Maksoin kummilapselle autokoulun, kiitokset someen tulivat ainoastaan enonsa ostamasta uudesta autosta
Toistakymmentä kommenttia ja lähes sata tykkäystä uuden auton kuvalle ja kommentit "Kiitos *Simo hienosta autosta, *Mico on nyt niin otettu eikä malta pysyä poissa ratista" tyylisiä. Kukaan muu, paitsi kummilapsen äiti, ei kiittänyt minua autokoulun maksamisesta.
Kommentit (10)
Miksi maksoit sen? Et ole mitenkään velvollinen kustantamaan toiselle henkilölle autokoulua. Kummius ei tähän liity mitenkään.
Ööö ja miksi maksoit niinkuin kalliin jutun?
Minä syytän vanhempia tuosta- nuori ei välttämättä tajua. Vanhempien pitäisi " kasvattaa" lapset kiittämään kaikkia ja kaikista lahjoista.
Autokoulu on kallis. Ei ihme , jos sinua harmittaa.
Hänelle ei varmaan tarvitse enää myöhemmin lahjoja ostaa eikä muistaa testamentissa.
Sivistymätön kummilapsi ja sivistymättömät vanhemmat. Miksi olet jatkanut lahjomista tuonne asti?
Mä olen kans maksanut kahdelle kummilapselle ajokortit, kummankin vanhemmat laittoivat kiitosviestin, mutta nuoret eivät itse maininneet asiasta mitään tavatessammekaan. En todellakaan kaipaa somehuomiota tai mitään ylenpalttista kiitollisuutta, mutta kyllä mielessä on käynyt, että mihin kohteliaisuus ja kiittäminen on kadonneet. Mulle olisi riittänyt hyvin viestillä se kiitos, en muuta olisi halunnutkaan. Nämä nuoret ovat kivoja, sosiaalisia ja fiksuista, koulutetuista perheistä ja pärjänneet hyvin koulussa ja muussa elämässään. En usko, että heitä on ihan pilalle lellitty ja että olisivat liian helpollakaan saaneet asioita. Kesätöissä ovat olleet jne. Mistä tämmöinen ristiriitainen käytös kumpuaa.
Kukaan kummi ei kustanna autokoulua. Olisit kertonut opettaneesi itse lapsen ajamaan, niin ois ollu uskottavampi provo.
Teitkö tekosi siksi, että saisit some-huomiota vai ihan pyytettömästi?