Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMAATUSKAT -05 viikko 43**

23.10.2006 |

Ei kai ollu vielä pinoa..? Jatkan tuossa tuokiossa, hetki vain!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiirus loppuviikko kun en ehtinyt koneelle ollenkaan. Vaan niinpä oli muillakin, pinkkahan kuivui ihan viikonloppuna. No, yritetääs taas..

Meillä oli juhlat lauantaina. Tyttö sai Kuoman saappaat, kännykän :), mekkoja, housut+puseron, kirjoja, Brion kasattavan puisen pellen (aivan yliveto!!).. äh, enhän mä edes muista kaikkea, jotain vaatetta ainakin oli vielä. Kakku maistui ja valokuvauskin meni ihan mallikkaasti, joten oikein onnistunut päivä kaikenkaikkiaan.

Galluppeihin: YÖPUKU on haalarimallia, siis ei käytetä kaksiosaista. Jotkut umpilahkeisia, toiset ei ja sukathan meillä ei pysy jalassa. Varpaat on välillä ihan kalikat kun aamulla herätään, vaikka ei meillä mitenkään erityisen viileetä ole, pikemminkin päinvastoin..

YÖHOITOa ei ole tarvittu aikoihin, mitä nyt joskus tuttia pitää käydä laittamassa. Mies on osallistunut aika mitättömällä prosentilla.. Hoitaa kyllä muuten lapsia ihan kiitettävästi, paitsi jostain kumman syystä mä syötän tytön lähes aina.. hmmm.

VERONPALAUTUKSIA tulee tosi pieni summa, mutta tyhjää parempi kuitenkin. Yleensä oon joutunu maksamaan (pienen summan silloinkin), mutta nyt jo toinen vuosi peräkkäin saan takas. :)

Silja oli tehnyt tuonne alotuksen tavalliseen maitoon siirtymisestä. Mites maatuskat on asian hoitaneet? Meillä ei ole juotu Tuttelia nyt pariin viikkoon, ja ihan kivasti tyttö on sopeutunut. Mä ostan aina kevytmaitoa, pitäiskö sen sit kuitenkin olla rasvatonta? Meillä on lapset aina juonu " sinistä" maitoa, enkä ole edes ajatellut, että muutakin vois tarjota. Toisaalta, pojalle sanottiin just kouluterkkarissa, että se on liian laiha! Eli en nyt viittis siltä ainakaan vähentää rasvaa mistään, enkä jaksais montaa eri lajia kantaa kaupasta.. Taidanpa siis jatkaa näin.

Mulla oli jotain muutakin asiaa, mutta nyt ei tuu mieleen mitä. Käynpäs tästä sitten tohon soffalle pötkölleen, jos vaikka alkais muisti palautua lepotilassa.. Mukavaa viikon alkua kaikille!

Pähkis :)

Vierailija
2/35 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan bongannut pinoa ennestään..

Nyt se sitten tapahtui, että meidänkin taapero on ensimmäistä kertaa elämässään kipeä :( Varoitus: sisältää vuodatusta.. :)

Torstaina alkoi toinen silmä vuotamaan ja eilen muuttui keltaiseksi, paksuksi nesteeksi, alkoi korvan rappaaminen ja huuto makuuasentoon laittaessa, sekä kuume nousi yli 39 :/ Noh, minä sitten soittelin viime yöllä yhteispäivystykseen ja kyselin lähteäkö sinne, vaiko odotella aamuun että terveyskeskus aukeaa.

Mukava naisihminen langan toisessa päässä sitten varasi minulle ajan hoitajalle aamuksi, koska lääkäreillä ei ollut aikaa. (vaikka tiedettiin siis, ettei hoitaja voi mitään tehdä..)

Aamulla siis odottelimme hoitajalle pääsyä puoli tuntia, joka siirsi meidät lääkärille jota sai odotella tunnin; jonka jälkeen lääkärin kommentti oli että korvissa ei mitään vikaa ja antoi reseptin silmätulehdukseen. (!!!) ja ' vähän lämpöä' voi esiintyä rähmimisen myötä..

ONNEKSI luotin vaistooni ja varasin ajan yksityiselle lasten erikoislääkärille, ja vaikkujen poiston jälkeen totesi toisessa korvassa olevan erittäin selvän korvatulehduksen, ja määräsi antibioottikuurin joka tehoaa silmään sekä korvaan plus lääkettä kivun lievitykseen ja kuumeen laskemiseen.

En enää IKINÄ vie tän paikkakunnan ' arvauskeskukseen' omaa naperoa, vaan tästä lähtien käy aina sellaisessa paikassa, jossa käymisen jälkeen pienenkin olo helpottuu.

Nyt tämä raivopäinen mamma lopettaa kirjottelun kun näppiksestä jo höyry nousee ;) ehkä se on tämä raskaus, joka näin saa tunteet kuumumaan, mutta mielestäni ammattitaidoton täytyy kyseisen yleislääkärin olla, jos ei korvatulehdusta huomannut kun siihen kaikki merkit viittasivat.

Puuh. Ehkäpä palaan myöhemmin illalla kirjoittelemaan ja lukemaan edellisen pinon viimeisiä sivuja läpi, kunhan tässä rauhoittuu. Tyttö onneksi sai nyt unen päästä kiinni, yöllä ei juurikaan nukkunut.

Mutta mukavaa alkanutta viikkoa kaikille kaikesta huolimatta! :)

Kiukustunut -H-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks Henna, paranemisia pikku taaperolle. Oon kyllä samaa mieltä ton arvauskeskuksen suhteen. Ite oon viimeviikosta yrittäny saada neuvola tätii kiinni, jotta saan tietää sen pissakokeen tuloksen, ei vastaa.. No tänää ap:llä sitten sain kiinni.. Puhdas oli, viljely ei ollu vielä vastattu. Tai siinä oli leukkarit ja prot yhellä plussalla, mut kuulemma näin onkii, kun pussipissa otetaa.. En tiie pitäiskö ite huolestuu noista plussista, kun tiedän, että yksi leuk. plussaan saa ant.biottii kuurin, meinaan vaa ku töissä on tullu otettuu " muutama" plv.. No otellaa ny se viljelyn tulos..

Pähkis, minä oon kyllä kans juottanu kevyt maitoo. Rasvatontahan sitä vissii pitäis juottaa, mut tää mei pimu on hoikka, joten.. saapihan siitä ainaskii " rasvaa" .. heh..

Mei tyty alko viikonloppuna nukkuu kunnon päikkyjä, kaks tuntii molempin päivinä, mitä ei oo tehny mies muistiin. Tais olla kovat synttäri kemut, kun nui nukuttaa.. No nyt ku sen äänee sanoin ni varmaan tulee häränpyllyy taakkepäin..

Jokos muutes kaikkien lokamammojen taaperot kävelee??? Meillä vielä harjotuksen alla. Muutaman kerra oon nähny askeleen. Ilman tukea seisoo aikas napakasti, ja menee jopa kyykkyyn ja ylös siitä, mut liikkeelle ku pitäis lähtee ni näyttää siltä että jalkapohjat ois liimattu lattiaan kiinni ..

Uus kiva juttu on nykyää istuu lelulaatikoissa ja tyhjentää ne perusteellisesti. Ja muutoinkin joka laatikkoon pitää nousta istuu, jopa keittiön alalaatikko, joka ekana tyhjennetää...

Jeps, nyt taidan koittaa josko pikkutiitiäinen menis päikyille..

Onnea sankareille!! Siijuu..

-e-

Vierailija
4/35 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tuon meidänkin pimun flunssa pikkuhiljaa helpottaa. Käytiin me lauantaina lääkärissäkin kun oli vaan niin itkuinen, räkäinen ja äänikin oli lähtenyt. Kaikki oli kuitenkin " ok" , eli vaan kova flunssa.

Sitte noihin gallupeihin, ku jotain viel ehkä muistaa ;)

Yöpukuja meil on käytös sekä kaksosasii että haalareita. Pinkasta vaan aina eka puhdas päälle.

Yöhoitamista ei pimu onneks yleensä enää tartte. Sillon tällön tuttia ja tietty näin kipeenä vähän enemmän, mut suurimmaks osaks nukkuu koko yön putkeen. Mies on kyllä aina osallistunut, mutta vähän. Ymmärrettävää siinä, et sillä on tosi raskaat työpäivät ja pienempänä kun ei paljo muut auttanut ku tissi...

Maito on meil viel vastikkeen ja rasvattoman maidon sekotusta. En oo niin hoppuillu tuon siirtymisen kanssa, ehtiihän sitä.

Veronpalautuksia tulee, mikä on ihan kiva. Helpottaa tuota joulun aikaa juuri sopivasti. Mätkyjä en olekaan koskaan saanut *koputtaa puuta* ja toivottavasti en koskaan saakaan.

Nyt täytyy myöntää, et enempää ei mun pääkoppa ainaskaa muista...

Jep, parempi siirtyä hoitamaan muitakin askareita ennnenkuin typy herää. Heipä hei!

Vierailija
5/35 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt riehunut jos jonkinlaista tautia. Toissa lauantaina alkoi nuorimmalla pojalla yskä ja nuha ja sit muutaman päivän päästä meni vatsakin kuralle. Siitä ehkä pari päivää niin tuli näppylöitä;ensin rintakehälle ja siitä ne sit pikkuhiljaa levisi muuallekkin. Luulin ensin että on vauvarokkoa, mutta kuumetta ei ollut ja sitten osaan näppylöistä rupesi tulemaan nestekellukoita. Soitin tk:n ja sanoivat enterorokoksi (sitä on nyt meilläpäin ollut jonkin verran). Tänään käytiin uudestaan lääkärissä ja molemmat korvat olivat tulehtuneet. Lähetekkin on vetämässä yliopistolliseen sairalaan astma epäilyn takia...vanhimmalla pojalla on astma (samoin isälle ja lähes kaikillä lähisukulaisilla, paitsi minulla). Noo...jospa se lääkitys alkaisi kohta pikkuseen purra niin olo helpottuisi.

YÖPUKU: Meillä on käytetty haalari mallia. Ei tahdo yöllä peitto pysy päällä kun liikuu kovasti yön aikaan sängyssä.

VERONPALAUTUS: Onneksi tulee edes pikkuisen. On tämä hoitotuki niin pieni...

YÖHOITO: Ei ole tarvinnut imetyksen jälkeen (imetin 8kk). Paitsi näin kipeänä kyllä ollaan annettu höyryä yölläkin ja välillä avaavaa lääkettä...

Vierailija
6/35 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöhoidolla kai tarkoitatte mitä vaan yöaikaan tapahtuvaa toimintaa 1v:n suunnalle? Meillä on joku kausi, ku yöaikaan herää ihan tuhat kertaa. Ja usein jää vielä pyörimään ja valvomaan. En tajua mikä, taidetaan viedä lääkäriin selvittelemään jos ei mee pian ohi. Hammas? Rautalääkitys ei sovi masulle, se on ainakin selvä, mutta ku on pakko vaan antaa siitä huolimatta. Ehkä maitotuotteet ei sovikaan? Tai jopa maitoallergia, ku on atooppinen ihottuma pahentunut vaan. Ja tissiä sit imee sata kertaa yössä, ku mikään muu ei auta, itkee vaan lohduttomana. Suppoa annoin viime yöksi, ja sen kanssa heräsi vain 5 kertaa nukahettuaan ensin... tosiaan illalla heräs kanssa klo 21 (nukahti klo 20) ja valvoi tunnin kiukkuisena, mikään ei auttanut, oltiin vielä hereillä. Sitten nukahti. Annoin silloin sen supon, se auttoi sit lopulta. En ymmärrä. :(

Myös päikkärille nukahtaminen on tuskaa eikä nuku kauaa.

Ja sitten se ruoka ei uppoa päivällä taaskaan kun on massussa maitoa vaan yö tankattu.

Vierailija
7/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuli vettä eilen, voi jiesus. Onneksi oltiin ulkona aamupäivä. Nyt en ole ihan varman tihuttaako taas vettä, ei sitten ulos, tosin siellä on eilisen jäljilta niin märkääkin että.

Meillä pojun flunssa alkaa vihdoin olemaan ohi, nyt sitten vuorostaan heräilee pari kertaa yössä ja haluaa maitoa. Ihme kun nää menee niin sykleissä...kaveri osaa vetää 12h unta ilman mitään ja yhtäkkiä tarviikin taas maitoa, kasvukausi vai mikä lie?

Koitin eilen soittaa sinne verotoimistoon tuloksetta. TRUIDE mihin numeroon mun pitäisi soittaa? Aina vaan ' olemme varattuja bla bla blaa' -tiedote joka kerta kun yritin soittaa...koko päivän. Ja jonottaminen vielä maksullinen.

ARVAUSKESKUKSISTA me otettiin lapselle vakuutus ennen syntymää joten me käytetään yksityisiä lääkäriasemia jos poika tulee kipeäksi. Olen nimittäin omalla kohdallani kokenut just tän tapaista josta eilen kirjoiteltiin että anti olla arvaukset meidän osalta.

KÄVELY meillä ei kävellä, taaperokärryn kanssa kyllä. Meillä ei myöskään puhuta, ei pottailla eikä juoda vielä oikeaa maitoa. Maidon kanssa ilmeisesti sama kuin aikoinaan puuron kanssa, ei massu ole valmis vielä..joten kokeilemme myöhemmin.

Juu ei nyt kummempia, pinoon mars kaikki (viime viikon pino olikin hyvän mittainen ja viikonloppuna ei juuri kukaan ollut paikalla)!

Vierailija
8/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin on kyllä niiiin harmaata, et oksat pois, luulis et ilta on jo.. Aamulenkki heitetty, tänää oliki mahottoman aikane herätys, puol seittämä. No siinä puoleen hyvä kun tänää mennä' kaupunki asjoille, ni kerkii tyty nukkuu päikyt pikkase aikasemmi.

Meil kans otettii vakuutus tytylle, ja just se et kattaa sair.kulut+muut , ku if:ssä ollaan, ni sen sai vasta olikohan se muutaman kk:n ikäisenä, nyt ei tarkkaa muista. Joten yksityistä käytetään, jos tarvis vaatii, eikä arvaustohtorille pääse..

Veronpalautusta tulee muutama kymppi takaspäin..

Mut nyt tyty päikyille, pääkin on nii tyhjä, et turha murista hassuja..

Onnea sankareille!!

-e-

Vierailija
9/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hetken omaa rauhaa, ni pääsee kurkkimaan muitten kuulumisia! :)

Taitaa olla hirveet määrät tauteja taas liikenteessä ku tuntuu et joka suunnalla on " kaikki" kipeenä! Mut kait se syksy on tällast aikaa... Saas nähä mitä sit tulee ku typy siirtyy tarhaan... Ei tartte varmaan kauheest töissä käydä... Noh, mut siitä se vastustuskyky kasvaa ja ei sit sairastu uudestaa nii helpolla.

Gallupeista sen verran, et meillä kävellään jo tosi hienosti. Todella harvoin enää konttaa. Puhetta/sanoja ei tule. Potalla istutaan aamuin illoin, mut aika harvoin mitään " tulosta" tulee. Meilläkin on ennen syntymää otettu lapsivakuutus, joten arvauskeskuksissa ei ole tarvis käydä.

Sit itellä ois myös kysymys. Eli tiettekö mistä löytyis sellasii mustia hienoja kenkiä tytölle? Ei tartte olla lakerikengät ihan muutkin mustat vastaavat kelpaa hyvin. Mut en viittis omaisuutta niist maksaa...

Entä syökö teidän pienet puuroa? Jos syö, niin mitä puuroa? Meillä typy söi hienosti noit Nestlen jauhepuuroja, mut nyt ku oon yrittäny ihan tavan puuroo antaa ni ei uppoo ei millään!

Täytyy mennä, yksi pieni huutelee jo sängystä vaik ei oo nukkunu ku puolisen tuntii... Toivottavasti saan nukahtaa uudelleen!

Vierailija
10/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin taitaa olla takana, eilisiltaisen itkuttelun jälkeen tyttö kuitenki nukkui yönsä rauhassa, eli antibiootit taitaapi purra. On meilläkin vakuutus pikkuiselle, mutta siinäkin omavastuu on jotain 40e nurkilla, takaisin saatiin siis n. puolet kun käynti ja lääkkeet maksoi 80 pintaan. Koskaan ennen ei oo pientä tarvinnu lääkärissä sairauden vuoksi käyttää, mutta nytpä tiedän että jatkossakin kartan tuota kyseistä arvauskeskusta :)

YÖPAIDOISTA: meillä on käytössä semmonen melko ohkainen kokopuku, mukavan pehmeää kangasta. Ainakin toistaiseksi on toiminut hyvin

MAIDOSTA: siirryttiin tavalliseen maitoon pikkuhiljaa, annettiin korvikkeen sekaan hieman valiota, sitten hieman enemmän ja aamuisin ihan sellaisenaan, eikä mitään masuvaivoja koskaan tullut. Nykyään juo pitkälti luomumaitoa, joskus ihan tavallista kevytmaitoa.

VERONPALAUTUKSET: ei mitään tietoa vielä tullut, tämän kuun viimeinen päivä pitäs olla tieto kaikilla,paljonko saa, joten ilmeisesti oon viimeisten joukossa..

Mutta nyt lihapullien ja muusin tekoon ja sitten ruokkimaan hepat ( ne siis tietty vaan heinällä.. ;D )

H

Vierailija
11/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romi; Soita suoraan siihen " verokortti" -numeroon, mulle ei osattu sanoa juuta eikä jaata sieltä veroneuvonnasta..

Oli tosi kaamea keli eilen, ja vähäsen kauhistutti lähteä liikenteeseen autolla pahimpaan ruuhka-aikaan ja vettä tuli kuin saavista kaataen..No, rauhassa ajelin, niin hyvin pääsin töihin ja takas kotiin.

Yöpuvuista; meillon milloin minkäkinlaista, mutta parhaita on mielestäni kokopuvut ja vielä jos terälliset, niin pysyy varpaatkin lämpimänä..Mäkin jo kerran siirryin isompaan peittoon Milon kanssa, mutta se onkin jotenkin liian iso pinnasänkyyn, että sitten siiryttiin takasin ns.vauvapeittoon, joka ei todellakaan pysy yöllä tuon hyrrän päällä.

Meillä ei kävellä ollenkaan vielä; muutamat askeleet on ottanut tuetta, mutta neliveto käytössä edelleen, eikä sanojakaan tule, kuin niitä milonian-kielen omituisuuksia:O).

Kauhia hinku pojulla tehä isompien perässä asioita ja silloin aina sattuu ja tapahtuu...Eilen nelonen ja vitonen hyppivät puolapuilta patjalle ja tekivät jos jonkinlaisia syöksyjä patjan päälle, ja Miloa kovasti nauratti..Sitten innostui niin, että APUVA! Heittäyty täysiä seisomasta mahalleen, mutta suoraan laminaatille ja auts! mikä itku:O(.

En nyt jouda pitempiä puheita pitämään, kun tarttee taas hypätä auton rattiin ja koululle..Saatan piipahtaa vielä iltasella ennen BB:a, mutta tältä erää Morot!

Onnea päivänsankarit!

Truide

Vierailija
12/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin monta riviä tekstiä, ja tää perseen kone alkoi kettuilemaan...

En ehi nyt uudestaan, joten Romille vain tiedoksi, että soita suoraan sinne verokorttinumeroon!

Onnea päivänsankarit!

Palajan illalla toistamaan höpinäni...

Truide

Vierailija
13/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyypä pino pinkeenä, kun meikä sekoilee...

Heidå:O))))

Vierailija
14/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on päästy onneks jo nuhasta ja päästiin tänään taaperotreffeillekin. Jospa huomenna ei satais niin päästäis pitkästä aikaa ulos leikkimään meidän uuteen vastavalmistuneeseen puistoon. :)

MAITO: Oon välillä laittanut Tuttelin sekaan rasvatonta maitoa mutta esim. yöllä ihan vaan huoneen lämpöistä Tuttelia annan vielä. Pitää nyt seurata että pysyykö masu hyvänä ja alkaa lisäämään oikean maidon määrää jos kaikki ok. Jossain vaiheessa meinas vaan vetää vatsan aika kovalle.

ISKÄ osallistuu yösyöttöihin (jos niitä tarvitaan) viikonloppuisin mutta arkisin minä hoidan ne. Iltasin iskä antaa usein iltapuuron ja pistää nukkumaan mun ollessa koirien kanssa ulkona tai ratsimassa tms. mutta kyllä mullekin jää sillointällöin nukkumaanlaittohommat. Et ihan kivasti mein iskä osallistuu kyllä, enpä voi valittaa.

YÖKKÄRI: Meillä jäi just pieneks viimenen kokohaalari et 2 osasii ollaan käytetty jo pitkään. Pitäis vissiin mennä taas vaateostoksille ku tuntuu et kaikki vaatteet on taas pieniä ja oikein lämpimät talvivaatteet uupuu lähes kokonaan.

HENNA: Onkos teillä montakin hevosta? Kuinka ehdit hoidella hevoset ja lapsen (yksi lapsihan teillä oli vasta?)? Sori, ku ei muista ni ei muista... Pitää vissiin aika työllistettynä tuo teidän katras? :)

Jaahans, kait se pitää lähtee ulostautumaan ja kattelemaan koirien kanssa että kastutaanko tänä iltana enemmän vai vähemmän...

Eilen illalla oli kyllä niiin ihana keli kun tulin ratsastamasta, Kastuin läpimäräksi jo matkalla maneesista talliin ja autolla ajaessa ei nähny metriä pidemmälle ja heti kun kotiin pääsin niin takas ulos koirien kanssa. Olo oli kieltämättä kuin uitetulla koiralla. Sade on mukavaa sillon kun sitä voi kuunnella omasta sängystä peiton alta.. mut muuten ihan syvältä! :)

Kauniimpia kelejä odotellessa...

-Mari & Dina-

Vierailija
15/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari@lokavaaville: yksi heposista vain on oma, toinen kaverin, muttakun nyt ovat ' kotitallilla' toisin sanoen itse tehtävä kaikki ruokinnasta ja karsinoiden siivoamisesta lähtien niin aikaahan se vie. Mulla on monesti tyttö tallilla mukana ihmettelemässä isoja karvaotuksia :) Onneksi siellä pihapiirissä asuu yksi tyttö, joka monesti hoitaa osan ruokinnoista/ulosviemisistä.

Yksi lapsihan meillä vasta on, mutta toisen LA on helmikuussa, jotenka sitten jää heppa hieman vähemmälle huomiolle. Kaverini treenaa sitä kumminkin, itse en ole enää uskaltautunut edes pömpöttävän mahani kera selkään, kärryillä vain ajellut. Mutta tästä harrastuksesta en luovu, vaikka taukoa taitaa taas toisen syntymän perään tulla muutama viikko...

Onneksi isä katsoo tyttöä mielellään vapaapäivinään, ja onhan me käyty koko perheen voiminkin kärryajelulla! :)

No, tulipas heppapainotteinen viesti, mutta kun sitä monesti ihmetellään että miten aika käytännössä riittää. Mutta eipähän tule vapaa-ajan ongelmia..

Nyt pieni potilaskin taisi nukahtaa, joten tämä mamma nostaa koivet kattoon ja alkaa odottelemaan prison breakin alkamista.

-Henna

Vierailija
16/35 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkinpä jotain rustaan ennen bb:ia..

Oikusti poika nukahti tuosa puol ysi ja lähin suihkuun niin täälä yhtäkkiä koira alkaa haukkua (minä yksin täälä näitten kans, mies reissusa ja asutaan melko keskustasa mutta aivan pimeässä korvessa) hyi että alko taas pelottaa..en mää mitenkään hermoheikko oo;) Pimiää vaan pelkään ja moottorisahamurhaajia;) No ei kait se auttanu ku komentaa koira hiljaseksi ja uskotella itellekki että se kuulee taas omiaan..? huhhuijaa.. Ja pitäs vielä käyttää sitä pisulla,APUAAAA..

Muuten on poju nukkunu nyt viikon omassa huoneessa eikä oo tarvinnu enään hyysätä yöllä ollenkaan..Tätä lisää.. Siitähän olin niin riemuissaan että heti lauantaina piti kamujen kans lähtä baanalle ja kivaa oli, poju nukkunu sillonki kokoajan..se ei ollu kyllä yhtään kivaa että siitä seuras taas vuosisadan kapula..joka vasta tänään helpotti.

Eilen oli meillä jo lumi maassa(tänään ei) mutta kyllä oli pojan ilmeet näkemisen arvosia! Istu tuolla hangessa ja tuijotti ihan järkyttyneenä uutta ilmiötä. Kommentit oli että öö,öö,öö;)

Jesse ei vielä kävele, eikä puhu kuin muutaman ymmärrettävän sanan, lauantaina seiso ekan kerran ilman tukea tyttökaverin 1v syntymäpäivillä.

Kevytmaitoa sekotan nannin joukkoon ja aattelin ku tuo nan varasto tuosta loppuu niin sitte jo siirrytään kokonaa tavismaitoon..oon jo kohta kuukauden lantraillu eikä mitään oireita oo tullu.

Yöpukuna tuommosia potkupukuja, jotka alkaa kyllä näyttää siltä että uusia saa lähtä ostaan.

Ja veronpalautusta tulee muutama kymppi vaan..

Eipä sitte taas muutaku sohvan pohjalle:)

Heippa hei

Vierailija
17/35 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä parempia öitä päin taas, hampaita " vain" ...

Eilen poika otti ne viralliset ensiaskeleet, oikein 10 kpl ennenkun tasapaino meni ja isi otti kiinni. pelleiltiin jotain tanssimista niin poika yhtyi leikkiin mukaan kädet samalla lailla viuhtoen... :)

Meillä myös käy joka lelulaatikkoon istumaan. Ja mikäs sen mukavampaa, kun isosisko työntää kärryillä tai sitä laatikkoa ja itse on kyydissä.. Tai sitten yksi on kanssa kun pitää kiivetä joka paikkaan, mihin vaan ikinä pääsee, ja kokeilla rajojaan. Alastulonkin tänään osas todistettavasti oikein vihdoin, mutta vieläkin on paha, kun kiipeää esim. pöydälle ja istahtaa, ei muista varoa sitä peppuaan, eli saattaa istua tyhjän päälle.. auts.. ;D Mopoilla ajelu on tosi kivaa.

Yöpukuna on kokopotkareita, terättömiä, kun potkii aina peitot pois. Nukutaan pelkässä pussilakanassa sitten, niin ei tule hiki, eikä niin väliä siitäkään onko se päälläkään se lakana.

Vierailija
18/35 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt aletaan olemaan jo terveenä, mitä nyt räkätaudissa vielä kuopuksen kanssa.

Hurjasti pöpöjä liikenteessä, tuntuu että vähän joka suunnalla kipeinä oltu..

Nukkumiset meillä nyt menny muuten ihan kivasti, nukahtaa omaan sänkyyn ja nukkuu rauhallisesti sinne aamuyölle. Kerran saattaa joutua tuttia käydä laittamassa... mutta sitten, siinä 4 maissa alkaa kamala huuto. Ja kestää sinne 5-6 saakka. Sitten nukutaan onneksi kyllä vielä n. 8 saakka. Mutta en käsitä mistä se huuto oikein johtuu. Olen välillä laittanut valotkin makkariin ja " herätellyt" että ei mitään hätää. No auttaa hetkellisesti ja taas sama huuto jatkuu. Viereen nyt sitten olen ottanut aamuyöstä huutelemaan ja poika unissaan sitten aina muutaman minuutin välein huutaa ja rauhottuu ja samaa jatkuu se tunti pari. Ei edes kainalossa olo tunnu auttavan :(

Meillä siis viikonloppuna oli kanssa synttärit, lahjaksi sai vaatteita ja rahaa sekä muutaman lelun. pari pehmoista ja sellaisen samanlaisen puhelimen kun eekkiksen tytsy :) Ja sitten sellaisen Brion puisen veturin mihin mangneetti palikoita saa kyytiin.

Sitten noihin galluppeihin...

YÖHOITO : Meillä isi osallistuu jos on kotona, mutta harvoin on koska tekee yötyötä. Meillä edelleen yöllä poika vaatii jonkinsortin palvelua. Joskus ihan vaan tuttia tarvitsee kerran-pari laittaa, toisinaan innostuu huutelemaan ja silloin viereen rauhoittumaan...

YÖPUVUISTA : Haalari mallisia meillä tällähetkellä käytösä, kohta kaivetaan kaksiosaisia tuolta kaapista kun vähän kasvaa. Ovat vielä isoja.

KÄVELY: Meillä on kävelty nyt 2,5 kk ja nyt mennään jo tarpeen vaatiessa juosten. Kiire on kova kokoajan... ja jokapaikkaan...

ARVAUSKESKUKSISTA : Ollaan tarvittaessa käytetty sitten illemmasta päivystyksessä, pari kertaa esikoinen on käynyt terveyskeskuksessa. Meillä ei sairasvakuutusta ole, ainoastaan tapaturma vak. Joten yksityiselle ei olla menty. Onneksi ei ole juurikaan lääkärissä tarvinnut käyttää, kun senverran terveitä ovat olleet.

PUUROSTA : Aamu ja Ilta puurot uppoaa aika hyvin edelleen. Vaihdellaan eri puuroja ja olen tehnyt sillontällön manna tai helmipuuroa ja ne on herkkua molemmista pojista (ja äidistäkin :) )

VERONPALAUTUKSESTA : Onneksi tulee palautusta vähäsen. Mukavasti juuri joulua " pelastamaan" .

Siinäpä sitä olikin... Esikoinen heräsi ja taidan laittaa puuhapeten pyörimään, niin saan vähän huilahtaa tuossa sohvan kulmalla :)

t. K@tju

Vierailija
19/35 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAITOON siirtymisesta: meilla siirryttiin kerrasta korvikkeesta maitoon. Eika mitaan ongelmia.

Taalla ollaan KAVELTY kolmisen viikkoa. Tytto on ihan innoissaan tasta uudesta taidosta. Kavelee asunnon paasta toiseen ja hopottelee samalla :D SANOJA tulee aiti (aaateee) ja isa (sssa).

Auinkoisia syyspaivia!

BT

Vierailija
20/35 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Dinaan iskeny joku vatsapöpö. :(

Eilen sai vaihtaa varmaan 10 kuravaippaa ja tänäänkin on vielä löysällä.

Jätin nyt maidon varmuudeks pois, jos se vaikka siitä sitten kuitenkin olis ärtyny. Banaania olen antanut paljon. Jos ei ala nyt kovettumaan niin täytyy sit varmaan turvautua ihan lääkkeisiin, mitäs noille saikaan antaa?

Onneks pimu kuitenkin syö ja juo ihan hyvin et ei sinänsä vielä ainakaan ole hätää kuivumisesta.

Toisella meni vaan jo eilen pepa ihan punaseks ja iltapäivällä alkoi sitten olee jo niin ärtynyt että itkun kanssa käytiin pesuilla. :( Bepanthenia olen laittanut ja varmaan onkin jo vähän auttanut.

Itellä on jotenkin joku kestoväsymys päällä ja tosi saamaton olo.. mitään ei jaksais/huvittais tehdä. Kaupassa käyntikin on työn ja tuskan takana.. Syysväsymys varmaan?

Nyt täytyy taas mennä..

-mari-