--- TOUKOTAAPERTAJIEN maanantai ---
Laitan uuden pinon, kun en löytänyt aloitusta tälle päivälle.
Laru
Kommentit (21)
En ole moneen päivään käynyt lukemassa täällä, kun olen ollut niin rättipoikki. Olen ollut kohta viikon sairaslomalla töistä. En saanut nukuttua näiden epäselvien työjuttujen takia ja lopulta olin ihan poikki. Menin lääkäriin ja aloin vaan itkemään. Lääkäri totesi, että taitaa nyt olla levon paikka. Kerroin näistä työkuvioista lääkärille ja hän oli ihan ymmällä ja kyseli, missä ihmeessä olen töissä.
Pahoinvointi on lisääntynyt selvästi. En tiedä onko väsymyksellä asian kanssa tekemistä. Ei tee mieli syödä yhtään mitään ja joutuu oikein pakolla syömään. Yleensä olen oikein herkuttelija ja nyt en voi ajatellakaan mitään suklaata tai namia. Limuakaan ei tee mieli, mikä on aika ihmeellistä mulle :) Paha olo tulee, jos ei syö ja jos syö, niin silti tulee. Oksentanut en ole, mutta jos oksentaisin, niin ihmettelisin kyllä. En nimittäin oksenna vatsataudissakaan. Se on onni, että öisin on ihan hyvä olo ja jos muuten saa nukuttua, niin yöt menee ihan hyvin.
Poika on ollut nyt myös kipeänä (yskii läpi yön) ja itselläkin kurkku on tosi kutittava. Yöt on siis senkin puitteissa menneet nyt valvoskellessa.
Ainut mieliteko tällä hetkellä on sellainen oikein paksu appelsiinimehu, jossa on mukana sitä hedelmälihaa. Sitä tekee mieli. Ja satsumiakin on tullut jokunen syötyä, kun muuta ei tekisi mieli syödä. Olen kyllä yrittänyt ihan lämmintä ruokaakin syödä.
Keskiviikkona pitäisi palata töihin. Kammottaa jo etukäteen. Kaiken sen henkisen stressin lisäksi nyt täytyy taistella siellä tämän pahan olon kanssa. En usko, että siellä kukaan tätä ymmärtääkään, kun en kuitenkaan oksenna. Pomokin on selvästi nyt sitä mieltä, että tästä tämä minun poissaolorumba sitten alkoi. Että olen töistä pois vain koska minua ei enää huvita siellä olla. Plääh. Tosi kiva siis mennä takaisin...
No niin, tämä oli tätä vali valia. Kirjoitan ensi kerralla jotain kivempaa :) En osaa kommentoida mitään, kun luin vain tuon eilisen pinon pikaisesti.
Tsemppiä muille pahan olon riivaamille! Yritän nyt lukea taas näitä pinoja, joten laittakaahan kaikki kuulumisianne :)
Laru rv 8+5
Sivut heitti siis taas mulla toimimasta. Ei auvaudu kunnolla. Saa nähä, kauanko nyt toimi..=/
En jaksanu lukea kaikkia pinoja (sori), mut kun ei ne jää mieleen kun niin paljon on sitä asiaa..
Joulusta muistan kyllä että joku puhui..=)=) Täällä Oulussa satoi eilen lunta, joka on edelleen maassa. Heti teki mieli alkaa laittamaan valoja ulos..=) Mut päätin kuitenki odottaa viel marraskuulle kuitenkin.
Jouluihmisiä siis täälläkin..=) Joulussa itsessään vaan taas kauhistuttaa se mummoloiden kiertäminen, meillä kun niihin on jonkin verran matkaa..
Ja sitrushedelmistä. Täytyy sanoa että ihmetyttää vähän tuo että niitä pitäs välttää.. Mut niihän se on, että maassa maan tavalla. Itse vaan mietin, kun sitähän sanotaan että esim. pienen lapsen olis hyväkin olla välissä koiran kans, jotta tottuisi siihen ja mahollisesti niitä allergeeneja ei sit tulis.. Että ite ajattelis samaa rataa tässä asiassa.. Ymmärsiköhän tätä kukaan...?=)
Ite oon voinu ihan hyvin, mitä nyt välillä illalla alkaa kuvottaa. Niin ja iltaisin monesti myös suussa alkaa maistua oudolle, pahalle. Sitä mulla onki ollu jo alusta alkaen, se on ihan peestä.
Nyt taidetaan pojan kans lähteä ulos, nauttimaan lumesta ku se kuitenni viel sulaa..
Mukavaa päivää!
miitu78 rv 12+1
En nyt osaa vastata tohon sun kysymykseen, kun oman pojan ekasta vuodesta on niin paljon aikaa. Eikä kyllä vielä silloin taidettu antaa häntä yökylään, kun meillä oli se eka vuosi vähän erilainen sen keskosuuden takia.
Mutta piti kysyä, että olitko se sinä, joka kävi keskiviikkona (?) np-ultrassa. Miten meni, jos kävit? Vai olenko ihan sekaisin ja sekoitan sinut johon toiseen. Tosiaan en ole kuuteen päivään " päässyt" tänne ollenkaan lukemaan viestejä.
Laru
Onko täällä ollut puhetta, että sitrushedelmiä pitäisi välttää? Ei kai... Kertokaahan tyhmemmälle.
Miitu kiva, että olette saaneet jo lunta. Täälläkin (Vantaalla) satoi, muistaakseni perjantaina vähän lunta (tai ehkä räntää), mutta sitä tuli tosi vähän ja suli heti pois. Mäkin olen miettinyt joulua. Kauhulla, että miten jaksan hoitaa kaikki järkkäilyt. Mutta sitten olen ajatellut, että jouluna on varmaan olo jo vähän parempi. Toiveajattelua :)
Laru
Olipas hassua lukea eilisen (?) pinoa, kun oli jollakin masuvauvan nimenä tiitiäinen. :D
Ihana aamu ollut, kun ei ole vettä satanut ja aurinko on pilkistellyt. Ja ekaa kertaa aikoihin en ole palellut puistossa olessamme. :)
Alpukka: Meillä poika tosin vähän vanhempi, kuin tuon 1v.. (1v10kk), mutta oli tossa n. kk sitten ekaa kertaa 2 yötä hoidossa mummulassa ja hienosti oli mennyt. Mummu oli ihan mielissään ja sanoi, että millon vaan uudestaan. Ensi viikonloppuna siis uusiksi :)
Larulle paljon jaksuja hankalien työkiemuroiden kanssa. :/
ON: Eipä tänne sen kummempia.. väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Ruokaa ei huvittais pistää suuhun. Puhuinkin miehelle, että olispa mukavaa jos ei tartteis mitään nyt syödä ja vauva silti sais kaiken tarvitsemansa, eikä tulis huono olo. :) Joku ihme pilleri on keksittävä.
Hyviä päivänjatkoja kaikille!
t:tiitiäinen, poju 1v10kk ja masuasukki 9+1!! :)
Larulle jaksuja! Viime viikolla oli puhetta, miten toisissa maissa on ihan erilaiset suositukset siitä mitä raskaana oleva saa ja ei saa syödä. Jossain maassa sitten ei suositella sitrushedelmiä allergiavaaran takia, en muista mikä maa oli kyseessä vai kertoiko sitä edes kukaan.
ON: Tänään olin aamulla lääkärineuvolassa, jossa sydänääniä ei saatu kuuluviin. Lääkäri kyllä sanoi, että minulla voi olla taaksepäin kallistunut kohtu ja siksi ei välttämättä kuulu. Koskaan aikaisemmin ei kukaan ole sanonut, että minulla olisi taaksepäin kallistunut kohtu, tosin olen sitä joskus itsekseni miettinyt, kun sisätutkimuksissa ja varsinkin ekassa ultrassa joutuvat kääntämään sitä sauvaa ihan ihmeellisiin asentoihin ja se oikeasti vähän sattuu. Onhan minulla myös noita vatsanpeitteitä ihan omasta takaa, tästä lääkäri ei kyllä onneksi maininnut. Huomenna siis np-ultra, jossa kaikki sitten selviää. Näinköhän tässä käy, että tipahdankin pois toukomammojen listoilta, niisk:(
TAHTOO TOUKOVAUVAN, TAHTOO....
Kolmeplusyks ja 12+5
Viikot vierii! 12+2 olisi, ja vielä 2vrk kärvistelyä ennen ekaa ultraa...
Olo on mainio, mutta olisin tuntevani välillä kyykkyyn mennessä jo kohdun! Eli painaa alavatsasta vastaan. Toivottavasti siellä kasvaa jotain muutakin kuin kohtu!
SYDÄNÄÄNISTÄ: onpa outoa, ettei pistänyt sinua välittömästi ultraan! Noh, ehkä ajatteli ettei se 1 päivä mitään muuta ja toisaalta oli eka kerta kun kuunnella yritettiin? Minulla edellisessä raskaudessa ei kerran terkka saanut sydänääniä kuuluviin rv 20, passitti välittömästi kiireellisellä lähetteellä sairaalaan ultraan. Kaikki oli kyllä hyvin, laitteet vaan niin onnettomat. Ultraaja oli kyrpiintynyt ilmeisesti turhiin lähetteisiin, ultrasi ehkä 2s ja noi " on täällä elämään, hyvää jatkoa" ja poistui huoneesta :)
Viikon jatkoa, erityisesti nyt muistan työssäkäyviä kun unelmoin isomman menevän tunnin sisällä lepäämään ja pääsee itsekin pötköttelemään!
Viikonloppu oli yhtä hulinaa, nyt on kiva rauhoittua lähes normaaliin menoon. Keskimmäinen kyllä jäi pois eskarista, kun oli pää kipeä ja vähän lämpöä aamulla, mutta nyt tuntuu kuulemma jo paremmalta. Kuopus sekaa joka paikassa ennestään sotkuisia paikkoja, ettei innosta edes siivota, vaikka olis synttärit tiedossa viikonloppuna ja ' vieraita' .
Täällä E-P:llä tuli lunta perjantaina, mutta eilen tuli vettä ja se oli sen lumen meno, ainakin meiltä.
Sitrushedelmistä on tosiaan ollut puhetta. Jossain maassa on sitrushedelmien syöntiä vältettävä, mutta ei sitä ainakaan meillä ole kielletty. Tosin mä en voi henk.koht. syödä esim 2 appelsiinia päivässä tai 1 appelsiinin joka päiviä viikon ajan, tai mulle tulee heti ihottumaa. Se johtuu siitä, että alle 2v join kuulemma jatkuvasti appelsiinimehua, joten sitä tuli sitten liikaa liian pienenä.
Kuopus on 1v6kk, eikä ole ollut vielä yhtäkään yötä mummolassa. Asiaa on viivästyttänyt se, ettei tyttö suostunut ilman itkua mummon parin tunnin päivähoitoonkaan kuin vasta 10kk vanhana. Eikä meillä kyllä ole enää kuin yksi mummola, johon haluaa 4 muutakin viikonloppuisin yökylään, mummo kun on viikolla vielä töissä. Esikoinen vietti ensimmäisen yönsä jo 4 kk:n vanhana, ja puoli vuotiaana jo koko viikonlopun mummon hoidossa. Ja hyvin meni :)
Oma olo ei ole helpottanut, mehuja menee purkki kaupalla, välillä pitää ottaa jotakin muuta väliin, mutta se onkin sitten oma juttunsa, mitä saattaa syödä sillä hetkellä. Jos tekemistä riittää, niin sitä välillä saa mielestänsä koko kuvotuksen, mutta muulloin se on jatkuvaa. Onneksi sentään yöt saa nukuttua ja aamulla esikoisen laitettua kouluun ennen kun se taas alkaa.
Seuraavaa neuvola-aikaa pitää vielä odotella, kun ei viime käynnillä ollut tietoa lääkäripäivistä. Joten ei kai tässä muuta, käyn taas hakemassa jotain suuhunpantavaa. Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Äippä rv 11+1
Juu keskiviikkona mulla oli np-ultra ja kaikki oli hyvin! Oli se ihana nähdä pikkuinen massuasukki ja vielä että kaikki näytti olevan kunnossa! Kyllä siellä ihan silmät kostui!
Niin ja noista sitrushedelmistä.. (Tulipas niistä paljon juttua tos yks päivä) Eli siis eivät Suomessa ole kiellettyjä vaan jossain muussa maassa (Joku viisaampi kertokoon) Että popsi ihan rauhassa vaan! =)
Kiitos noista yö-kylä jutuista! Niin se vaan on että aina tulee turhaan murehdittua, vaikka tiedän että hyvin kaikki menee! Äidille ja isälle se isompi ikävä varmasti tulee...=)
Oon ollu loppuviikon ja viikonlopun ihan levossa, enkä tehny yhtään mitään.. aamulla tulikin morkkis, ja piti alkaa imuroimaan.. Oon niin onnellinen kun jaksan taas imuroida..heti tuli kyllä huono olo, mutta kuitenkin:)
Tämä on nyt viides päivä oksentamatta!!!!!!!! Huono olo on tietty mutta en oo oksentanu. Oon maailman onnellisin jos tää päättyis tähän! Oon mielestäni oman osani asiasta jo tehnyt!
Eihän sitä tiedä jos tuo np-ultra ois niin mieltä keventäny että oksutkin loppui ihan sen vuoksi:) Olin tosiaan torstaina ekassa ultrassa ja siellä heilutteli käsiä ja jalkoja sellainen 3,6cm pupli joka taputtikin äiskälle ja iskälle välillä:) Ultra piti tehdä sisäkautta kun kohtu oli niin kovasti taaksepäin kallellaan, mutta sieltä se sitten löytyi ja sydän hakkasi kovaa kyytiä!! Olin niin kamalan helpottunut, että itku pääsi saman tien. Olin pelännyt niin kovaa ettei siellä mitään olekkaan. Turvotusta niskasta löytyi 1mm verran, joka ilmeisesti on ihan tavallinen.
Kooltaan oli 10+4 verran, joten yhden päivän heitti vain taaksepäin. Mutta kätilökin sanoi että kun päätään vähän suoristaa niin sieltä se yksi päivä tulee nopsasti..eipä nuo mun menkatkaan mitkään säännölliset ollu kuitenkaan.
Tässä joku puhuikin siittä ettei sydänäänet kuulunu neuvolassa kun kohtu oli luultavasti taaksepäin kallellaan. Saa nähdä kuin mun käy, kun keskiviikkona on lääkäri, ja sillon varmaan niitä koitetaan saada kuulumaan. Mun mielenrauha järkkyy kyllä kamalasti jos niitä ei kuulu, vaikka tiedänkin että se voi olla vaikeaa.
huh...tulipas taas omaa napaa.. uskaltauduin jo kaupoistakin katteleen vauvan vaatteita kun ultra meni hyvin. En vielä tohtinut ostaa kuitenkaan:)
Iloista viikonalkua kaikille!! Iltavuoroon tässä täytyy lähteä......
Mirage 11+2 ilmeisesti...
Jaa taas on maanantai. On se kumma miten nopeesti nää viikonloput menee. Joo tosta vielä tosta lapsen yökylässä olemisesta. Meillä kohta 3v poika, joka ensimmäisen kerran oli yökylässä mummin luona vain 2 viikkoa vanhana. Siis oli ihan kokonaisen yön. Ja siitä lähtien on noin kerran kuukaudessa ollut tällä mummilla yökylässä. Milloin sen yhden yön ja milloin sitten koko viikonlopun. Plus sitten tietenkin vielä, että on silloin tällöin minun vanhemmillani yötä. Poika on aina ollut todella suvaitsevainen tuohon yökylä hommaan ja aina niin mielellään menee. Toissa kesänä poika oli koko viikon mummin luona, tulihan siinä vähän ikävä äidillä, mutta kaikki meni loistavasti. Mies oli viikon työmatkalla, poika mummilla niin sai äiti olla vapaalla koko viikon (töissä kyllä olin).
Jotkut kyllä silloin vauva-aikana kritisoivat kuinka voin antaa 2 viikkoa vanhan lapsen hoitoon, mutta jokainen tyylillään. Minulla on mitä parhaimmat suhteet anoppiini ja hänellä 3 omaa lasta niin miksi en luottaisi lastani hänen hoiviin. Tietysti on sitten lapsiakin erilaisia, jotka eivät yksinkertaisesti halua jäädä yökylään (tunnenkin yhden tapauksen, joka on jo 5v). No mutta se siitä aiheesta.
Kyllä noi työjutut on kurjia, jos ei tunnu kivalta mennä töihin ja joutuu heti saikkua pitämään. Jaksamisia vaan Larulle!!
on. perjantain ultraa tässä jo odettelen innolla. Vointi on hyvä, lämmin ruoka ei vaan oikeen maistu. Karkki maistuu liiankin hyvin ja senpä takia tuo hiivakin meinaa pukkaa päälle... Eipä mitään ihmeellistä.
Maanantain jatkoja....
Tarita rv 11+4
Täällä sitä ollaan kovassa flunssassa kotosalla. Aloitin viime maanantaina työt lasten parissa ja heti sain palkaks nuhan ja tartutin sen sit meiän poitsuunkin. Voi harmistus.... Soitin aamulla töihin et huilailen pari päivää. Olo on aika vetämätön. Heti jos on pidemmänaikaa syömättä niin alkaa heikottaa ja oksu tulee. Toivottavasti tää pahaolo loppuis pian eikä kestäis taas sit koko raskautta.
Viimeviikolla sain sitten ottaa mamma housut käyttööni vähän ajoissa verrattuna esikoiseen rv 17. vatsani tuntuu olevan jo ihan kauhea kumpu mitä se sitte lopussa onkaan.
Teistä olikin jo muutama käynyt np-ultrassa onneksi on tullut iloisia kuulumisia : ) Itse saan jännittää sitä marraskuun 13. päivään asti sain silloin ajan äippäpolille. kuluispa aika nopeasti tai no niinhän se kyllä kuluukin loppujen lopuksi. vastahan sitä sai tietää odottavansa : )
Kaikille hyviä vointeja...
toivottaa: 1MiMMi 9+6
Ja eilen illalla peilin edessä huomasin hämmästyksekseni, että mahaa alkaa vähän olla. Enää nyt ei pöksyt tahdo millään mahtua kiinni. alkoi oikein ahistaa. Siskolta olen kyllä jo saanut äitiysvaatteita, mutta jotenkin tuntuu liioitellulta aloittaa niiden käyttö jo. Pakko oli kumminkin valikoida semmoiset joustavat housut jalkaan...
(.)Kävin tänään nt-ultrassa, joka tehtiin vatsan päältä, ja pikkuinen liikkui vikkelästi, ei meinannut saada lääkäri kunnolla mitattua. Lääkäri oli ihana, ja mukana oli 5 opiskelijaa, jotka jokainen vuorotellen harjoitteli mittojen ottamista. Kävin vielä erikseen toisen lääkärin luona, joka halusi testata uutta laitetta ja teki pikaisen ultran emättimen kautta. Kohtu on taakse päin kallellaan ja istukka ilmeisesti etuseinässä. Pää-perämitta 58mm ja päämitta 22mm.
Pikkuinen jumppasi kovasti... syke oli 170-175, olisikohan poika tulossa?
Niskaturvotusta oli 1.6mm, riskiluku oli 1:4773.
Rakenneultra on 15.12.
Nyt on serkun kaksi poikaa (4vuotias ja ½ vuotias) hoidossa...
Viikonloppu meni nopeasti...
Hauskaa alkavaa viikkoa...
sateista maanantaita:( inhottavan synkkä päivä! mitään ei jaksa eikä huvita....nyyyh
ALPUKKA kuulostaapas ihanalta tuo teidän kylpyläloma...tahtoo kans!! oon jo pitempään ukolle sanonut et lähdettäis kahestaan johki,mut ei vieläkään olla saatu aikaseks. hyvinhän melkein vuoden ikäinen jo pärjää yökylässä:) meillä ei vielä oo kokemusta siitä kyllä,mutta luulenpa et ihan hyvin menis=)
LARULLE paljon jaksamista työn kans! ja paranemista flunssasta...sitä taitaa olla liikkeellä...mullakin kurkku ollut jo pari päivää outo ja sellanen olo et kipeäksi tulis...:( ei kivaa ei!!
KOLMEPLUSYKS toivottavasti sielä masussa olis kaikki hyvin vaikkei sydänääniä saatu kuulumaan! vaikka voin kuvitella miten säikäyttää kun ei kuulukkaan. toivottavasti oli vain laitteiden vika tai sit kohdun asento.
1MIMMI paranemista sinnekkin,jos flunssa meinaa kiusata
mitähän sitten piti......tänne kun ei taaskaan mitään uutta kuulu. olo on mikä on.....osittain varmaan tää huono oloisuus johtuu tästä että meinaa tulla flunssa...tulis jos kerta on tulossa eikä tällä lailla hitaasti hiiviskele! on niin vetämätön olo. pojalla vuotaa vieläkin nenä ja yskii sillon tällön.no joo taas on mentävä...eihän tässä koneella saa rauhassa olla,hih
mukavaa maanantai-iltaa kaikille ja hyviä vointeja!!
toymama 10+3
Kiitokset vakuutusasiaa selventäneille, nyt vähän valaistuneempi :D
Ihanaa, meillä alkoi miehen kanssa loma! viikon mittainen olisi..tosin koko viikko menee häitä järjestäessä, ne kun on tossa lauantaina, APUVA! Ollaan tosin jo naimisissa, mutta nyt on sitten kirkollinen siunaaminen ja hääjuhla kun ei tätä naimisiinmenoa olla vielä muitten kanssa juhlittu ollenkaan. Jotenkin tosi stressis ja inhottaa kun ei oikein osaa nauttiakaan tulevasta juhlasta....no kaipa sitten lauantaina nauttii..
Kolmeplusyks: kovasti voimia, varmasti inhottavaa! Voihan se olla ihan mahdollista että kohtu on taaksepäin kallellaan tai sitten on vatsanpeitteitä ettei sen takia kuulu. Tiedän tapauksia joissa vklla 14 on vasta saatu kuulumaan ja kaikki ollut silti ihan hyvin. Ja ymmärtääkseni ei ole yhtään ihmeellistä jos ei vielä kuulu, poikkeuksiakin kun on ;) *jaksuhalitus*
Larulle paljon voimia työstressin keskellä *halitus*
Jouduin hirveään ristikuulusteluun nuoremmille siskoilleni (13 ja 12 vuotiaat)..he olivat äkänneet kasvavan massuni ja tahtoivat tietää siihen syyn. Kysyivät ihan suoraan että onko meille tulossa vauva. Minä vähän kiusasin alkuun ja sanoin että " ai olenko mä niin lihavan näköinen, ja enhän mä sille mitään voi että mä oon lihonnu" tässä vaiheessa vanhempi siskoista oli jo aivan naama punaisena ja kuiskasi toiselle, että " vähänkö tää on noloo!" sitten kuitenkin sanoin että kyllä he ihan oikeassa ovat, kyllä meille tulee vauva toukokuussa. Hyvä etteivät hajottaneet koko asuntoa kun sekosivat ihan täysin.. hyppivät sohvilla ja kiljuivat :D
Muille sukulaisille ei olla vielä kerrottu.. näin häiden alla ei tunnu jotenkin ihan hyvältä idealta ja kuitenkin kun on vielä pitkä odotus edessä.. toisaalta kun tuo maha jo pömpöttää siihen malliin haluaisi säästyä siltä etteivät ihmiset oleta että olen jo tyyliin 6kk..mutta minkäs teet..elämä on..
pitäisi ruveta siivoilemaan kun siskot tulossa kylään katsomaan jotain omaa videotaan..täällä kun näyttää taas siltä että olis atomipommi räjähtänyt..
Hyvää viikon alkua kaikille! Yritän käydä lukemassa jossain vaiheessa kuulumisia jos aikatalu antaa myöten, heippis hei!
Sussu+Tinpu rv 11+2
Larulle tsemppiä työkuvioihin.
Ja onnea [color=red] np-ultrassa olleille [/color] , mukava kuulla että kaikki on hyvin.
Sydänäänistä, toivottavasti saat huomenna mukavaia uutisia.
Jaksamista flunssan kans painiskeleville. Pikaista paranemista.
[color=blue] 1- vuotiaan yöhoidosta: [/color] Meillä oli veljekset pääsiäisenä hoidossa 4 päivää. 1v ja 2v pojat pärjäsivät henosti, oltiinhan me tuttuja aikuisia ja lapset ovat hyvin tasapainoisia ja terveitä. Eniten kotiin kaipasi 2v joka huuteli taivaalla lentäville koneille " heippa iskä, hyvää lomaa" . Muuten koko aika meni aivan loistavasti. Taitaa olla paljon lapsesta kiinni kuinka pärjää.
[color=green] Yötä helpottaa tutut tavarat (yöpaita, tyyny, unikaveri) [/color] ja valokuvakin voi olla mukana vanhemmista. On tutkittu että silloin ihan pienenkin lapsen on helpompi käsitellä ikävää. Myös äidin tai isän tuttu paita tai muu helpottaa oloa kun itku tulee.
Samoja keinoja käytetään myös päivähoidossa oleville lapsille jotka kaipaavat vanhempia päivän aikana. Valokuva saa olla mukana sängyssä.
On myös lapsia joiden on kaikkein helpoin olla kun mikään ei muistuta vanhemmista, mutta silloin tarvitaan yleensä aika paljon touhua.
Tulipas piiitkä juttu =)
Mut viel omaa napaa:
Olin viime viikon s-lomalla kipujen takia, syytä ei löydetty. Sikiöllä kaikki hyvin. No lauantaina lähdettiin kylpylään kummityttö ja mun sisko mukana rentoutumaan. N. 1h kerkesin olla vedessä vain kellumassa kun [color=blue] kipu alkoi taas. [/color]
Lähdin nukkumaan ja 2,5h unien jälkeen kipu oli poissa. Kipu palasi yöllä ja olin jo ihan varma että tässä tää oli. ei tuu touko vauvaa.
Sunnuntaina tultiin kotiin ja suoraan Jorviin. Taas tutkittiin ja ei mitään vikaa, Sikiö voi hyvin. Mutta Äiti EI! Kun sattuu.
No olin niiiin onnelinen et vaavalla kaikki hyvin niin lähdin kotiin.
Aamulla neuvolaan ja tarkoituksena mennä töihin sen jälkeen.
Neuvolan täti sanoi että nuo ei ole normaalia, eli heti lääkäriin.
Eikun tk: n taas tutkittavaksi, ei löydy mitään. Kivut katoavat ja olo on hyvä kun vaan lepää, niin [color=blue] 2 viikkoa sairaslomaa ja lepo käsky. [/color]
Nyt sitten olen edelleen kotona ja olen todella levännyt. Kämppä on kuin pommin jäljiltä ja kun väsyttää niin nukun. Enpä ole stressannut kun se ei ainakaan auta.
[color=blue] Onko kellään muilla ollut kipuja? [/color]
Tulipas juttua, on aikaa kirjoittaa ku on vaan kotona.
ki-ra ja nemo 10+3 (ultra) tai 9+4 (viim. kk)
Kolmeplusyks; tiedän tunteen! Mulla oli esikoista odottaessa ihan sama, ettei lekuri saanut sydänääniä kuuluviin rv 11+6, teki sitten sisätutkimuksen ja totesi, ettei kohtu vastaa viikkoja. Kyseli milloin np-ultra on, sanoin että viikon päästä. Totesi vain, että onneksi on niin pian ja toivottavasti kaikki on hyvin!!!! Mä en oikein osannu vaatia/kysyä mitään vaan lähdin vastaanotolta. Itkin koko kotimatkan ja kotona soitin yksityiselle ja sain ultra-ajan seuraavalle päivälle. Siellä selvisi, että kohtu on taaksepäin kallellaan ja pieni n.5 cm pituinen kaveri siellä kellui :) Silloin kyllä pääsi itku...
Paljon voimia jaksaa huomiseen, tiedän että se on vaikeaa! Koita jaksaa, uskon että kaikki on hyvin! Suuren suuri halaus *halaa*
Itse kuulin sydänäänet vasta rv 15+ jotain.
Keskiviikkona lääkärineuvola ja sydänääniä kuunnellaan ja voin vaikka laittaa pääni pantiksi ettei ne kuulu...
Ai niin.... toinen syy miksi sydänäänet ei välttämättä kuulu, on et(e)inenistukka, eli istukka voi vaimentaa äänet...
