Olen pahasti uupunut ja haluan eläkkeelle
En jaksa enää,, voimani ovat täysin loppu eikä parannusta ole. Voinko päästä hyvillä mielin eläkkeelle vaikka ikää on alle neljäkymmentä? Irtisanouduin töistä vuosi sitten enkä yksinkertaisesti enää jaksa. Masentunut en ole mutta kiinnostus kaikkeen poissa. Onneksi ei ole perhettä,, kiitos ja anteeksi,, mutta koittakaa ymmärtää.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Alle 60-vuotiaana ei eläkkeelle päästetä jos kykenee työhön. Ei muuta kun perse ylös sohvalta ja töihin.
Ap ei selvästikään työkykyinen. Tuossa tilassa ei auta "ryhdistäytyminen". Toki eläkkeelle ei pääse, mutta hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä nuorten lumihiutaleaikuisten ininöitä ku ei jaksa ei viitsi. Itse olen joutunut nuorena metsätöihin, heinäpellolle, kasvattanut kuntoa metsässä juosten eikä vaivaa väsymys eikä kolotus 45-vuotiaanakaan. Koskaan ei sanottu että saat kaiken tekemättä mitään ja että aina pitää olla elämässä kivaa. Ei ole ollut aina kivaa ja kyllä on joskus masentanutkin, mutta minun sukupolveni kasvatettiin vielä niin että on itsestäänselvyys osallistua yhteiskuntaan ja mennä sinne töihin jos ei ole sairas. Ei sanottu että voihan sitä hakea eläkettä jos väsyttää eikä ole kivaa. Silloin levätään hetki, harrastetaan ja sitten taas uusin voimin hommiin. Olen ikäni tehnyt fyysistä työtä enkä ole työhön kuollut, etkä kuole ap sinäkään.
Mikä ihme se on, ettei jossain helvetin heinäpellolla pala loppuun? Metsänhoito, heinäpellot ja joku lehmien hoitaminen, voiko sen tervehenkisempää työtä olla? Miten IKINÄ KUKAAN voisi palaa loppuun jossain heinäpellolla :D Tietty jos siellä on joku neuroottinen simputtava työnjohtaja niin tsäänssit hieman kasvaa.
Rankkaa fyysistä työtä kesähelteellä ja kaupan päälle ihosyöpä, jos et pidä varaasi. Heinäpeltotyö.
Lehmätilatkin muistuttavat nykyään enemmän tehdasta ja tuotantolaitosta. Viideltä aamulla ylös ja töihin, navetassa lehmiä niin kauas kuin silmä kantaa. Onneksi on lypsykoneen ja muut.
Nykyään on idylli kaukana maalaisenkin hommista.
Kyllä voi palaa lpppuunmissä tahansa työssä.
Ei se polta ihmistä loppuun jos tekee fyysisesti raskasta työtä. Työn järjettömyys, hirveä kiire niin ettei kerkeä tekemään kunnolla töitään, epärealistiset tavoitteet/odotukset, vaikeat työkaverit/esimiehet/ilmapiiri, työpaikan ongelmat perusasioissa kuten palkanmaksu, työn epäselkeys, vapaa-ajan puute, epäsäännölliset työajat jne. ovat syitä miksi ihmiset palaa loppuun. Ei koskaan pelkästään se, että työ on fyysisesti raskasta. Siitä tulee korkeintaan fyysisiä kremppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä nuorten lumihiutaleaikuisten ininöitä ku ei jaksa ei viitsi. Itse olen joutunut nuorena metsätöihin, heinäpellolle, kasvattanut kuntoa metsässä juosten eikä vaivaa väsymys eikä kolotus 45-vuotiaanakaan. Koskaan ei sanottu että saat kaiken tekemättä mitään ja että aina pitää olla elämässä kivaa. Ei ole ollut aina kivaa ja kyllä on joskus masentanutkin, mutta minun sukupolveni kasvatettiin vielä niin että on itsestäänselvyys osallistua yhteiskuntaan ja mennä sinne töihin jos ei ole sairas. Ei sanottu että voihan sitä hakea eläkettä jos väsyttää eikä ole kivaa. Silloin levätään hetki, harrastetaan ja sitten taas uusin voimin hommiin. Olen ikäni tehnyt fyysistä työtä enkä ole työhön kuollut, etkä kuole ap sinäkään.
Mikä ihme se on, ettei jossain helvetin heinäpellolla pala loppuun? Metsänhoito, heinäpellot ja joku lehmien hoitaminen, voiko sen tervehenkisempää työtä olla? Miten IKINÄ KUKAAN voisi palaa loppuun jossain heinäpellolla :D Tietty jos siellä on joku neuroottinen simputtava työnjohtaja niin tsäänssit hieman kasvaa.
Ennen oli normaalia että lapset osallistuivat työhön, ja aikuisena oli ihan luonnollista mennä töihin kun työ oli tuttua ja työelämän pelisäännöt selvillä. Voihan olla että nykyään ei vaadita lapsilta mitään ja kotoa lähtiessään ovat täysin uusavuttomia, ei osata mitään, kaikki ahdistaa ja halutaan eläkkeelle vaikkei työura ole edes kunnolla alkanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vuotta 50 on eläke melko pieni
Ei välttämättä.
Riippuu edeltävästä ansiotasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä.
Vuosiansio 30000 antaa eläkkeeksi noin 35€/kk
30 vuotta 30000 palkkaa tarkoittaa siis 1050€ eläkettä per kuukausi
50 ikävuoden jälkeen alkaa eläkettä kertyä enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä.
Tuleeko tuon 1050:n päälle peruseläke tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä.
:D Mikä? Ei siihen tule mitään. Ikänsä töitä tehneenä saat sen 1050e . Joku on eläkkeellä nuorena niin käteen nykyisin 850 euroa plus eläkeläisen asumistuen. :D
Vierailija kirjoitti:
Ap on selkeästi masentunut.
Tohtori saanut paperinsa printtaamalla 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä.
:D Mikä? Ei siihen tule mitään. Ikänsä töitä tehneenä saat sen 1050e . Joku on eläkkeellä nuorena niin käteen nykyisin 850 euroa plus eläkeläisen asumistuen. :D
Käteen tulee takuueläke eli n. 850 euroa. Elääkkeen saajan takuueläke maksaa yli 400e vuokrasta josta oma osuus on alle 170e. Lisäksi lääkkeet 4,50 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä.
No itse olen 49 ja eläkettä tulee tilille 1600/kk...
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä olo on kakkaa.
Ei noin, eläkkeellä olo on ihanaa , ainakin näin seitsemänkymppisenä.
? Masentaa ja mukaan on tullut muitakin psyykkisiä sairauksia.