Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviin apua matematiikassa! Prosenttilaskusta kysymys.

Vierailija
04.08.2022 |

Jos saan rahaa 514,72 € ja mulla on meno 935 € niin paljonko mun pitää saada lisää et pystyn maksaa menosya 80 % ja mulle jää vielä 514,72€??

Voisko joku ihuna selittää miten toi lasketaan?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa! Näpyttele vaan koneeseen:

80 % x (935 € - 514,72 €) = 

Ei ap kysynyt tuota. Se on ihan se ja sama kuinka hyvin laskinta osaa käyttää, jos ei tiedä mihin sitä pitäisi käyttää.

Ja tätä eivät ne "mitä matikalla tekee, kun kaiken voi laskea koneella" tai "eihän matemaatikko tee muuta kuin näpyttää laskukonetta, ei se mitään osaamista ole" -tyypit tajua.

Vierailija
62/66 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa sinulla on rahaa 514,72e.

Tarvit maksaa 80% summasta 935e eli 80% * 935e = 0.8 * 935e = 748e.

Haluat että sinulla on lopussa 514.72e rahaa tuon maksun jälkeen.

Silloin alussa ja lopussa lompakossa olevaan 514.72e ei kosketa. Tämä rahamäärä ei oikeasti vaikuta laskuun mitään, kun se on alussa ja lopussa sama, eli voisi olla 1e tai vaikka miljardi euroa.

Tarvit jostain tuon koko 748e.

Vastaus: 748e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soooriiiii en nyt ymmärrä kaikkee mitä te puhutte mut tässä on mitä kävi. Sain 1.7 rahaa 514,72 €. Mun piti maksaa 935 € 5.7 ja maksoinki. Niin mulle jäi 327,82 € kun olis pitänyt jäädä se 514,72 €. Ja nyt siis yritän tajuta oonko maksanu liikaa kun maksoin koko 935 € enkä vaan 80%

En nyt osaa enää selittää paremmin mut joo vuokrasta on kysymys ja mulla on kai liian kallis vuokra ja pitäis hankkii halvempi asunto lokakuun alkuun mennessä kun meille tuli ero. Eli en tajuu kovin hyvin matematiikkaa mun vahvuudet on muaalla. Mut kiitos kaikille ketkä on neuvonu ja voitte vielä laittaa ajatuksii jos jotain tuleee mielee.

Ja tiedoksenne et nyt elokuussa oli sama tilanne mut mun äiskä hoiti sen mun tililtä kun sillä on enempi kokemusta. Niin en tiedä elokuun lukuja mut mun tilillä ei tod oo 514,82 nytten kään.

Ap

Vierailija
64/66 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soooriiiii en nyt ymmärrä kaikkee mitä te puhutte mut tässä on mitä kävi. Sain 1.7 rahaa 514,72 €. Mun piti maksaa 935 € 5.7 ja maksoinki. Niin mulle jäi 327,82 € kun olis pitänyt jäädä se 514,72 €. Ja nyt siis yritän tajuta oonko maksanu liikaa kun maksoin koko 935 € enkä vaan 80%

En nyt osaa enää selittää paremmin mut joo vuokrasta on kysymys ja mulla on kai liian kallis vuokra ja pitäis hankkii halvempi asunto lokakuun alkuun mennessä kun meille tuli ero. Eli en tajuu kovin hyvin matematiikkaa mun vahvuudet on muaalla. Mut kiitos kaikille ketkä on neuvonu ja voitte vielä laittaa ajatuksii jos jotain tuleee mielee.

Ja tiedoksenne et nyt elokuussa oli sama tilanne mut mun äiskä hoiti sen mun tililtä kun sillä on enempi kokemusta. Niin en tiedä elokuun lukuja mut mun tilillä ei tod oo 514,82 nytten kään.

Ap

Sinun pitää aina maksaa koko vuokrasi, riippumatta siitä, mistä ja miten rahat sinulle tulevat.

Saat Kelalta asumistukea max. 80 % vuokrasta. Näet Kelan päätöksestä sentilleen paljonko sinä saat.

Tarkoitat kysymykselläsi pitäisikö sinun saada enemmän toimeentulotukea, eikä siihen voi vastata tietämättä paljonko muut tulosi ovat. Jos ainoa muu tulosi on tuo reilu 500 euroa toimeentulotukea, jäävät käyttörahasi asumisen maksamisen jälkeen alle sen. Sehän on selvää laskemattakin.

Vierailija
65/66 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

935e/kk asumismenot yksinasuvalla?

No, ei varmasti hyväksytä asumismenoina noita.

Vierailija
66/66 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

935e/kk asumismenot yksinasuvalla?

No, ei varmasti hyväksytä asumismenoina noita.

Niin en tiedä mut kolme kuukautta saan tuet ja sitten pitäis vaihtaa halvempaa. Mut joo siis meille tuli ero ja ennen maksettiin poikkiksen kaa vuokrat ja nyt jäin yksin tähän asuu.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän