Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen kotisi on? Tavallinen, trendikäs, vanhanaikainen, outo, läävä, karu?

Vierailija
04.08.2022 |

.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu selli

Vierailija
42/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liian fiini mutta kiva. Aika noukasti tavaraa mutta ei silti minimalistinen. Taidetta ja käsitöitä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy jatkaa, jos joitakin sattuu kiinnostamaan jostakin syystä...

Minimalismi on iso juttu. Esim. minulla ei ole ruokapöytää ja tuoleja. Japanilainen pöytä noin. 30 cm X 60 cm löytyy ja siihen pyöreä pehmuste, mutta harvemmin syön siinä. Se on lähinnä teehetkiä varten. Tarjotin kun on keksitty, niin voin syödä sohvassa.

Lasivitriineissä on animefiguureja. Näitä vitriinejä minulla on neljä ja ne on valaistu LED-valoilla.

Alkovia minulla ei ole, joten japanilainen sänkyni on eristetty muusta tilasta kahdella sermillä. Yhdellä viisiosaisella ja yhdellä kolmiosaisella.

Japanilaisia maalauksia, japanilaisia lyhtyjä, tekobambua ja teko neidonhiuspuita.

Kaksi kulmakirjahyllyä täynnä mangaa.

Yleensä naiset luulevat, että olen parisuhteessa, kun asuntoni on sisustettu niin siististi. Voipi olla, että jotkut luulevat edelleen, että miehet ei osaa sisustaa. M27

Minua on aina kiinnostanut japanilainen sisustus, se on niin kaunista. Suomessa saisi näkyä enemmän japani tyylisiä kämppiä.

Joo, tämä oli helppo, kun kaikki on valkoista, niin beige sermi, jossa on iso punainen aurinko (japanilainen maalaustyyli) erottuu. Joten on helppo nostaa elementit esille, kun asunto ei ole vanha. Itseäni häiritsee jonkun verran, kun asunnossani ei ole, eikä saa asentaa, ilmalämpöpumppua. Sellaisessa 99 prosenttia japanilaisista asunnoista on AC. Eteisen pystyin eristämään norenilla ja seinää vasten minulla on pieni torii, joka yltää melkein kattoon asti. Se on loistava, kun sen sisälle tai alle pystyin mahduttamaan kaksi lasivitriiniä. Näyttää todella hyvältä. Vieraille tosin ei ole tilaa. :D Kahden istuttava sohva ja pelituoli. Lattialla en anna vieraiden istua, ellei he halua kokeilla japanilaista pöytää. Katana puuttuu. En ole viitsinyt hankkia sellaista, kun se olisi vähän stereotyyppinen... Liukuoven olisin halunnut, mutta sitä en saanut. :( M27

Vierailija
44/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo läävä 🥴

Vierailija
45/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vanhanaikainen. Meillä ei ole rempattu kun 1 huone ja talo tehty 20 v sitten. Meillä on kyllä siistiä, ihsn nätit huonekalut, kivoja valaisimia, mattoja ja verhoja jne. Kaikki toimii ja kunnossa. Mummolatyyliä.

Paljon viherkasveja. Yleisilme kuitenkin ehkä vanhahko, pintojen takia. Pihapiiri on ihana, meillä on uusi ulkosauna jne kaikkia kivoja omena ja luumupuita jne. No rempataan kun nuo tenavat kasvaa ja jaksetaan.

Vierailija
46/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto jossa näkee, että sisustaminen ei kiinnosta. Nuhjuiset pintamateriaalit kertovat, että asukkaan aikana ei ole remontoitu mitään. Asunto on siisti ja tavaraa on melko vähän kirjoja lukuunottamatta. Viherkasvit pysyvät hengissä.

Vierailija
47/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen Ikea-koti

Vierailija
48/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä jonkunlainen industriaali-retro-boho-sekoitus. Erityisesti tykkään puun ja metallin yhdistelemisestä. Tummahko yleisilme, jota keventää vaalea puu/rottinki, viherkasvit sekä pirteän väriset retrokalusteet. Ei liiaksi tilpehööriä.

Vierailija
49/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu ja yksinkertainen, huonettani lukuun ottamatta.

Vierailija
50/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha asunto, naisellinen, modernit italialaiset huonekalut sekoitettu 50 luvun mustien pinnatuolien ja pöydän kanssa. Kauniit aidot matot ja verhot. 

Isot ikkunat ja parveke, puistoon näkymä sekä veteen talojen välistä. 

Vierailija
51/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa sisäänkannetut huonekalut vanhasta kämpästä sekasotkuna. Sairastuin, ei rahaa eikä voimia sisustaa vielä. Ihan kotoisaa on osittain, sanoisin ettö olohuone on 60-prosenttisesti kauhea tällä hetkellä. :) Haluaisin maalata koko kämpän, nyt seinät valkoiset. Lattiassa onneksi hyvännäköistä vinyylilankkua ja pinnat siistit/päivitetyt. Iso parveke, siitä olen tehnyt hienon olen suorastaan ylpeä.

Että vähän köyhän/rempallaan olevan näköistä, makuuhuoneen pimennysverhot pitäis uusia ja vanha karvalankamatto tulee menemään roskiin jnejnejne... Huoh. Viherkasveja on, ja keittiöosasto tosi jees.

Vierailija
52/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen, viihtyisä, ehkä hiukan vanhanaikainen.  Mutta paras tähän astisista.

Vierailija
53/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ruma. En anna ottaa kuvaa.

Vierailija
54/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiheessa.

Muutimme yhteen pari vuotta sitten ja vuokravarastoon meni noin puolet huonekalujemme ym yhteenlasketusta määrästä.

Sieltä on 2-3 kertaa vuodesta haettu jotain ja viety tilalle jotain muuta. Hiljaksiin muokkautuu meidän yhteinen tyyli.

Miehen tyyli on sellaista suomalaista klassikkoa Aaltoa ja Artekia. Mulla taas vähän aikaisempaa suomalaista, 1920-1940-lukujen ja siihen vielä perintönä saatuja vanhempia kuten ne nojatuolit, ruokapöytä yms.

Molemmilla on aika virtaviivainen maku ja selkeä käsitys siitä millaista tunnelmaa haetaan kotiin. Onneksi myös molemmat ollaan sellaisia että kun hyvä löydetään, siitä pidetään kiinni. Eli ei mitään jatkuvaa sisustamista ja päivittämistä luvassa.

Vierailija
55/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ja ihan mun näköinen. Tavaraa hallitusti, ei kaikki nurkat täynnä. Vain sellaisia tavaroita mistä itse tykkään, kirjoja paljon. Seinällä taulut, jotka olen itse hankkinut ja valinnut, lattialla ihanat matot joista yksi varsinainen väriläiskä ja katseenvangitsija. Jäin leskeksi joku aika sitten, uusi kotini on nyt vain minun makuuni sisustettu.

Vierailija
56/74 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodikas ja pölyinen

Vierailija
57/74 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun toisen mielestä läävä. Asun lasten kanssa kaksiossa. Tänne mahtuu ruokapöytä, jokaiselle oma sänky ja joitakin hyllyjä kirjoille ja muille tavaroille.

Meille ei tule sohvaa, koska sille ei olisi tilaa, samoin telkkari on vekotin, jolle ei ole tilaa. Jos haluamme liikkua, menemme ulos. Vieraita meillä käy harvoin ja silloin istutaan kahvipöydän ääreen. Vaikka inhoan ruuanlaittoa, silti keittiö on paikka kotona, jossa oleilen eniten lukemassa, piirtämässä tms pöydän ja kunnon valon ääressä.

Meillä ei ole koriste-esineitä, taulua, ei vaihdeta verhoja jouluksi, eikä värejä sesongin mukaan. Huonekalut on valittu tarpeen, ei tyylin mukaan. Koska tavaraa on muutenkin tilaan nähden liikaa. Toistaiseksi vielä lattioilla on leluja, mutta pian nekin kerätään varastoon, kun teinit ei enää niitä halua.

Olisihan se kiva, jos saisi paikan näyttämään sisustuslehtien kämpiltä, mutta toisaalta en viihtyisi sellaisissa. Pidän siitä, että kotona on tavaroita oman elämän varrelta, vaikka eivät tyylillisesti sopisi toisiinsa. Eihän mun elämänvaiheet ja ajatuksetkaan ole olleet mitään sileää mössöä, vaan muuttunut monin eri tavoin. Osa on konmaritettu pois, mutta jotakin saa aina jäädä. Kodin on saatava olla paikka, jossa saa olla oma itsensä, eikä yksi kulissi lisää.

Vierailija
58/74 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä sekava ja aika mitäänsanomaton, koska muutin vasta, mutta tarkoituksena on sisustaa kämppä mummulamaiseksi niin hyvin kuin opiskelijabudjetilla pystyy.

Vierailija
59/74 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman näköiseni. Asun rintamiestslossa ja arkkitehtuuri vastaa sisustusta, suurin osa kalusteista 40-50-luvulta ja paljon väriä ja huonekasveja. Pölyt ja arjen sotkut sulautuvat kodin henkeen ja sisustukseen, joka tekee kodistani kodin.

60/74 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä sellainen Kotikolo. Kaikki vähän eriparia ja vanhaa 🤠

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän