Tarviiko elatusmaksuja maksaa ollenkaa, jos ei töissä käy ollenkaan
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy olla naisten rahanahneita, kun TYÖTTÖMÄLTÄ pitää kiristää pienistä tuloistaan elareita. -.-
Eikö teitä naisia yhtään hävetä?
Sitten on työttömällä varaa niitä maksaakin jos joutuu jotain maksamaan. Ei niitä varattomilta peritä missään muodossa vaan tuet hoitaa Kela.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy olla naisten rahanahneita, kun TYÖTTÖMÄLTÄ pitää kiristää pienistä tuloistaan elareita. -.-
Se lähivanhempikin voi olla työtön ja lapselle on ruokaa ja vaatetta ostettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lähivanhempikin voi olla työtön ja lapselle on ruokaa ja vaatetta ostettava.
Miksi lähivanhempi ei halua käyttää yhtään omia rahojaan? Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa lapsen isältä elareita ollenkaan vaikka isä on hyvätuloinen ja mä olen ollut vuosia työtön/sairas tai muuten vaan pienituloinen.
Se on oma ongelmasi sitten kun et ole mennyt lastenvalvojalle. Turha tänne sitä martyrisoida. Elatusmaksut on ulosottokelpoisia heti maksupäivää seuraavasta päivästä ja 5 vuotta sen jälkeen. Sinun tulosi ei liity asioihin mitenkään vaan se, että olet laiska pitämään huolta asioistasi.
Miten niin en mennyt?
Olen kyllä käynyt.
Miksi heti haukut ja syyllistät minua kun et tiedä tapauksesta mitään?Tuskin olet käynyt, koska ei sellaista olekaan kuin elastusmaksuista luistaminen tässä maassa. Joku ne maksaa aina ja viimekädessä Kela. Ja Kela perii kyllä ulosoton kautta maksukykyisiltä maksuhaluttomiltakin.
No kylläpä olen käynyt. En halua avata tapausta enempää. Mutta kyllä elareista voi luistaa.
Tuskin olet käynyt, koska ei sellaista olekaan kuin elastusmaksuista luistaminen tässä maassa. Joku ne maksaa aina ja viimekädessä Kela. Ja Kela perii kyllä ulosoton kautta maksukykyisiltä maksuhaluttomiltakin.