Mies ei halua, että linkitän hänet faceen
Olemme olleet etäsuhteessa jo yli toista vuotta, mutta mies ei edelleenkään halua, että linkittäisin hänet facessa. Mies ei myöskään ole yhtään innostunut tapaamaan lapsiani, sukulaisiani tai ystäviäni. Kertoo, että eroaminen oli hänelle raskas kokemus ja tuntee syyllisyyttä siitä. Oli siis itse aloitteellinen.
Olen ottanut asian muutaman kerran esille ja mies kertoo syyksi facekäyttäytymiseensä, että ei halua kaikille levitellä asioitaan. En enää tiedä, mitä tehdä tai miten suhtautua asiaan. Mies ei ymmärrä, että nämä asiat saavat oloni epävarmaksi.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etäsuhteet ei ole oikeita suhteita vaan tapailusuhteita. Silloin ei ole mitään tarvetta tapailla toisen sukulaisia tai mainostaa suhdetta somessa.
Kiinnostavaa. Minkä pituinen välimatka tekee suhteesta etäsuhteen? Mietin vain, kun tuon nykyisen puolisoni kanssa asuimme alkuun eri paikkakunnilla ja tapasimme vain viikonloppuisin ja lomilla ja silti se oli ihan oikea suhde. Meillä oli jopa yhteinen pankkitili jo ennen kuin muutimme yhteen.
Jep. Sinulla on oikea suhde. Apllaei ole, eivät ole somessa, saati pankkitiliä. Pitää olla, muuten ei ole oikea suhde.
Hyvä tietää että minulla ei ole avomieheni kanssa oikeaa suhdetta, hän kun ei ole lainkaan somessa eikä meillä ole yhteistä pankkitiliä.
Sama :-D 19 vuotta naimisissa, mies ei ole somessa ja ihan omat tilit on. Taitaa olla feikkiliitto tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi kertoa kenellekään Facebookissa?
Olen ollut mieheni kanssa 12 vuotta eikä meillä lue Facebookissa mitään. Harvoin on edes mitään yhteisiä kuvia missään somessa.
Ei pidä, mutta pitäisin itsekin outona jos miehelle olisi ehdoton ei laittaa someen näkyville parisuhdestatuksensa. Miksi suhde ei voi olla julkinen myös virtuaalisesti? Keksin sata syytä siihen miksi ei voi laittaa, ja niistä valtaosa puhuu karkeaa kieltä miehen aikeista ja toimista.
Ohis
Miksi suhteen pitäisi olla "julkinen myös virtuaalisesti"? En puhu nyt tästä miehestä vaan yleisesti. Minä en koe tarpeelliseksi jakaa FB:ssä asuinpaikkaani, syntymäaikaani, perhesuhteitani tai muitakaan yksityisiä asioita. En halua, että jos postaan kuvan lomareissulta, joku tietää, että talo osoitteessa Kotikuja 6, Kotikaupunki on nyt tyhjänä, en siitä huolimatta, että julkaisuni näkyisi vain FB-kontakteilleni.
En näe mitään syytä, miksi FB:ssä pitäisi olla parisuhdestatustani. Läheiseni tietävät, että olen avoliitossa ja tuntevat puolisoni. Muiden ei tarvitse sitä tietää, se ei liity mitenkään työhöni, harrastuksiini, vapaa-aikaani ja muihin elämäni osa-alueisiin tai niihin keskusteluihin, mitä Facessa käyn.
Suomalaisella vähemmistöryhmällä on usein yhteinen fb-profiili. Olen kuullut sen johtuvan siitä, ettei nainen saa omistaa mitään tiliä ilman miehen lupaa (en tiedä, onko tämä fakta). Monet meistä kauhistelevat sitä. Silti samat ihmiset saattavat olla sitä mieltä, että ihminen pitää saada merkitä jonkun toisen profiiliin elämänkumppaniksi.
Minä haluan päättää itse, mitä jaan somessa itsestäni. Siihen päätösvaltaan kuuluu se, ettei puolisoni fb-kontakteille (joista itse tunnen 1-2 ihmistä) kuulu millään tavalla tieto siitä, että minä olen hänen elämänkumppaninsa. Profiilini näkyvyys on rajattu, kovin paljon he eivät minusta näkisi vaikka profiilissani kävisivätkin, mutta silti se tieto ei vain yksinkertaisesti kuulu heille.
Eikä minulla ole mitään salattavaa, olen väsynyt sellaisiin väitteisiin. Puolisoni on tavannut sukulaiseni ja ystäväni ja monia työkavereitani, liikumme yhdessä julkisesti, kaikki tuttavat tietävät meidän olevan pari.
Kuten sanoin, ei pidä. Mutta itse miettisin että miksi ei voisi olla. Riippuu toki myös siitä, mitä se toinen osapuoli noin muuten jakaa itsestään somessa. Jos siellä on kaikki tiedot työpaikkoja ja synttäreitä myöten, niin miksi on ehdotonta että parisuhde ei saa näkyä?
Kenenkään ei tarvitse somessa jakaa mitään mitä ei halua. Ei se itsellenikään mikään kynnyskysymys olisi jos mies ei haluaisi merkata parisuhdettaan someen, mutta kuten sanottua, miettisin kyllä mikä on syy.
Olen itse ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa, ja molemmissa mies oli aloitteellinen osapuoli suhteen "somejulkistamisessa". Ehkä olen siis vain tottunut miehiin jotka haluavat statuksen näkyvän myös somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä mulla alkaisi soimaan hälytyskellot lujaa. Keneltä sinua piilotellaan?
Itse en ole aikoinaan halunnut tutustua miehen sukuun. Tein sen kohteliaisuudesta ja ei ikinä enää, jos joskus uusi suhde sattuu eteen tulemaan. Mitä ihmettä te aina tyrkytätte sitä sukuanne näytille? Yäk!
En piilottele mitään, kylässä saa käydä, mutta mihinkään pakkopullakahville EN halua. Turhaa tyhjänpäiväistä läpinää.
Tämänkertainen suhde kestänyt 11 vuotta ja tuntuu jatkuvan, suku vaan yrittää saada kiilaa välillemme. En toki estä miespuoliskoani vierailemasta läheistensä luona enkä ole kieltänyt heitä käymästä meillä. Keitän kyllä kahvit ja tarjoan ruuankin, jos siihen aikaan ovat liikkeellä, mutta se on siinä.
Sitä paitsi miehet enimmäkseen haikailee eksiensä perään.
Nimim.kokemusta on kolmestakin eri tapauksesta kohdallani, sellaista tämä elämä nyt vain on, tyyntä purjehdusta ja karille ajoa.
Tuo toimii hyvin, jos molemmat ovat samoilla linjoilla näissä sosiaalisissa kuvioissa. Itselleni miehen sukulaiset eivät todellakaan ole yäk tai pakkopullaa vaan päinvastoin, ja samoin onneksi mieheni tykkää minun suvustani.
Minun kanssani ei voi olla parisuhteessa jos sukulointi ei kiinnosta. Se on yksi suurimmista kriteereistä pariutumiselle. Minä olen sosiaalinen ihminen ja tapaan sukuani usein, ja parisuhteessa ollessani haluan tavata sukuani myös puolisoni kanssa yhdessä. Toki myös hänen sukuaan. Olemme pariskunta julkisesti, ja siihen omassa elämässäni liittyy myös seurustelu pariskuntana ihan livenä ystävien ja sukulaisten kanssa.
Jokaiselle jotain.
Onko pakko kaikki laittaa faceen? Tätä en ymmärrä, en tykkäisi jos puoliso laittaa kaikki faceen. Miestä varmaan ahdistaa ja mies ei halua olla kaikkien näytillä.
Olin etäsuhteessa vajaan vuoden, eikä miestä saanut ikinä tägätä somessa mihinkään. Ei myöskään halunnut tavata sukulaisiani, vaan keksi vaikka mitä tekosyitä asian välttämiseksi. Ei esitellyt minua omille sukulaisilleenkaan, kun aina tuli muka joku este.
Mies jätti minut ja tällä oli ollut deittiappi käytössä. Yritti piirittää yhtä opiskelukaveriaan.
Mies piti minua siis piilossa, koska ei ollut tosissaan kanssani.
Olen ollut naimisissa 20v ja mies ei ole edes Facessa, meillä ei varmaan siis ole edes suhdetta muutaman teidän höpöttäjän mukaan ;D
En minäkään mitään somehöpötystä jaksa. Ei tarvitse olla aina ketunhäntä kainalossa vaikka haluaakin pitää asiat ominaan.
Taitaa olla nuori ihminen. Monille nuorille ihmisille on tärkeää, että on joku ja se pitää näkyä kaikille.
Vanhempana sitä on maltillisempi ja rauhallisempi.
Selvää on ettei "kevytsuhde" ole apn juttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut naimisissa 20v ja mies ei ole edes Facessa, meillä ei varmaan siis ole edes suhdetta muutaman teidän höpöttäjän mukaan ;D
Sun mies häpeää sua tai sitten se kalastelee uusia suhteita. Ei ole muuta syytä olla kertomatta suhteesta.
Sori.
Sinä vaadit juhlisuutta, huomiota ja tykkäyksiä mutta mies ei halua näitä samoja. Ei siinä sen ihmeellisempää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut mieheni kanssa 12 vuotta eikä meillä lue Facebookissa mitään. Harvoin on edes mitään yhteisiä kuvia missään somessa.
Ei pidä, mutta pitäisin itsekin outona jos miehelle olisi ehdoton ei laittaa someen näkyville parisuhdestatuksensa. Miksi suhde ei voi olla julkinen myös virtuaalisesti? Keksin sata syytä siihen miksi ei voi laittaa, ja niistä valtaosa puhuu karkeaa kieltä miehen aikeista ja toimista.
Ohis
Miksi suhteen pitäisi olla "julkinen myös virtuaalisesti"? En puhu nyt tästä miehestä vaan yleisesti. Minä en koe tarpeelliseksi jakaa FB:ssä asuinpaikkaani, syntymäaikaani, perhesuhteitani tai muitakaan yksityisiä asioita. En halua, että jos postaan kuvan lomareissulta, joku tietää, että talo osoitteessa Kotikuja 6, Kotikaupunki on nyt tyhjänä, en siitä huolimatta, että julkaisuni näkyisi vain FB-kontakteilleni.
En näe mitään syytä, miksi FB:ssä pitäisi olla parisuhdestatustani. Läheiseni tietävät, että olen avoliitossa ja tuntevat puolisoni. Muiden ei tarvitse sitä tietää, se ei liity mitenkään työhöni, harrastuksiini, vapaa-aikaani ja muihin elämäni osa-alueisiin tai niihin keskusteluihin, mitä Facessa käyn.
Suomalaisella vähemmistöryhmällä on usein yhteinen fb-profiili. Olen kuullut sen johtuvan siitä, ettei nainen saa omistaa mitään tiliä ilman miehen lupaa (en tiedä, onko tämä fakta). Monet meistä kauhistelevat sitä. Silti samat ihmiset saattavat olla sitä mieltä, että ihminen pitää saada merkitä jonkun toisen profiiliin elämänkumppaniksi.
Minä haluan päättää itse, mitä jaan somessa itsestäni. Siihen päätösvaltaan kuuluu se, ettei puolisoni fb-kontakteille (joista itse tunnen 1-2 ihmistä) kuulu millään tavalla tieto siitä, että minä olen hänen elämänkumppaninsa. Profiilini näkyvyys on rajattu, kovin paljon he eivät minusta näkisi vaikka profiilissani kävisivätkin, mutta silti se tieto ei vain yksinkertaisesti kuulu heille.
Eikä minulla ole mitään salattavaa, olen väsynyt sellaisiin väitteisiin. Puolisoni on tavannut sukulaiseni ja ystäväni ja monia työkavereitani, liikumme yhdessä julkisesti, kaikki tuttavat tietävät meidän olevan pari.
Kuten sanoin, ei pidä. Mutta itse miettisin että miksi ei voisi olla. Riippuu toki myös siitä, mitä se toinen osapuoli noin muuten jakaa itsestään somessa. Jos siellä on kaikki tiedot työpaikkoja ja synttäreitä myöten, niin miksi on ehdotonta että parisuhde ei saa näkyä?
Kenenkään ei tarvitse somessa jakaa mitään mitä ei halua. Ei se itsellenikään mikään kynnyskysymys olisi jos mies ei haluaisi merkata parisuhdettaan someen, mutta kuten sanottua, miettisin kyllä mikä on syy.
Olen itse ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa, ja molemmissa mies oli aloitteellinen osapuoli suhteen "somejulkistamisessa". Ehkä olen siis vain tottunut miehiin jotka haluavat statuksen näkyvän myös somessa.
Oletko myös tottunut miehiin, jotka tekee miesten työt ja nainen saa olla nainen?
On hirveän vaikea olla somessa sinkku jos tyttis muistuttaa itsestään.
Nyt vähän kaivelemaan miehen taustoja. Saattaa olla naimisissa, saattaa pyörittää useampaa naista, saattaa jopa olla joku ihan muu kuin sanoo olevansa. Kaverille kävi niin, että mies oli valehdellut kaiken, nimensä ja koulutuksensakin, perhestatuksensa, kaiken. Aina tuli jokin kätevä este kun piti tehdä jotain yhdessä sukulaisten kanssa. Vasta kun kaveri alkoi kysellä miehen Facebook-kavereilta, totuus paljastui.
Öö... Ei ole kanssasi tosissaan.
Sometägäys on myös pohjimiltaan halu omistaa ja sitouttaa toista. Ja samalla luoda itselle varmuutta suhteesta. En ole itse enää missään somessa. Ollut puoleen vuosikymmeneen. Enkä halua jakaa sinne tai minnekään muuallekaan nettiin mitään yksityistä. Ap:lle: jos asia ahdistaa. Mieti miksi. Olet ehkä epävarma. Miksi somejulkisuus eli halu näyttää muille/muiden hyväksyntä on sinulle niin tärkeää. Kokemuksesta olen nähnyt että eniten päivittävät ihmiset ovat niitä yksinäisimpiä/onnettomimpia ja epävarmimpia ihmisiä muutenkin. Kunnioita miehen päätöstä. Se ei kerro muusta kuin että hänellä on järki päässä.
Ei ole mitään syytä jakaa toisten asioita netissä.
Vaimo näkis, että muitakin on? Onkohan se mies etes eronnut oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Tämä kaikki on tietysti totta, mutta yhtä totta on sekin, että on ihmisiä jotka käyttävät tuota ajattelutapaa hyväkseen ja noilla samoilla lauseilla selittävät sitä, miksi ovat häivyttäneet suhteens Facebookista JA SAMALLA pettävät minkä ehtivät useiden kumppanien kanssa.
Eroaisin, jos toiselle ei sopisi se, että en halua olla somessa millään tavalla. Nimenmuutos, tietojen salaaminen ja satojen kilometrien muutto toiselle puolelle maata eivät olleet mikään pikkujuttu enkä tehnyt niitä huvikseni.
Oletko käynyt miehen kotona?
Vai missä tapaatte?
Onko oikeasti eronnut?
Toissalta, jos minä alkaisin nyt vaikean eron jälkeen uuteen suhteeseen. En haluaisi asiaa facessa tms levitellä, enkä haluaisi mitään uusperhe kuvioita. Aikuista ihmistä voisin tavata aikuisten tapaamisten merkeissä. Mitään vakavampaa en haluaisi, en yhteenmuuttoja enkä mitään.
Itse en ole aikoinaan halunnut tutustua miehen sukuun. Tein sen kohteliaisuudesta ja ei ikinä enää, jos joskus uusi suhde sattuu eteen tulemaan. Mitä ihmettä te aina tyrkytätte sitä sukuanne näytille? Yäk!
En piilottele mitään, kylässä saa käydä, mutta mihinkään pakkopullakahville EN halua. Turhaa tyhjänpäiväistä läpinää.
Tämänkertainen suhde kestänyt 11 vuotta ja tuntuu jatkuvan, suku vaan yrittää saada kiilaa välillemme. En toki estä miespuoliskoani vierailemasta läheistensä luona enkä ole kieltänyt heitä käymästä meillä. Keitän kyllä kahvit ja tarjoan ruuankin, jos siihen aikaan ovat liikkeellä, mutta se on siinä.
Sitä paitsi miehet enimmäkseen haikailee eksiensä perään.
Nimim.kokemusta on kolmestakin eri tapauksesta kohdallani, sellaista tämä elämä nyt vain on, tyyntä purjehdusta ja karille ajoa.