkääntäjä niitä, jotka pystyvät muuttamaan mielipiteensä lisääntyvän tiedon, ympäristön muutoksen ja yleisen edun vuoksi, se on ihmisen viisautta, eikä suinkaan pahe, jossa mielipide on muuttumaton, oli oli olosuhteet mitkä tahansa.
Kyllä, Nato kanta on muuttunut ja se tapahtui v. 2014, jolloin Venäjä hyökkäsi ensimmäisen kerran Ukrainaan ja huomasin, kuinka epäluotettava ja julma ja eoävakaa naapuri on. Jota lisäsi esivanhempien puheet ja kokemat julmuudet, jotka monet suomalaiset olivat jo unohtamassa.
Tällä hetkellä et tunne ketään, joka ei kannata Natoa.
Suomi liittymässä NATOon ja AP-ryssäläistrollia tilanne syö pahasti.
Kyllä vaan!
Vielä puoli vuotta sitten olin sitä vastaan, mutta tilanteen mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
'
Koska enää ei voi olla 'puolueeton' maa ...sitähän emme ole oikeasti koskaan olleet, vaan esittäneet russakalle. Nyt on esitukset esitetty kaikin puolin, oma puolemme on edelleen se sama kuin ennenkin, vain ne naamiot on riisuttu, molemmin päin.
Vierailija kirjoitti:
Takinkääntäjä? Nyt taidat ymmärtää sanan ihan väärin?
Jos pidät takinkääntäjä niitä, jotka pystyvät muuttamaan mielipiteensä lisääntyvän tiedon, ympäristön muutoksen ja yleisen edun vuoksi, se on ihmisen viisautta, eikä suinkaan pahe, jossa mielipide on muuttumaton, oli oli olosuhteet mitkä tahansa.
Kyllä, Nato kanta on muuttunut ja se tapahtui v. 2014, jolloin Venäjä hyökkäsi ensimmäisen kerran Ukrainaan ja huomasin, kuinka epäluotettava ja julma ja eoävakaa naapuri on. Jota lisäsi esivanhempien puheet ja kokemat julmuudet, jotka monet suomalaiset olivat jo unohtamassa.
Tällä hetkellä et tunne ketään, joka ei kannata Natoa.
Hyvin sanottu. Ollaan yritetty antaa anteeksi viime sodan vääryydet, YYA-sopimuksen ajan vääryydet, rakentaa uutta tulevaisuutta. Mutta helmikuussa kävi ilmi että Venäjä on ihan sama kammottava, kehittymätön hirmuvalta kuin Ison vihan aikana, joten totta hitossa kaikki kääntyivät sitä vastaan. Oltiin vain välillä hölmösti kuviteltu että sekin olisi voinut kehittyä. Mutta Venäjä näköjään ei voi.
Jääräpäisestikö pitäisi pitää kiinni jostain mielipiteestä? Olosuhteet muuttuu, tieto karttuu ym. jolloin on viisautta myöntää virheensä ja tarvittaessa muuttaa mielipidettään. Se on myös inhimillistä.
Olisitko ap sitten tyytyväinen, jos enemmistö olisi yhä vastaan eikä hakemusta olisi jätetty siksi? Ihmeellistä kiukuttelua.