Alpukka kyseli hoitoon jättämisestä; meidän pikku-mies oli ekaa kertaa meistä vanhemmista erossa kun oli 9 kk ikäinen. Äitini oli hoitamassa poikaa meillä kotona ja toisen kerran ollut isälläni reilu 10kk iässä yökylässä ja hyvin oli mennyt. Viihtyy muutenkin papan seurassa välillä paremmin kun meidän ;)
Larulle voimia! Todella inhottava tilanne! Suuri halaus sinullekkin *halaa*
Kira; toivottavasti kivut loppuvat! Onneksi kuitenkin vauvalla on kaikki hyvin!! *Halaus*
(.) ei kuulu mitään uutta. Päiväunia pitää vieläkin nukkua, mutta oksuolo on helpottanut. Eilen oli kummallista päänsärkyä, mutta helpotti yön aikana.
Onnea kaikille ultrassa käyneille ja sydänäänten kuulijoille!!
Onnipapunen rv 11+6/12+2& " iivari" 1v1kk
Mä en oo hirveemmin jaksellut kirjoitella kun ei oikeestaan oo ollu kirjoitettavaa:) Eli kaikki ennallaan masussa, paitsi että se paisuu paisumistaan.
Me ei olla vielä kerrottu masusta kelleen, paitsi mun siskolle joka on myös raskaana. No, eilen oltiin mun isällä syömässä, ja mun sisko vahingossa lipsautti tän raskauden, kysyi joudunko synnytystapa-arviointiin!!! Vähäks meni ekaks luu kurkkuun ja sit mun sisko meni ihan punakseks ja yritti muuttaa sitä juttua jotenkin mut mä vaan aloin nauramaan ku en muuta voinu.. Mutta eihän se siis mikään sellainen salaisuus ollu, ja meillä on np-ultra viikon päästä joten sillon oltais kerrottu viimeistään. Ja sitten mun isän vaimo kyl sano että hän näki sen välittömästi jo silloin kun mä olin astunu ovesta sisään ja ottanu takin pois päältä. Masu ilmeisesti pullotti kivasti!
se on jännä kun on toinen raskaus, niin se näkyy aikaisemmin. Ja oon suht hoikkavartaloinen muutenkin joten eipä tätä kauaa salailla:)
Onnea kaikille jotka oli nähneet jo vauvelin ultrassa!! Mulla vielä tosiaan viikko piinaa..
Ja joku kysyi yökylä-jutuista: meidän poika oli ekan kerran ½ vuotiaana mummolassa yökylässä ja tosi hyvin muistaakseni meni. Toisen kerran oli siinä8-9 kk ikäisenä. Muuten ei oo ollukaan..
Tsemppiä kaikille odotukseen
T:minnis80 rv 9+4
Nii in... Siinä se viikonloppu taas meni...
Olin nettipimennossa koko viikonlopun joten en o kerenny lukemaan muiden kuulumisia. Meen hetken pässtä lukemaan.
Oltiin siis mun vanhemmilla. Ja tosi nopeesti aika meni. mies lähti lauantaina sinne laivalle, niillä oli ensin joku koulutus joka alkoi jo 12. Eilen illalla tuli kotiin, mutta jo niin myöhään että neiti oli nukkumassa. Ja tänään 6 töihin! Taitaa neidilläkin olla jo isiä ikävä! Ja isillä varmaan vielä kovempi ikävä neitiä! Tänään sitten töiden jälkeen vasta näkevät!
2 viikon päästä mennään miehen kanssa sinne kylpylään 2 yöksi. Kauheesti jo mietityttää, että mitenkäs tuo neiti sitten pärjää mummun ja papan luona (vaikka siis ennenkin yötä ollut) Mutta nyt on sitten 2 yötä! Että ei nuo murheet ja huolehtiminen tosiaankaan tähän raskausaikaan jää.. Siittä ne vasta alkaa!
Täällä oli monella suurinpirtein 1 vuotias lapsi. Joko ne on ollut 2 yötä pois? Ja miten on mennyt? (Menee nyt ehkä vähän ohi aiheesta..eli odotuksesta..)
(.)Olo on ollut ihan hyvä. Mitä nyt tuo pää on edelleen kipeä! Jos huomenna rahautuisin sinne lääkäriin, kun voipi olla poskiontelontulehdus. =(
Nyt meen lukemaan viikonlopun turinat!
-Alpukka rv12+1 & " Pinsku" 1v1kk