Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ihmisiä, jotka ostavat aina halvinta (ja monesti myös huonointa?)

Vierailija
03.08.2022 |

Itse tunnen. Kumppanini. Uusi pesukone - halvin mahdollinen. Rikki 2,5 vuodessa ja eiku uuden ostoon. Fairy loppu - halpakaupasta halvinta tusinatiskiainetta. Puolen litran pullo kestää kuukauden, kun Fairy melkein 6 kk. Uus telkkari - 300 euron halppiskökkö.

Oikeesti ihan mitä tahansa hankitaan, niin kaikki pitää mennä kantapään kautta. Ja lopputulos: tää tulee lopulta kalliimmaksi, koska sen halvimman tilalle joutuu usein joka tapauksessa ostamaan sen paremman ja hieman kalliimman, jonka olisi alun perinkin voinut hankkia ensin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse huomannut, että kalliit tuotteet kestäisivät kauemmin kuin halvat. Molempia olen ostanut, mutta en voi todellakaan yleistää, että hinta kertoisi sen kauanko tavara kestää käyttöä.

Vierailija
42/44 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina halvinta. Halvin Samsung puhelin maksoi 7 v sitten jotain 100 e. On ihan kunnossa ei ollut mitään vikaa. Samoin Samsung tv 32 tuuman hinta 7 v sitten noin 399-499 e. Ei mitään vikaa ollut aina käytössä samoin tietokone Acer noin 8 v sitten ostettu. Hintaa en muista mutta ei kallis. ei mitään vikaa. Samoin ostan halpoja vaatteita T-paitoja 5e ovat kestäviä. Pesen oikein. Ainakin vaatteissa maksaa usein merkki ei laatu. Sitten vielä ppesukoneen ostin Upo 8 v sitten maksoi 499 e.  Ei vikaa. Jos käyttää oikein halvinkin kestää. Tiedän jotta ei ne kalliitkaan kestä monia vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Puhelin 150e koska riittää mulle...

Riittäs monille, puhelimessaan maksetaan muusta kuin laadusta, sitä muuta saisit enemmän kalliimmalla hinnalla. Muissakin elektroniikka tuotteissa hinta ei vaikuta yleensä laatuun, merkkien välillä on tosin eroja. Halvimmat merkit eivät ole niitä parhaita, joidenkin merkkien suosio nostaa hintaa ja ne ovat tämän takia liian kalleiden joukossa.

Vierailija
44/44 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina halvinta. Halvin Samsung puhelin maksoi 7 v sitten jotain 100 e. On ihan kunnossa ei ollut mitään vikaa. Samoin Samsung tv 32 tuuman hinta 7 v sitten noin 399-499 e. Ei mitään vikaa ollut aina käytössä samoin tietokone Acer noin 8 v sitten ostettu. Hintaa en muista mutta ei kallis. ei mitään vikaa. Samoin ostan halpoja vaatteita T-paitoja 5e ovat kestäviä. Pesen oikein. Ainakin vaatteissa maksaa usein merkki ei laatu. Sitten vielä ppesukoneen ostin Upo 8 v sitten maksoi 499 e.  Ei vikaa. Jos käyttää oikein halvinkin kestää. Tiedän jotta ei ne kalliitkaan kestä monia vuosia.

Paskaan olet pistänyt rahasi, juuri noin 7 vuoden iässä nuo samsungin romut yleensä hajoaakin. Tutuilla on ollut paljon, osa osti vielä tilallekin samaa merkkiä. Itse olen ostanut parempia, eikä kenelläkään näytä edes kolme samsungin kestävän samaa aikaa. Rahaa noihin samsungin televisioihin on mennyt paljon enemmän.