Viikon ruokalista
Laita alle tämän viikon lista.
Maanantai: Hot Dogit ja kasvistikut
Tiistai: Tortillalasagne ja ananaspalat
Keskiviikko: Kanatortillat
Torstai: Satay kanaa ja juustopastaa, porkkanaraastetta
Perjantai: Itse tehtyä pizzaa
Lauantai: Hernekeittoa ja tonnikalaleipiä
Sunnuntai: Lihapullia ja ranskalaisia, punajuurisalaattia
Kommentit (33)
Meillä syödään joka päivä lounas ja päivällinen, vaikka ollaan ihan aikuisia ja teinejä. Myös viikonloppuisin. Tosin liikutaan kaikki aktiivisesti. Usein lounas on edellisen päivän tähteet.
Vierailija kirjoitti:
Viikoksi:
- ohrahiutalepuuroa ja mehukeittoa ( sokeriton)
- porkkanaperunarieskoja, levitettä ja rasvatonta maitoa
- aura-punajuurilaatikkoa
- karamellisoituja lanttukuutioita
- rahkalättyjä ja pakastemarjoja
- ruisleipiä mätitahnalla
- keitettyjä perunoita
- paistetut perunat ( sipulia, kananmunaa)
-appelsiinejaTällä viikolla ei mennä ruokakappaan lainkaan, viime tiistaina kävin.
Olen tämän kirjoittaja, ja haluaisin tietää miksi nuo alapeukut? Itse olin tyytyväinen kun kehittelin nämä ruuat siitä mitä kaapeista löytyy. Lisäksi päätin vielä tehdä sienimuhennosta. Pieniä lapsia ei kuulu ruokakuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikoksi:
- ohrahiutalepuuroa ja mehukeittoa ( sokeriton)
- porkkanaperunarieskoja, levitettä ja rasvatonta maitoa
- aura-punajuurilaatikkoa
- karamellisoituja lanttukuutioita
- rahkalättyjä ja pakastemarjoja
- ruisleipiä mätitahnalla
- keitettyjä perunoita
- paistetut perunat ( sipulia, kananmunaa)
-appelsiinejaTällä viikolla ei mennä ruokakappaan lainkaan, viime tiistaina kävin.
Olen tämän kirjoittaja, ja haluaisin tietää miksi nuo alapeukut? Itse olin tyytyväinen kun kehittelin nämä ruuat siitä mitä kaapeista löytyy. Lisäksi päätin vielä tehdä sienimuhennosta. Pieniä lapsia ei kuulu ruokakuntaan.
Se, mikä itselläni pisti silmään, oli se, että olit erikseen maininnut mehukeiton olevan sokeriton ja maidon rasvatonta. En ajatellut, että nämä ruokalistat olisivat noin yksityiskohtaisia, mutta ohitin sen olankohautuksella. Se, mitä luulen olevan miinustusten takana on varmaan se, että sinulla ei ollut yhtään makkaraa eikä lihaa tuossa listalla. Kun täällähän on se vankka käsitys, että jos jokaisella ruokailulla ei vähintään syö puolta kiloa lihaa tai kanaa, niin kuolo korjaa hetimmiten.
Minä voisin hyvinkin syödä (hieman allergioiden takia modifioituna) tuollaisen listan mukaan :-) ja ihan varmasti pysyisin tolpillani.
Riippuu ihan siitä mitä kaupassa on tarjouksessa. En koskaan tee mitään ruokalistaa etukäteen.
No itse syön usein samoja ruokia yleensä 2-3 päivää kerrallaan, kun pieniä annoksia ei kannata tehdä säästösyistä. Nyt esim. siskonmakkarasoppaa Lidlin tarjoussiskonmakkaroista ja halvasta juuresvarastostani, sekä aikaisemmin perunamuusia ja joulukinkun paistolientä johon vehnäjauhoja suurustamiseen, ja jotain lihaa/makkaraa lisänä.
T. Lidl-mies.
Vierailija kirjoitti:
Päivälliseksi on keittoa, mutta illallisissa on vähän variaatiota.
Ma: Sekametelisoppa ja pekonipastaa ja pinaattia
Ti: Sekametelisoppa ja illalliseksi sen jämät
Ke: Kanakeitto ja paneroitua possua spagetilla ja paprikalla/pinaattia
To: Kanakeitto ja tofua, spagettia ja epämääräisiä kasviksia
Pe: Kanakeitto ja sweet chili kanaa riisillä ja kaalilla/paprikalla
La:
Mitä hittoa? Sekametelisoppa on makeaa sekahedelmäkeittoa. Se on jälkiruoka.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään joka päivä lounas ja päivällinen, vaikka ollaan ihan aikuisia ja teinejä. Myös viikonloppuisin. Tosin liikutaan kaikki aktiivisesti. Usein lounas on edellisen päivän tähteet.
Mä olen ammattiurheilija ja syön kerran päivässä. Miten sun liikkumiset liittyvät mihinkään?
Meillä kotona etätöissä olevat vanhemmat syö lounaaksi joko päivällisen tähteitä, valmishernekeiton tai kaupan mikrolounaat. Muuten päivälliset ma-pe näyttää tältä:
Ma soijabolognese ja spagetti
Ti mikroeinekset
Ke Valkopaputomaattipasta
To perunat ja vegaaninen tilliliha
Pe perunat, hapankaali ja boltsit
La lounas : linssikeitto, päivällinen: perunat, hapankaali ja vegekalapuikot
Su lounas: hernekeitto, päivällinen: juureswok
Mulla on helppo ruokalista. Voin kevyesti syödä samaa useamman päivän ja yksin elelen. Todettakoon lisäksi, että syöpähoidot viime kesänä vei näläntunteen ja myöskään makuaisti ei ole kunnossa. Mitä yksinkertaisempaa ruokaa, sitä helpompi mulla syödä.
Ma: porkkanainkiväärisosekeittoa (sis. kermaa ja kookoskermaa), ruisleipää
Ti: perunoita, hirvenlihakastike
Ke: sama kuin ma tai ti
To: sama kuin ma tai ti
Pe: ?? sillä, koko päivä Hyvinkäällä
La: varmaan sosekeitto
Su ?
Eipä vaihtelua ole, mutta ei myöskään tarvitse kokkailla. Kiire viikko töissä. Ruuat on tehty valmiiksi nyt vklna.
Maanantai ja tiistai: Kasviscurry
Keskiviikko ja torstai: Linssikeitto ( leivoin myös kaurapuuron lopusta rieskoja)
Perjantai: Nacchovuoka
Lauantai : tänään grilliruokaa kodassa ja huomenna mennään viemään täydenkympin sankari ravintolaan, luultavasti syön jotain kalaa