Tarviin apua matematiikassa! Prosenttilaskusta kysymys.
Jos saan rahaa 514,72 € ja mulla on meno 935 € niin paljonko mun pitää saada lisää et pystyn maksaa menosya 80 % ja mulle jää vielä 514,72€??
Voisko joku ihuna selittää miten toi lasketaan?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Hei, en ole hyvä opettamaan mutta yritin laskea tehtävän. Sain tulokseksi että sinun pitäisi saada 233,28 e jotta voisit maksaa 80% menosta (748 e) ja sinulle jäisi tuo mainitsemasi 514,72 e.
Ei nyt sentään. Jos on 514,72 ja saman verran pitää jäädä, ja 935 laskusta pitää maksaa 80%, pitää rahaa saada se 80% 935sta, eli 935*.8=748...
Niin mulle on epäselvä pitääkö mun maksaa se 80% vai koko 935 € .
Soooooriiiii oon vähä tyhmä : (
Mut joka tapaukses saan ainakin sen 80% lisää. Mut miten mulle voi jäädä 514,72 € jos joudun maksaa siit vielä jotain?!?! Va saanks mä senkin sit jostain?!?!?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mut joka tapaukses saan ainakin sen 80% lisää. Mut miten mulle voi jäädä 514,72 € jos joudun maksaa siit vielä jotain?!?! Va saanks mä senkin sit jostain?!?!?
Ap
Asumistuki kattaa 80% hyväksytyistä asumiskuluista. Voit hakea sen lisäksi täydentävää toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä sun varmaan pitää maksaa koko 935€ ja jos saat siitä 80% tukea, niin loppu eli 187€ sun pitää hommata lisää. Mikä se tuo 514,72 sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksenasettelu on nyt niin sekava, ettei tuosta ota kukaan selvää. Jos on kyse Kelan etuuksista, niin olethan yhteydessä Kelaan asian tiimoilta.
Sääliksi käy Kelan henkilökuntaa, jos asiakkaat ovat tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sitä niin edistyksellisen tehokasta peruskoulua käyty läpäisyperaatteella.
Kun ei enää edes perusasioita tarvitse opetella, kun kaikki löytyy helposti netistä.
Tyypillinen vastaus nykyään oppitunnilla, ei tätä tietoa tartte, sen löytää netistä tarvittaessa.
t. Matikan ope
ps. koska kaikki löytyy nykyään googlella, en viitsi kertoa ratkaisua, KVG! (*röhönaurua*)
pps. vinkki: muodosta yhtälö ja merkkaa tuntematonta x:llä
Vierailija kirjoitti:
Ap
VASTAUKSET:
1. Sun pitää maksaa 80%
2. Saa senkin sit jostain.
Helppoa! Näpyttele vaan koneeseen:
80 % x (935 € - 514,72 €) =
Koska ap ei selitä asian kontekstia, en ymmärrä ollenkaan sitä, mistä hän saa 80 % lisää. Onko kysymys asumistuesta vai jostain muusta, olisi ehkä vähän helpompaa neuvoa, jos tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Googletin vastauksen:
80% x ((935 €) - (514,72 €)) =
336,22400 €
Kyllä, joudut maksamaan koko 935 €, koska se on sinun vuokrasi.
Saat siitä 80 % eli 748 € asumistukea. Loput 187 € sinun pitää maksaa itse jostain muusta saamastasi rahasta. Et kertonut mikä muu tulonlähde sinulla on.
Siksi kysymykseen ei voi vastata.
Jos se muu tulosi, esim. työttömyysetuus, on vähemmän kuin 187 € + 514,72 € = 701,72 € lienet oikeutettu johonkin täydentävään toimeentulotukeen?
Tätäkö tarkoitit?
Unohdetaan ap hetkeksi se 514,72 € ja keskitytään siihen 935 € menoon. Vastaapa seuraaviin kysymyksiin:
1. pitääkö sinun saada siis koko 935 € maksettua?
2. kuka maksaa sen mainitsemasi 80% eli 748 €?
3. maksaako tämä joku sen 80% suoraan maksun saajalle vai sinulle?
4. mistä saat loput 187 €?
Maksaa sinun täytyy ilmeisesti siis koko tuo 935 €, mutta jostain (Kelalta?) tulee siitä 80%. Jostain sinun on saatava lisäksi 187 €, jotta saat koko maksun kuitattua.
Mita valia ainaki mulla kaikki meno maksetaan sossu
Joko koulut ovat alkaneet tälle syksylle kun alkaa tulemaan näitä ala-asteen tehtäviä?
Ilmeisesti kyse on todellakin asumistuesta ja tt-tuesta. Tt-tuen perusosa ei ole enää tuo 514,72 €, vaan indeksikorotuksen ansiosta runsaat 530 €.
Ensinnäkin 748 € asumistukea kuulostaa isolta. Asumistukea voi saada enintään 80 % hyväksyttävistä asumismenoista. Hyväksyttävät asumismenot eivät ole sama kuin tosiasiallinen vuokra. Eli oletko ap selvittänyt tämän?
Voi olla myös niin, että Kela ei hyväksy koko vuokraa maksettavaksi tt-tuesta, joten jäljelle ei välttämättä jää tuota 530 € (ennen 514,72€), vaan joudut maksamaan osan vuokrasta tuosta perusosasta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos menoista maksetaan vain 80% (niinkuin kirjoitit) silloin siitä jää maksamatta 20 %
Eli 935 eurosta 80 % on 748 euroa ja jäljelle jäävä 20 % (jota ei tarvinnut maksaa jostain syystä) on 187 euroa.
selvennykseksi vielä : 748 + 187 = 935 euroa.
Joten sinulla pitää olla rahaa 514,72 + 748 = 1262,72 euroa, jotta sinulle jää 514,72 euroa ja jotta voita maksaa tuon 80% osuuden menoista eli sen 748 euroa.
Kannattaisiko ottaa ne asumistuen ja toimeentulotuen päätökset kauniiseen käteen ja sieltä lukea, mitä maksetaan, minne, minkä verran ja millä perusteella. Kyllä ne on sinne avattu.
Linkkaappas joltain kelan sivuilta ne tekstit tänne mitä siellä lukee
Vierailija kirjoitti:
Ei ap kysynyt tuota. Se on ihan se ja sama kuinka hyvin laskinta osaa käyttää, jos ei tiedä mihin sitä pitäisi käyttää.
Kun ei enää edes perusasioita tarvitse opetella, kun kaikki löytyy helposti netistä.