Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
Pystyn.Ei sen veden tarvii pesun aikana valua.
Mitähän sadistista nautintoa saa 2 minuutin suihkusta. Itse en edes viitsisi vaivautua mokoman hutaisun takia.
Miksi viitsii kastella itsensä ja tulla samantien pois. Pesutapahtumasta ei silloin kannata puhua. Kunhan on muodon vuoksi käynyt, mutta miksi? Itselleenkö valehtelee?
Mieluummin sitten vaikka joka toinen päivä ja pesee itsensä silloin kunnolla.
Haluaisin haistaa ne monet, itse kertomansa mukaan paksut ja pitkät hiukset, jotka tuolla keinoin 2 minuutissa saa "puhtaaksi".
Muista paikoista en viitsi mainita.
Pitkät paksut hiukset, onnistuu peseytyminen 5 minuutissa kyllä :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä tukan vaahdotuksen ja muun pesun ajaksi laittaa veden pois valumasta, niin lämmintä vettä saa odottaa aika kauan - alkujaankin pitää valuttaa jonkin aikaa, että vesi lämpiää. Vesi tulee omasta kaivosta ja lämpiää maalämmöllä kun sitä tarvitaan..
Nyt on kyllä melkoista blondilogiikkaa kirjoituksessasi. Eihän se lämmin vesi sieltä suihkun johdosta mihinkään edes pysty karkaamaan sillä aikaa jos sen vedentulon vaahdotuksen ajaksi sulkee.
Vaan kun ei ole koko aikaa veden lämmitys päällä, ainoastaan kun pyytää lämmintä. Voit ihan vapaasti tulla kokeilemaan...katsos kun on olemassa vanhoja järjestelmiä, jossa ei ole jatkuva kierto lämpimässä käyttövedessä. Ja pannuhuone matkan päässä...
Tuossa yllähän sinä itse nyt uudelleen kerroit, että ne putket ovat täynnä lämmintä vettä matkalla pannuhuoneesta sinne suihkuusi kun suihkun hanasta suljet. Jonkinlainen lämminvesisäiliö siinä maalämpösysteemissä on tietysti myös ihan pakko olla myös, eihän se maalämpöpumppu muuten saa mökkiä lämmitettyä. Jos taas ei ole se vesikierto päällä, sitä vähemmän se jo sinun kuumentamasi lämmin vesi sieltä putkistosta pääsee mihinkään häviämään.
Tottakai pystyn. Vettä juoksutan vain kastelun ja huuhtelun ajan, varsinainen pesuhan tapahtuu näiden välissä.
Minulla on niin iso per$e, että jo sen pesemiseen menee puoli tuntia...
Vierailija kirjoitti:
Aion ottaa tuon tavoitteeksi, mutta kyllä se vaatii vähän tekniikan hiomista. Hiuksiin pitää valuttaa vettä hyvän aikaa että ovat kokonaan märät, eikä vain päällimmäinen kerros. Samoin saippuan huuhteleminen lopuksi joka taipeesta ja rakosesta (esim. varpaanvälit) vie aikaa, vaikka saippuoinkin vain kriittiset alueet, niin herkästi tuntuu että sitä saippuaa jää - varsinkin jos säästää veden lämpötilassa.
Kannattaa täyttää vati tai ämpäri vedellä.pää sinne niin hiukset kastuu.sit shampoota käteen ja hiuksiin levitys. Lopuksi pää vati tai ämpäriin pesee siellä. Lopuksi vesi kaadetaan vartalolle tulee sekin pestyä. Sit uudi vesi jolla kaikki huuhdellaan. Näin tehtiin aina kun olin pieni. Vesi haettiin kaivosta suihkuja ei ollut.
Olen asunut parikin kertaa elämässäni sellaisessa asunnossa jossa oli pieni varaaja. Silloin piti tehdä niin, että hana suljettiin shampoon, saippuoinnin ja hoitoaineen levityksen ajaksi. Vaikka suihkussa siis meni yli 5 min. ei vesihana kuitenkaan ollut auki koko tuota aikaa. Siitä tapa on jäänyt, ja teen nykyäänkin niin, vaikka pienen varaajan ongelmaa ei nykyisessä asunnossa ole. En ymmärrä ihmisiä jotka lorottavat lämmintä vettä koko peseytymisen ajan, tai jotka seisovat kuumassa suihkussa minuuttikaupalla ilman että varsinaisesti peseytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät paksut hiukset, onnistuu peseytyminen 5 minuutissa kyllä :).
Kuvittelet, että sinulla on pitkät ja paksut hiukset.
Tai sitten kuvittelet, että ne ovat puhtaat ja tuoksuvat puhtaalle.
T. Se jolla on oikeasti pitkät ja paksut hiukset jotka tuoksuvat suihkun jälkeen oikeasti puhtaalta.
Mutta ei 5 minuutin suihkun jälkeen. Vaikka pesisi pelkästään ne hiukset.
Käymällä Norjan leirintäalueellea oppii. Kuumavesi 4 min 1,00 €
Pystyn, siilitukka niin ei kauaa kestä. Mielummin kyllä käyn rauhassa lämpöisessä suihkussa, mutta pakon edessä onnistuisi. N21
Pää kastellaan ja pestään ja sama saippuoinnin kanssa, sitten avataan suihku ja huuhdellaan. Olen mies ja olen tehokas. Ja alle viiden minuutin joka kerta. Myös sängyssä, koska joku bit ch olisi kuitenkin halunnut kommentoida.
Mulla menee 10 minuuttia. Käyn suihkussa joka toinen päivä, ellen ole tolkuttomasti hikoillut.
Ennen pystyi helposti, mutta nyt kun veden paine on taloyhtiössämme säätökiimassa säädetty niin matalaksi, niin suihkussa menee nyt sitten tupla-aika, kun sitä vettä pitää lirutella että saa shamppoot pois päästä. Villi veikkaus, ettei tuolla metodilla vettä säästy, pikemminkin päinvastoin.
Vesi valumaan 10 sekuntia pesen hiukset odotan shampoon vaikutusta hana kiinni, hana auki pesen hiukset 20 sekuntia hana kiinni laitan hoitoaineen annan vaikuttaa kun saippuoin itseni ja hana päälle pesen hoitoaineen sekä suihkugeelit pois aikaa minuutti.
Ilman hanaleikkiä menee muutenkin alle 5 minuuttia, Suhkussa käyn kerran viikossa.
Hyvä se nyt on hehkutella minuutin suihkulla. Nyt kun talvi tulee ja lasketaan vielä lämpötiloja kylppäristäkin, joka muutenkin on ainakin tän huushollin kylmäkomero, ei te mieli sammuttaa suihkua saippuoinnin ajaksi. 2 krt /vko suihkuun muutenkin kun etoo palella.
Luulin osaavani... mutta en näköjään osaakaan. Laitoin kännykästä kellon pyörimään ja kävin kunnon suihkussa (eli ei pelkkä pesu vaan myös kunnon shampoo ja hoitoaine ja tarkempi puunaus muutenkin). Meni melkein vartti!!! Olin aidosti aika yllättynyt, olisin veikannut kymmentä minuuttia.
Tosin en käy suihkussa joka pv ja tollanen isompi suihkuttelu vain max 2x viikossa. Mutta silti. Jos oikein nautiskelisin niin saisin varmaan 30min siellä hengattua. Yritän silti vähentää energiankulutusta, jotta sähköä riittäisi kaikille suomalaisille talvella.
Vierailija kirjoitti:
En pysty. Ainakaan aamuisin. Tukan kastelu shampoolla vaahdotus. Huuhtelu, hoitoaine. Hampaiden pesu. Hoitoaineen huuhtelu. Naaman pesu. Pesusienellä pesu. Ainakin kainaloiden sheivaus. Yleensä myös säärien ja häpykarvojen sängen sheivaus. huuhtelu.
Ei tuota viidessä minuutissa tee kukaan!
Missä ihmeen pskassa piehtaroit, jos joka aamu pitää perinpohjainen kuuraus ja useammalla myrkyllä pesu suorittaa? Entä miksi hampaatkin pitää pestä SUIHKUSSA?
Helposti, otin joskus aikaa ja sellanen suihku et oikein nautin ja lämmittelin antaumuksel ei kestäny sekään kuin vajaa 10min.
...pesetkö hampaat suihkussa ollessasi? Miksi? o_O
Ja sheivaus, vaikka sen jostain syystä tekisitkin suihkussa, ei ole pesua. Jos jättäisit nuo pois laskusta, kauanko sitten menisi? Ihan vaan siihen suihkussa käyntiin?