Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihominen on helppoa: +5 kg kesässä!

Vierailija
04.08.2022 |

Touko-heinäkuun aikana eli kolmessa kk:ssa on tullut 5 kg lisää.

Aika helposti ja nopeasti tuli: normaalia useammin jätskiä, karkkia, sipsejä, ravintolaruokaa (isot annokset, joista syö huomaamatta liikaa), alkoholiakin, mitään ei kuitenkaan joka päivä ja liikuntaakin oli kohtalaisesti. Samaa tahtia kun jatkaisi vuoden, olisi +20 kg täynnä! Pointti siis on, että ei lihominen vaadi yletöntä mättämistä tai mielenterveysongelmia, jonkun verran huonoja valintoja vaan 😃

Ei toi lihominen yllättänyt, eikä edes järkyttänyt. Kyllä ne tästä lähtee, kun arki koittaa ja ruokailu ja liikunta palaa ruotuun. Tarkkana saa kuitenkin koko ajan olla!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin laihduttamaan. 10 kg pitää saada pois tänä vuonna. Siksi nostelen puntteja ja kuntoilen nyt kovaa loppuvuoden.

Vierailija
22/55 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tarkoituksella yrittänyt lihottaa itseäni mutta en onnistu. Vaatisi valtavat määrät karkkia, suklaata, limsaa ja muita herkkuja joka päivä ettei mulla riitä rahat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen kesäkuun alusta laihtunut 2,5 kg. Muutin ruokailun terveellisemmäksi, vaikka tuntuu että huonoina hetkinä on mennyt edelleen ihan överiksi (jäätelöä, karkkia, pizzaa). Yllättävän helposti minulla siis mennyt näin päin. En ole harrastanut liikuntaa entistä enempää.

Vierailija
24/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos paino nousee noin nopeasti, kuinka vähän syöt ja liikut normaalisti? Oletko niitä salaattilounas-toimistopirkkoja? Pitää pitää itsensä ruodussa arkena, mutta repsahtaa lomalla. Sitten ihmetellään äkkikiloja...

Ap tässä: en minä mitään ihmettele äkkikiloja, ei ollut yllätys, vaan totean, että helppoa niiden kerääminen on, kun kesän on liiemmin tarkkailematta syömisiään. :D Arkisin liikun aika paljon (sali, jumpat, uiminen, kävely, pyöräily), kesällä reissatessa en ihan niin paljon ehtinyt, mutta ennen kaikkea arkena syön tarkemmin. Olen pienikokoinen ja peruskulutukseni on näin ollen varsin alhainen ja suhteessa yksi jäätelötötterö tai oluttuoppi vie paljon suuremman osan päivän energiantarpeesta kuin isommalla ihmisellä. Siis hyvin helppo on syödä yli oman kulutuksen ja nopeasti lihoo rennolla kesämeiningillä. 

Jos haluan olla lihomatta, joudun arkenakin tarkkailemaan syömisiäni varmasti keskivertokokoista ihmistä enemmän, kun esim. annoskoot on niin ruokapakkauksissa kuin ravintoloissa tarpeettoman isot itselleni. Varmasti olisin lihonut vieläkin enemmän yhdessä kesässä, jos olisin herkutellut ihan joka päivä tai ollut liikkumatta. 

Vierailija
25/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viis kiloohan saa lisää melkein yrittämättä, kahdessa vuorokaudessa...

Tää muuten onnistuu multa ainakin.

Vierailija
26/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon saa nousemaan viisi kiloa jopa viikossa, kun syö hiilihydraattia reilusti, mikä sitoo nestettä elimistöön. Toki lähteekin nopeasti nuo nesteet, kun vähentää syöntiä.

Vierailija
27/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos paino nousee noin nopeasti, kuinka vähän syöt ja liikut normaalisti? Oletko niitä salaattilounas-toimistopirkkoja? Pitää pitää itsensä ruodussa arkena, mutta repsahtaa lomalla. Sitten ihmetellään äkkikiloja...

En ole aloittaja, vaan se toinen joka lihoi 4 kiloa :D 

Minä siis vahdin syömisiäni normaalisti koko ajan jotta en lihoisi. Kiinnitän erityisesti huomiota proteiinin saantiin, koska käyn salilla 3 kertaa viikossa ja koetan saada lihasmassaa lisää. Sali on pääasiallinen liikuntani, tuon lisäksi käyn satunnaisesti pyörälenkillä tai kävelyillä. Kellooni olen määrotellyt aktivisuustasokseni jonkun sopivan toimistotyöläisen tms. ja see mukaan saan aktiivisuustasoni täyteen joka päivä. Kellon mukaan kulutan sellaiset 2000 -2500 kcal/päivä ja koska kellot yleensä yliarvioivat kulutuksen, niin varmaan 1800 - 2200 kcal/päivä olisi lähempänä totuutta. Ei siis kovin paljon ja tämän takia siis kiinnitänkin syömisiini huomiota koko ajan. 

Feel you! Kun kulutus on alhainen, lihomiseen ei paljon tarvita. Arkena paino pysyy hallussa, mutta jos/kun kesän antaa mennä vähänkin rennommin, niin nopeasti sen huomaa. Enkä mitenkään ole ehtinyt tai jaksanut liikkua niin paljon, että jokaisen jätskin saisin samantien kulutettua, joten rasvaahan siitä tulee. Mutta kuten sanottua, en ole huolissani ja kyllä nää ylimääräiset tästä taas lähtee. 

- Ap -

Vierailija
28/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti 4 kiloa kun korona iski, ainakin lomakilot vei mukanaan

Vierailija
29/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voinhan minäkin laittaa suuhun vaikka mitä, mutta miten ne saa pysymään sisällä/ kertymään varastoon? Sanos se "läpipaskolle". Syö enemmän -> enemmän kakkaa.

T. alipainoinen ja yli maagisen 30v:n

Vierailija
30/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa? Haluatko sanoa tuon uudestaan lievästi alipainoiselle, joka ei millään saa painoaan nousemaan? N22

Miksi pitäisi nousta? Lievä alipaino on ihan hyvä, etenkin kun se on sinulle ilmeisesti se luontainen paino joka ei siitä nouse.

Eli lopeta yrittäminen, painosi ei tarvitse nousta.

Älä huoli, kun täytät 30v, niin elopaino nousee helposti yli 100kg, kokemusta on

N35

Helppohan se on oma lihominen noinkin selittää, automaattisesti iän mukana vaan tulee. Mitähän  satavuotiaat painaa, mahtaa olla vanhusten hoitopaikkojen työntekijöille raskasta! 

Vierailija
31/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen ja laihtuminen aivan yhtä helppoa, puhdasta matematikkaa. Laihtuminen vaan vaatii sitä itsekuria, jos se puuttuu ei onnistu. Sit syytellään geenejä

Vierailija
32/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mulla nousi kesä-heinäkuussa 4 kiloa. Kilo rasvaa on noin 7000 kcal, joten 4 kiloa on noin 28 000 kcal. Kahdessa kuukaudessa on noin 60 päivää, joten laskennallisesti olen nauttinut noin 470 kcal ylimääristä/vuorokausi. Sehän on alle 100g suklaata tai sipsejä, reilu 200g jäätelöä tai pari isoa tölkkiä olutta päivässä. En toki olen päivittäin em. tuotteita nauttinut, mutta en ole kiinnittänyt huomiota syömisiini, vaan syönyt fiiliksen mukaan ns. normaalia ruokaa ja herkkuja, miettimättä kaloreita. Minulla on ilmeisesti ongelmaa kylläisyyshormonin kanssa, koska mikään määrä ruokaa ei oikein riitä siihen että tuntisin oloni kylläiseksi, voisin helposti syödä kaksi pizzaa ja vetää siihen jälkiruoaksi jäätelöä. Olen onnistunut pysymääni vain jonkin verran (7-10kg) ylipainoisena sillä, että olen harrastanut liikuntaa ja vahdin syömisiäni koko ajan. Kadehdin ihmisiä joilla ei ole tätä ongelmaa: mahtaa olla ihanaa tuntea olonsa kylläiseksi ja tyytyväiseksi, eikä laskea koko ajan tunteja siihen milloin voi seuraavan kerran syödä... Onneksi minulla on hyvä itsekuri, koska muuten olisin varmaan 150kiloinen, enkä 75 kiloinen. 

Kuulostaa ennemminkin siltä, että sun vatsalaukku on venynyt jalkapallon kokoiseksi jos voisit ahtaa sinne kaksi pizzaa. Annoskokoa pienentämällä saat sen kutistettua takaisin normaalin mittoihin. Ei ihmekään ettet tunne itseäsi koskaan kylläiseksi, jos se entinen vatsalaukku, nykyinen vatsarinkka, ei tule koskaan fyysisesti täyteen.

Vierailija
33/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas laihdun aina kesäisin (ja lämpimissä maissa), varmaan ei tule mässättyä niin paljon kuin kylmällä säällä.

Alkoholia menee kyllä kesällä reilusti enemmän kuin muutoin, mutta tulee myös liikuttua enemmän.

Yksilöllistä miten kukanenkin lihoo; minulla on tullut mässykoukun myötä vuodesta 2018 noin 8kg.

Nyt olen syönyt parin viikon ajan vähemmän sokeria, ja -3kg lähtenyt. On tässä mässypäiviäkin ollut ja alkoholia mennyt, mutta vähemmän.

Jatkan samaa linjaa, niin pian on tuo 8kg poissa.

Mässykoukku on onneksi jo menneen talven lumia, et silleen helppo.

Jos sulta lähtee -3kg, se tarkoittaa että olet lihonut 3kg..

Vierailija
34/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tarkoituksella yrittänyt lihottaa itseäni mutta en onnistu. Vaatisi valtavat määrät karkkia, suklaata, limsaa ja muita herkkuja joka päivä ettei mulla riitä rahat

Minä lihon kyllä, mutta en kovin nopeasti. Paino myös pysähtyy tiettyyn eikä nouse siitä enää, eli en tiedä kuinka hemmetisti minun täytyisi syödä ja lössöttää liikkumatta paikallaan, jotta lihoisin ylipainoiseksi.

Vierailija
35/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut 5kg kesäkuun alusta. Alkoholi pois kokonaan. Liikuntaa lisää ja ruokaa lisää, kun liikunnassa tulee kova nälkä. Hiilaria hieman vähemmän myös. 97->92 kg. Helposti ja tasaisesti lähtee. Vaakalla joka aamu joten ei ole nesteitä muutokset. Vyötäröltä oikein mitattuna 6 cm pois.

Vierailija
36/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan selitit, että olet mässäillyt koko kesän ja tuloksena 5 kiloa. Kiloja saa helpolla, eroon pääseminen on sitten tuskallisempaa, joten mieluummin syön hyvääkin ruokaa kohtuudella ja harkintaa käyttäen.

Vierailija
37/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo voinhan minäkin laittaa suuhun vaikka mitä, mutta miten ne saa pysymään sisällä/ kertymään varastoon? Sanos se "läpipaskolle". Syö enemmän -> enemmän kakkaa.

T. alipainoinen ja yli maagisen 30v:n

Elämä on mystistä! Jotkut ei liho millään ja jotkut ei sitten laihdu millään.

Vierailija
38/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla sentään on ollut kiva kesä ja maukkaita syömisiä. Minulla on paino noussut tuota luokkaa (tapahtui kahdessa viikossa, ihan yhtäkkiä). En koskaan syö jäätelöä (inhoan) tai suklaata (inhoan), en ole syönyt karkkeja (periaatteessa hyviä mutta ei ole tehnyt mieli, joten en ole syönyt), sipsejä (olen viime vuonna maistanut), en käy kahvilla, en syö kakkuja, en pullaa. En ikinä juo (absolutisti). En edes oikein pidä limsoista. Ja silti juuri tuollainen viiden kilon painonnousu. Liikunta pysynyt ennallaan (liikuntahenkisiä lemmikkejä, eivät edes lämmintä kammoa).

Vierailija
39/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihominen ja laihtuminen aivan yhtä helppoa, puhdasta matematikkaa. Laihtuminen vaan vaatii sitä itsekuria, jos se puuttuu ei onnistu. Sit syytellään geenejä

Isolle osalla kyllä. Aina on poikkeuksia. Tässä ketjussakin on useampi hoikka, joka ei liho millään. Yhtä lailla on niitä lihavia, jotka ei laihdu millään.

Vierailija
40/55 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla sentään on ollut kiva kesä ja maukkaita syömisiä. Minulla on paino noussut tuota luokkaa (tapahtui kahdessa viikossa, ihan yhtäkkiä). En koskaan syö jäätelöä (inhoan) tai suklaata (inhoan), en ole syönyt karkkeja (periaatteessa hyviä mutta ei ole tehnyt mieli, joten en ole syönyt), sipsejä (olen viime vuonna maistanut), en käy kahvilla, en syö kakkuja, en pullaa. En ikinä juo (absolutisti). En edes oikein pidä limsoista. Ja silti juuri tuollainen viiden kilon painonnousu. Liikunta pysynyt ennallaan (liikuntahenkisiä lemmikkejä, eivät edes lämmintä kammoa).

Mitähän muuta? En syö esim. juustoja. En laita salaatteihin kastikkeita. Ja silti, silti.... Samalla vaivalla olisi viettänyt kivan kesän ap:n tapaan sen sijaan että jatkan spartalaista kurinalaisuutta. No, jäätelöä tai suklaata en kyllä söisi vaikka mikä olisi, mutta jokin kakku olisi ehkä ihan hyvääkin. En vaan ole syönyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme