Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketsuppi ei sovi mihinkään ruokaan. Se on tehty lapsia varten

Vierailija
03.08.2022 |

T:keittiömestari

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin samaa mieltä. Makaronilaatikko poikkeus ehkä.

Miksi tehtävä pahaa ruokaa? Tee perunalaatikkoa niin et tarvitse makua peitellä

Peruna on sikojen ruokaa.

Vierailija
82/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii makaroonimössöön, makaroonilaatikkoon, lasagneen, hampurilaiseen, hodariin, lihapiirakkaa ja ranskiksiin. Eipä oikeastaan muuhun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt on kuule ihan sama mitä mieltä sinä ap asiasta olet. On ruokia joihin ketsuppi sopii ja ruokia joihin ei sovi.

T. oikea keittiömestari

Näin huutelee Rosson/ABC aseman keittiömestari.

T:Ap

Vierailija
84/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on nähdä aikuinen ihminen ruikkimassa ketsaria ransuihin.

Vierailija
85/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm... ketsuppi on tomaattikastiketta. Toki ketsupin hyvyys riippuu siitä miten se on tehty, mutta kastikefunktion lisäksi se on mysö hyvin terveellistä: kypsennetyissä tomaateissa kun on huikeasti enemmän lykopeenia kuin kypsentämättömissä. Lykopeenilla on tutkitusti havaittuja suotuisia terveysvaikutuksia. Siitä syystä meilläkin käytetään paljon ketsuppia. Usein tehdään itse, joskus ihan kaupasta ostettua. Lapsetkin meillä pitää enemmän itse tehdystä, koska se ei ole niin sokerista.

Vierailija
86/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hmm... ketsuppi on tomaattikastiketta. Toki ketsupin hyvyys riippuu siitä miten se on tehty, mutta kastikefunktion lisäksi se on mysö hyvin terveellistä: kypsennetyissä tomaateissa kun on huikeasti enemmän lykopeenia kuin kypsentämättömissä. Lykopeenilla on tutkitusti havaittuja suotuisia terveysvaikutuksia. Siitä syystä meilläkin käytetään paljon ketsuppia. Usein tehdään itse, joskus ihan kaupasta ostettua. Lapsetkin meillä pitää enemmän itse tehdystä, koska se ei ole niin sokerista.

Itse tehty on AIVAN eri asia. Sitä tämä ketju ei koske. Joten siis, ööö, onko resepti?

Vierailija
87/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo-Petteri kirjoitti:

Ok, boomer. Itsellä menee ketsuppia litrakaupalla kuukaudessa. Yleensä Heinzia, joskus Felixiä ja joskus kokeilen jotain muuta esim Pirkkaa tai Ilonaa. Ja löytyy kaapista myös tulisemmat versiot Heinzista ja Felixistä. Eli kyllä, rakastan ketsuppia niin kuin vain mies voi rakastaa jotain tuotetta!

Ok. Mutta kaikki ruokahan maistuu sitten ihan samalle. Nimenomaan se 'mausteiden' kakofonia on kamalaa. Ja pilaa huolellisesti, muutamalla mausteella/ yrtillä maustetun ruoan. Sääli, tuollaista makuhermojen turruttamista.

Vierailija
88/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty on AIVAN eri asia. Sitä tämä ketju ei koske. Joten siis, ööö, onko resepti?

ap ei mitenkään rajannut aloitusviestissään ketjua koskemaan vain jotain heinzin/pirkan/lisää merkki ketsuppeja

Vierailija
89/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En söisi makaronilaatikkoa ilman ketsuppia.

Vierailija
90/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee se ihme käsitys, että lapsille pitäisi syöttää jotain epäterveellistä ja mautonta mössöä, kun aikuiset syövät gourmet ruokia? Ravintoloissakin lasten annokset eivät sisällä kasviksia lähes ollenkaan. Mausteitakin vain hyvin vähän. Suolaa kuitenkin ihan yhtä paljon kuin aikuistenkin ruoissa.

Vierailija
91/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan lapsilleni sellaista moskaa anna kuin ketsuppi, jossa on vain hirveästi etikkaa, suolaa, sokeria, lisäaineita, väriaineita ja ties mitä säilömisenestoaineita. 

On olemassa sokerittomia ja suolattomia ketsuppejakin.

Vierailija
92/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keijo-Petteri kirjoitti:

Ok, boomer. Itsellä menee ketsuppia litrakaupalla kuukaudessa. Yleensä Heinzia, joskus Felixiä ja joskus kokeilen jotain muuta esim Pirkkaa tai Ilonaa. Ja löytyy kaapista myös tulisemmat versiot Heinzista ja Felixistä. Eli kyllä, rakastan ketsuppia niin kuin vain mies voi rakastaa jotain tuotetta!

Ok. Mutta kaikki ruokahan maistuu sitten ihan samalle. Nimenomaan se 'mausteiden' kakofonia on kamalaa. Ja pilaa huolellisesti, muutamalla mausteella/ yrtillä maustetun ruoan. Sääli, tuollaista makuhermojen turruttamista.

Älä tee tuollaista paskapiperrystä vaan kunnon rehtiä ruokaa johon voi ruitata ketsuppi- ja sinappisilmän.

Vierailija
93/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii se ranskanperunoihin, ja makaronilaatikossa menee. Ei muuhun.

Vierailija
94/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppia laitetaan niin vähän että yksi hailee mitä siinä on ole terveydelle mitään merkitystä. Ja nämä jotka lässyttää et nykyään sitä ja tätä ennen niissä oli vielä enempi sokeria ja kaikkea muuta koska niitä ei valvottu kuten nykyään.

Vierailija
95/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii se ranskanperunoihin, ja makaronilaatikossa menee. Ei muuhun.

Oho, tuli virhe. Tarkoitin tietenkin lihamakaronilaatikkoa, oikeaa makaronilaatikkoa ei kannata ketsupilla pilata.

Vierailija
96/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on oman ruokailun kannalta että joku muu ei käytä ketsuppia kuin yhteen tai kahteen ruokaan. Siinähän käytätte. Ei kyllä kiinnosta muiden syömiset ja syömättä jättämiset.

Vierailija
97/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että lapsille kelpaa huono?

Kyllä. Tässä maassa lapsille syötetään pääosin pelkkää paskaa. Nitriittinakkeja, perkuujätenugetteja, sokurimuroja, sokurijukurttia ja vielä päälle lisäaineilla ja sokerilla kyllästettyä mehua.

Ei mikään ihme että allergiat ja aakkosdiagnoosit on räjähtäneet käsiin, kun kasvavalle lapselle annetaan suoranaista myrkkyä.

Vai kuinka kauan itse jaksaisitte tuollaisella "ruoka"valiolla?

Mitä on sokuri

Vierailija
98/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teki alkuketsupinkin itse. Itsetehtyä sekin on. Mutta myöhemmin jalostettua tehdastehtyä hyviin ja huonoihin merkkeihin. HÖ!

Vierailija
99/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö koskaan paista nuotiolla makkaraa tikussa ja laita ketsuppia ja sinappia :D

Ja kyllä vanha kunnon makaronilaatikko ketsupilla on välillä hyvä kaikkien huippukokkikokkausten välissä.

Vierailija
100/122 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne lapset sitä sokeroitua tomaattilientä tarvitsevat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi