Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko elatusmaksuja maksaa ollenkaa, jos ei töissä käy ollenkaan

Vierailija
04.08.2022 |

vai miten se homma menee

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ratkaisee. Vaikka ei kävisi töissä mutta esim. hyvä ansiosidonnainen niin helposti saa alkaa maksamaan.

Vierailija
2/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot ratkaisee. Vaikka ei kävisi töissä mutta esim. hyvä ansiosidonnainen niin helposti saa alkaa maksamaan.

Mutta jos ei siis oleenkaa kääy töissö, ei siis saa asiosidonnaistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö ulosottoon ja menettää luottotiedot, ei ne niitä rahoja välttämät sillonkaan saa mut saa luottotiedot vietyy.

Vierailija
4/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö niitä vaan tarvi maksaa, jos ei maksa.

Vierailija
5/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa ja ne pitää maksaa takaisin kelalle. Ne menevät ulosottoon jos ei pysty maksamaan niitä Kelalle takaisin.

Vierailija
6/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvojalle tekemään nollasopimus. Ei tietenkään voi itse vain jättää maksamatta. Kuvailemallasi tilanteella tuskin tulee maksuja. Minimin maksaa sitten yhteiskunta.

Vierailija
7/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa nollasopimuksen ei tarvitse maksaa takaisin.

Vierailija
8/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa ja ne pitää maksaa takaisin kelalle. Ne menevät ulosottoon jos ei pysty maksamaan niitä Kelalle takaisin.

Saa niihinkin vapautuksen haettua aina jälkikäteen jos on niin laiska ettei jaksa mennä käymään lastenvalvojalle nollasopimuksen hakuun.

Vierailija
9/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kysyt periaatteessa, että pitääkö sinun pitää oma lapsesi hengissä, jos olet työtön. Että sellaista vanhemmuutta.

Vierailija
10/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Vierailija
11/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa lapsen isältä elareita ollenkaan vaikka isä on hyvätuloinen ja mä olen ollut vuosia työtön/sairas tai muuten vaan pienituloinen.

12/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa niihinkin vapautuksen haettua aina jälkikäteen jos on niin laiska ettei jaksa mennä käymään lastenvalvojalle nollasopimuksen hakuun.

Ihanko oikeasti voi saada lastenvalvojalta vapautuksen elareiden maksamisesta? Miten sen voi hankkia? Saako sen vain silloin, jos omat tulot ovat niin pienet, ettei pysty maksamaan elareita?

Vierailija
13/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kysyt periaatteessa, että pitääkö sinun pitää oma lapsesi hengissä, jos olet työtön. Että sellaista vanhemmuutta.

kukas Itiksen kauppakeskuksissa kärryjä työntelevät keskellä päivää soppailijat  ja maleksijat pitää leivässä

Vierailija
14/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maksa ollenkaan, saan vain työmarkkinatukea. Omaisuutta minulla on lähes miljoona. En voi sijoittaa sitä osakkeisiin, koska niistä tulisi osinkotuloja. Rahastoihin olen sijoittanut suurimman osan.

Vierailija
15/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en saa lapsen isältä elareita ollenkaan vaikka isä on hyvätuloinen ja mä olen ollut vuosia työtön/sairas tai muuten vaan pienituloinen.

Se on oma ongelmasi sitten kun et ole mennyt lastenvalvojalle. Turha tänne sitä martyrisoida. Elatusmaksut on ulosottokelpoisia heti maksupäivää seuraavasta päivästä ja 5 vuotta sen jälkeen. Sinun tulosi ei liity asioihin mitenkään vaan se, että olet laiska pitämään huolta asioistasi. 

Vierailija
16/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sen vain silloin, jos omat tulot ovat niin pienet, ettei pysty maksamaan elareita?

ei kun jos ei vain halua maksaa

Vierailija
17/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti voi saada lastenvalvojalta vapautuksen elareiden maksamisesta? Miten sen voi hankkia? Saako sen vain silloin, jos omat tulot ovat niin pienet, ettei pysty maksamaan elareita?

Miten täällä on taas näin kansalaistaidotonta porukkaa paikalla? Lastenvalvojalla kun tehdään elatussopimus niin lastenvalvoja laskee onko elatusvaraa sillä jolta elatusta haetaan. Jos todetaan liian pienituloiseksi saa nollasopimuksen ja sillä tuen hakija sitten hakee kelasta elatustuen lapselle. Etälle ei tule mitään kuluja eikä velkaa.

Vierailija
18/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on oma ongelmasi sitten kun et ole mennyt lastenvalvojalle. Turha tänne sitä martyrisoida. Elatusmaksut on ulosottokelpoisia heti maksupäivää seuraavasta päivästä ja 5 vuotta sen jälkeen. Sinun tulosi ei liity asioihin mitenkään vaan se, että olet laiska pitämään huolta asioistasi. 

Miten niin en mennyt?

Olen kyllä käynyt.

Miksi heti haukut ja syyllistät minua kun et tiedä tapauksesta mitään?

Vierailija
19/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa ois materiaalia Kalevauvalle

Vierailija
20/25 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täytyy olla naisten rahanahneita, kun TYÖTTÖMÄLTÄ pitää kiristää pienistä tuloistaan elareita. -.-

Eikö teitä naisia yhtään hävetä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi