Milläs perheemme menee lomille, kun ei ole rahaa?
Neljä lasta huutaa kurkku suorana, että haluavat Ähtäriin pandalaan ja Visulahdelle Tykkimäkeen. Niin. Asutaan Espoossa. Milläs rahoilla me tuonne menemme ja vielä yövymme paikalla? Kuka meille antaa nuo rahat? Aivan järjetöntä ajatella, että meillä itsellämme olisi varaa bensiiniin ja hotellihuoneisiin noin kaukana. Mitä oikein kuvittelit? Kuka maksaa?
Kommentit (51)
Me on lasten kanssa juopoteltu. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Kansallispuistoihin ja laavuille pääsee yksityisesti. Ne atrillit, jotka muuten paistaisitte kotiuunissa, voitte paistaa nuotiolla. Ja ruispalat muuten ovat todella herkullisia vähän nuotion loimussa paahtuneina.
Yksityisesti = ilmaiseksi
typo
Ai niin, ja lähikaupungeissakin voi olla huikeita erilaisia leikkipuistoja. Espoon läheisistä en tiedä, mutta kokemusta on mm. Porista, Turusta, Raumalta ja Tampereelta.
Ei mekään ole tehty mitään ihmeellistä teinin kanssa. Lähinä kaikki pienet jutut joita on tehty, niin ne ovat olleet halpoja.
Ihmettelin myös mistä ihmisillä on käyttää rahaa yli tonni kesälomiin. Mä maksoin laskut kun tuli lomarahat ja rahaa jäi 300€ jolla piti myös elää 2 viikkoa ennenkuin seuraava tili. Ja eihän ne lapset maksa vaikka niitä olis kuinka. Meillä on kolme, mutta itse töissä tehtaassa 2000€ netolla ja lähihoitsu vaimo, jonka kanssa pari vuotta sitten otettiin 240 000€ talolainaa, jota maksetaan tonni kuussa 25 vuoden ajan niin ei sitä rahaa vain ole. 10€ plussalla tiliote on hyvä tulos kuukaudelle. Mutta kerran käytiin merellä uimassa ja päivä kaupungissa, syömässä, siinä se loma oli. Iskäx3
Geokätköilyä lähistöllä? Onko niissä vielä niitä vaihtareita? Premiumjäsenyys maksaa, mutta iloa riittää koko vuodeksi. Samalla tulee liikuttua ja kätköjen selostuksissa on yleensä mielenkiintoisia juttuja.
Myyt sen auton jonka bensoihin ei ole varaa ja niillä rahoilla menette bussilla, teltta mukaan. Problem solved.
Herranen aika! Saaristoveneellä telttailemaan Espoon saaristoon!
Opetatte tässä kohtaa lapsillenne rahan arvosta, pettymyksensietokykyä ja keksitte muuta tekemistä.
Te voitte lähteä retkelle Espoon Suvisaariston saarille, vaikka Isoon Vasikkasaareen. Saaristolaiva ei maksa kuin muutaman euron ja voitte ottaa omat eväät mukaan, vaikka sitä savukalaa
Vierailija kirjoitti:
Rannalle menokin maksaa 1836€.
Toppapukuihin pelkästään kuluu tuo summa. Itse pidin loman kun oli helteet. Ohjelmaan kuului myös päivä merelle uimaan Kalajoen rannoille ja oli lämmin 😊
Onneksi on varaa ihan itse maksaa reissut perheelle niin ei tarvitse täällä ulista että kuka maksaa.
Tykkimäki ja Visulahti ovat sen verran lähellä, että päiväreissu onnistuu, yöpymistä ei tarvita. Visulahdessa on myös suht ok leirintäalue suoraan portin edessä, Kouvolan vastaavaa en ole testannut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin myös mistä ihmisillä on käyttää rahaa yli tonni kesälomiin. Mä maksoin laskut kun tuli lomarahat ja rahaa jäi 300€ jolla piti myös elää 2 viikkoa ennenkuin seuraava tili. Ja eihän ne lapset maksa vaikka niitä olis kuinka. Meillä on kolme, mutta itse töissä tehtaassa 2000€ netolla ja lähihoitsu vaimo, jonka kanssa pari vuotta sitten otettiin 240 000€ talolainaa, jota maksetaan tonni kuussa 25 vuoden ajan niin ei sitä rahaa vain ole. 10€ plussalla tiliote on hyvä tulos kuukaudelle. Mutta kerran käytiin merellä uimassa ja päivä kaupungissa, syömässä, siinä se loma oli. Iskäx3
Tonni kuussa lainaan jollain 3500 euron nettotuloilla.... siinäpä sun (järjen)köyhyyden syy.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne itkuntuhruiset silmät saa kuiviksi kun kerrot että menette lähimpään metsään syömään savukalaa.
Juuri näin. Joka kerta kun lapset mankuvat itkuntuhruisin silmin reissuun johon ei ole varaa viet ne retkelle metsään. Loppuu se mankuminen!
Me luovuttiin Netflixistä, Disney Channelista, Spotifysta, tupakasta, siideristä, ripsi- ja kynsihuolloista, Me Naiset -tilauksesta ja lapset möivät pelikoneet pois. Lapset pitivät myös pientä pihakirppistä vanhoista tavaroistaan. Päästiin lopulta Kanarialle.
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika! Saaristoveneellä telttailemaan Espoon saaristoon!
Voittaa oikeasti huvipuistot mennen tullen,
En kurs i finska på arbis räcker väl pengarna till?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne itkuntuhruiset silmät saa kuiviksi kun kerrot että menette lähimpään metsään syömään savukalaa.
Liekö tämä ollut kenoilua, mutta itse vein omia lapsia paljon metsäretkille, kun ei varaa muuhun ollut. Paljon retkien elämyksellisyyteen vaikuttaa myös vanhempien asennoituminen. Pienemmät lapset eivät edes suuria spektaakkeleita kaipaa saadakseen mukavia muistoja. Lisäksi tuntuu henkisesti köyhdyttävältä, että kaikki "elämykset" on koettu jo kymmenvuotiaaseen mennessä ja sen jälkeen mikään ei tunnu miltään - kun Lintsilläkin on käyty joka kesä viisi kertaa.
Onko teidän ainoat hyvät omat lapsuusmuistot huvipuistoista ja eläintarhoista?