Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pahasti uupunut ja haluan eläkkeelle

Jecilia
02.08.2022 |

En jaksa enää,, voimani ovat täysin loppu eikä parannusta ole. Voinko päästä hyvillä mielin eläkkeelle vaikka ikää on alle neljäkymmentä? Irtisanouduin töistä vuosi sitten enkä yksinkertaisesti enää jaksa. Masentunut en ole mutta kiinnostus kaikkeen poissa. Onneksi ei ole perhettä,, kiitos ja anteeksi,, mutta koittakaa ymmärtää.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eläkkeelle mennä alle nelikymppisenä ilman jotain sairaushistoriaa.

Tämä suomalaisten ajatusmaailma "en tee mitään, koska ei huvita, mutta haluan silti yhteiskunnan elättävän minut" on sairas.

Kalikka kalahti, kateellinen työn sankari älähti? Mene sinä duuniin, paina persuoli pitkällä koko kuppainen elämäsi ja kuole saatana pois! Ei susta muuhun ole lammas!

Siellä lusmulla kalikka kalahti oikein kunnolla :D

Vierailija
42/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää vaan pois mut älä vaadi et me muut maksetaan se!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset jonkun sairauden, vaikka sen vaikean masennuksen, että pääset eläkkeelle. Nyt kannattaisi ennemmin mennä lääkärille ja tutkituttaa kaikki oleelliset, kuten varastorauta ja kilpirauhanen.

Tutkituta myös uniapnea ja d-vitamiinitasot sekä b12-tasot.

Vierailija
44/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää vaan pois mut älä vaadi et me muut maksetaan se!

Vaadinhan! Jos minulle myönnetään tk-eläke, sinä paska maksat sen! Koska näin tämä yhteiskunta pyörii!

Vierailija
45/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, CV 2 A4 sivua, yksi rivi per työpaikka. Syksyllä menen lääkäriin ja sanon, että olen henkisesti loppu. En jaksa enää mennä yhteenkään työpaikkaan opettelemaan mitään.

Vierailija
46/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä yli viisikymppinen monisairas menen huomenna kipuineni töihin, että saadaan sitten sullekin pullaa.

Olen eri mutta ole hyvä vaan! Ehkä kuolet syöpään jo ekalla eläkeviikollasi. Raatamalla ja marttyyriydelmähän se kirkkain kruunu yleensäkin ollaan ansaittu 😅

Kruunusta viis, mutta v*tuttaa raataa, kun toiset, usein ylimielisinäkin, makoilee pahnoilla ja parhaassa tapauksessa valittavat kun eivät työssäkäyvät vapaa-ajallaankin ole heitä auttamassa fyysisesti tai rahallisesti. Jostain syystä tietynikäiset ja tietyllä tavalla sairastavat pääsevät helpommin sairaseläkkeelle kuin toiset.

Vierailija
47/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entimuinoin ruotiukotkin teki mitä pystyivät, vähintään puhdetöitä pirtissä. Teikäläiset jaksaa juuri ja juuri pelata ruudun ääressä laikullisissa housuissa.

Vierailija
48/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selkeästi masentunut.

Vierailija
49/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minulla sama, olen 18 ja ihan puhki jo. Ei huvita haaskata elämää työntekoon. Miten sinne eläkkeelle haetaan?

Vierailija
50/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys itsessäänkin ahdistaa ja vie voimia. Voisitko kokeilla jotain kaksi tuntia viikossa-työtä? Työkkäri tuppaa jättämään rauhaan kun on joku homma jota tekee ja ilmoittaa sinne ettei ole kiinnostunut mistään urakehityksestä, kunhan on joku duuni.

Suomessa on keskeinen ongelma siinä, ettei ole osa-aikatyön mahdollisuutta.

Joko raadat täyttä viikkoa, tai teet pari tuntia viikossa ja Kela perii kaiken takaisin, jännittää tuleeko asumistukia, aikaa kuluu ja stressaa. Vain koska kykenisi osa-aikatyöhön.

Vierailija
51/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et pääse eläkkeelle jos et hae sairaslomaa ja ole psykiatrian asiakas. Ymmärrän kyllä uupumuksen, minä uuvuin 12 vuotta sitten ja sillä tiellä olen yhä ja eläkkeellä. Olen myös yhä todella uupunut. Eli ei se eläke sitä uupumusta paranna, mutta saapahan olla uupunut rauhassa kun raha-asiat juoksee. Eläkkeen määrä lasketaan viimeisten vuosien työtulojen mukaan ja ylimääräinen korotus maksetaan sen perusteella koska pääsit kuntoutustuelle, että jos haluat saada vielä sen parinkymmenen prosentin korotuksen mahdolliseen eläkkeeseesi 5 eläkevuoden jälkeen niin hophop sisälle systeemiin heti sieltä.

eläkkeitä on monenlaisia,ei tiedä minkä alan ihmisiä ap on.

Vierailija
52/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä nykynuoret jaksa tehdä 8 tunnin työpäivää,monessa maassa päivä on 6 tuntia. Maailma muuttuu senkin osalta.

Vierailija
53/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vuotta 50 on eläke melko pieni

Vierailija
54/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vuotta 50 on eläke melko pieni

850 on minimieläke, nousiko se 880. Lisäksi eläkeläisen asumistuki.

Vierailija
55/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä nykynuoret jaksa tehdä 8 tunnin työpäivää,monessa maassa päivä on 6 tuntia. Maailma muuttuu senkin osalta.

Ennen oltiin sairaslomalla kipeästä kädestä 4 kuukautta kesäisin. Nykyisin joutuisi mielenterveyshoitoon.

Vierailija
56/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrille. Puhuminen ja lääkitys voivat auttaa.

Vierailija
57/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mikään uupunut ole! Haluat vain nauttia vapaasta ja elää toisten kustannuksella. Inhoan sinua sieluni pohjasta.

Vierailija
58/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 34 kun jouduin masennuksen takia eläkkeelle.

Vierailija
59/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä oppia nauttimaan hetkiistä ja olemaan läsnä. Kaiikki me kuolllaan aikanaan ja mitään ei saa mukaan.

Vierailija
60/73 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 34 kun jouduin masennuksen takia eläkkeelle.

Ja nyt ei masenna lainkaan kun yhteiskunta maksaa toimeentuloni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme