Pystytkö peseytymään 5 min suihkussa?
Otin aikaa. Vaikka olisin kuinka nopea, en pitäisi suihkua päällä kun saippuoin, niin shampoon ja sen jälkeen hoitoaineen huuhtominen pitkistä hiuksista ei onnistu 5 minuutissa.
Kommentit (1347)
En aio edes yrittää.
Nautin suihkuista jatkossakin ihan samalla tavalla, kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä tukan vaahdotuksen ja muun pesun ajaksi laittaa veden pois valumasta, niin lämmintä vettä saa odottaa aika kauan - alkujaankin pitää valuttaa jonkin aikaa, että vesi lämpiää. Vesi tulee omasta kaivosta ja lämpiää maalämmöllä kun sitä tarvitaan..
Nyt on kyllä melkoista blondilogiikkaa kirjoituksessasi. Eihän se lämmin vesi sieltä suihkun johdosta mihinkään edes pysty karkaamaan sillä aikaa jos sen vedentulon vaahdotuksen ajaksi sulkee.
Vaan kun ei ole koko aikaa veden lämmitys päällä, ainoastaan kun pyytää lämmintä. Voit ihan vapaasti tulla kokeilemaan...katsos kun on olemassa vanhoja järjestelmiä, jossa ei ole jatkuva kierto lämpimässä käyttövedessä. Ja pannuhuone matkan päässä...
Peseydyn ulkona ja virtsakin kuuluu luontoon.
Isompi hätä sitten puuceehen
Vierailija kirjoitti:
"En pysty peseytymään 5 min suihkussa" -juttuja kun lukee, miettii, miten suomalaiset vielä muutama vuosikymmen sitten pystyi peseytymään saunassa pesuvadin avulla?
Näitä alle viisi minuuttia suihkussa juttuja kun lukeen, en yhtään enää ihmettele haisevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos meillä tukan vaahdotuksen ja muun pesun ajaksi laittaa veden pois valumasta, niin lämmintä vettä saa odottaa aika kauan - alkujaankin pitää valuttaa jonkin aikaa, että vesi lämpiää. Vesi tulee omasta kaivosta ja lämpiää maalämmöllä kun sitä tarvitaan..
Nyt on kyllä melkoista blondilogiikkaa kirjoituksessasi. Eihän se lämmin vesi sieltä suihkun johdosta mihinkään edes pysty karkaamaan sillä aikaa jos sen vedentulon vaahdotuksen ajaksi sulkee.
Vaan kun ei ole koko aikaa veden lämmitys päällä, ainoastaan kun pyytää lämmintä. Voit ihan vapaasti tulla kokeilemaan...katsos kun on olemassa vanhoja järjestelmiä, jossa ei ole jatkuva kierto lämpimässä käyttövedessä. Ja pannuhuone matkan päässä...
Mulla on sama, vesi lämpiää kaasulla ja vain kun hana on auki. Jos suljen hanan shampoon yms. ajaksi, lämmintä tulee uudelleen avatessa pieni loraus ja sitten taas jääkylmää kunnes boileri saa taas juonesta kiinni. Selviän siis nopeammin ja vähemmällä veden valuttamisella (plus mukavamminkin) kun pidän hanan koko suihkun ajan auki.
Helposti, normaalisti mitenkään kiirehtimättä menee 4-5 minuuttia. Jos haluan säästää vettä vaikka mökillä, jossa on pieni vesivaraaja, niin voin vielä sulkea suihkun shampoon levityksen ja saippuoinnin ajaksi, jolloin selviän kolmen minuutin veden valutuksella.
Jos suihkun laskee veden valuttamisajan mukaan niin 5 min on ok. Mutta kylppärissä viipymisajaksi ei kyllä millään riitä 5 min täyteen peseytymiseen (alapesu, hiusten pesu, kroppa ja sheivaus).
Pystyn. Ei ole mikään ongelma.
Naisten kannattaa panostaa alapään pesuun, tuoksuu usein aika tymåkälle!
No eipä ole ihme energiankulutus jos suihkussa lotrataan 30 min????? WTF?? Käytän vettä säästeliäästi ja olen mielestäni kyllä oikein puhdas ja siisti siitä huolimatta. Miettikää nyt hyvät ihmiset kulutustanne.
Jos käyn pikasuihkussa niin hyvin riittää 5min. Teen aina niin että pesen ensin shampoolla, sitten laitan yhtäaikaa hoitamaan ja suihkugeelin vartalolle. Sitten vaan yhtäaikaa huuhtelu.
-pitkät mutta ohuet hiukset
Mulla on todella pitkät ja erittäin paksut, kiharat hiukset. Ihan saa vapaasti tulla pesemään mun tukan alta viiden minuutin, jos haluaa koittaa... Lisäksi mun iho on hyvin herkkä, kaikki aineet on saatava pois iholta huolellisesti. En tosiaan pysty viiteen minuuttiin peseytyä.
Ja ihan rehellisesti aika monet ihmiset sais peseytyä vähän huolellisemmin... Parin minuutin suihku ei kyllä kuulosta hyvältä. Ehkä samoja tyyppejä jotka kastelee vaan sormenpäät, kun pitäisi kädet pestä...
Ai että, kerran muuten yleisessä vessassa mun viereen tuli mun ikäinen nainen pesemään käsiä. Hän pesi niitä yhtä kauan kuin minä, hyvällä rutiinilla kaikki osa-alueet... Lopetettiin samaan aikaan. Molemmat kuivattiin huolellisesti kädet, koska kuivaus on iso osa sitä hygieniaa. Olisi tehnyt mieli sanoa jotain. Niin harvoin törmää ihmiseen, joka oikeasti pesee kätensä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan ehtii mutta alan säännöstelemään vettä vasta kun saan huoneistokihtaisen mittarin. Olen varma että pääsen halvemmalla silloin.
En muuttanut mitään vedenkulutustottumuksiani, kun huoneistokohtainen vesimittarointi meillä aloitettiin. Niin vain kävi, että joka kuukaudelta tulee vesimaksuennakosta palautusta. Toisin sanoen, käytän jo valmiiksi vettä vähemmän kuin talomme asukkaat noin keskimäärin.
Itsellä sama juttu.
Perheelliset taitaa sittenkin käyttää vähemmän vettä. Vesimittarilla saan takaisin joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todella pitkät ja erittäin paksut, kiharat hiukset. Ihan saa vapaasti tulla pesemään mun tukan alta viiden minuutin, jos haluaa koittaa... Lisäksi mun iho on hyvin herkkä, kaikki aineet on saatava pois iholta huolellisesti. En tosiaan pysty viiteen minuuttiin peseytyä.
Ja ihan rehellisesti aika monet ihmiset sais peseytyä vähän huolellisemmin... Parin minuutin suihku ei kyllä kuulosta hyvältä. Ehkä samoja tyyppejä jotka kastelee vaan sormenpäät, kun pitäisi kädet pestä...
Ai että, kerran muuten yleisessä vessassa mun viereen tuli mun ikäinen nainen pesemään käsiä. Hän pesi niitä yhtä kauan kuin minä, hyvällä rutiinilla kaikki osa-alueet... Lopetettiin samaan aikaan. Molemmat kuivattiin huolellisesti kädet, koska kuivaus on iso osa sitä hygieniaa. Olisi tehnyt mieli sanoa jotain. Niin harvoin törmää ihmiseen, joka oikeasti pesee kätensä!
Mites viikset ja parta, ajatko tarkasti?
Pitäiskö alkaa suosiolla ämpäristä peseytymään vaan, kuten ennen vanhaan..
Empysty mutta täytyy kai sitte ostaa kylpyamme jossa voi lojua vaikka tunnin eikä vesi juokse sekuntiakaan sinä aikana
En pysty. Ainakaan aamuisin. Tukan kastelu shampoolla vaahdotus. Huuhtelu, hoitoaine. Hampaiden pesu. Hoitoaineen huuhtelu. Naaman pesu. Pesusienellä pesu. Ainakin kainaloiden sheivaus. Yleensä myös säärien ja häpykarvojen sängen sheivaus. huuhtelu.
Ei tuota viidessä minuutissa tee kukaan!
Pystyn (lyhyet hiukset ehkä auttaa), mutta yleensä ei tarvi niin käytän sen n. 10 minuuttia.
Olen käynyt vuosia alle 3 minuutin suihkuissa koska talossa on vesimittarit.
Viimeksi sain 136€ takaisin.