Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi käsittää miten jotkut häpeävät sitä, että on lähihoitaja tai siivooja. Noloa on hävetä työtä

Vierailija
02.08.2022 |

Tärkeitä töitä, joiden tekijöitä tarvitaan. Arjen sankareita. Arvostan, älkää hävetkö.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani perushoitaja halveksii siivoajia. Ovat kuulemma tyhmiä.

Olin itse iltatöinä siivoamassa, kun maksoin asuntolainaa. En kokenut tyhmentyväni lattiaa pestessä.

Vierailija
82/92 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin täällä, että olen palkkatyöltäni varastokerääjä. Käskettiin opiskelemaan vaikka tykkään työstäni. Saan liikuntaa ja rahaa. Vapaa-ajalla voin olla toimittaja sekä opiskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lähihoitaja. Kyllästyin kiireeseen, työn raskauteen, vanhuspuolella. Eniten minua ärsyttivät omaiset, jotka kohtelivat meitä hoitajia ala-arvoisesti. Haukkuivat huonosta hoidosta, sekä siitä, että kuulemma istuimme vain tietokoneen ääressä jatkuvasti. Omaiset eivät ymmärrä, että meidän on pakko kirjata jokaikinen risahdus, mitä vuoron aikana tapahtuu. Itse vihaan kirjaamista, se vie tuhottomasti aikaa. Otin lopputilin ja sain karenssin. Nyt olen päiväkodissa töissä. Ei sekään aina herkkua ole, mutta onpa säännölliset työajat, eikä tarvitse nostella yksin 150kg ihmisiä.

Vierailija
84/92 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tärkeä työ on tärkeää työtä ja palkan tulisi olla siitä kohdillaan. Nykyään kun mistään ei haluttaisi maksaa voi tuollainen työ olla ihan kannattavaa. Työtä ei saisi väheksyä kun erinomainen siivous vähentää sairauspoissaoloja ja jokaista työtä tarvitaan yhteiskunnassa.

Vierailija
85/92 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tärkeä työ on tärkeää työtä ja palkan tulisi olla siitä kohdillaan. Nykyään kun mistään ei haluttaisi maksaa voi tuollainen työ olla ihan kannattavaa. Työtä ei saisi väheksyä kun erinomainen siivous vähentää sairauspoissaoloja ja jokaista työtä tarvitaan yhteiskunnassa.

Se on ihan kannattavaa, etenkin keikkalaisena tai pätkätöissä, kiitos progression. Laitoshuoltajan peruspalkka kunnilla on noin 2000 euroa, kokemusvuosi-, henkkoht ja vuorolisät päälle. Pieniähän ne, mutta eipä niistä juuri verojakaan maksella. Käteen jää helposti sama 2000 kuin muillekin duunareille.

Vierailija
86/92 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kirjaus hoitoalalla on per seestä. Istutaan koneen ääressä tunteja, kirjataan jokainen pissa, uloste yms. Varsinkin Apotin tultua, kirjaus on aivan tolkuttomattoman hidasta ja järjetöntä. Omaisista näyttää, että hoitajat vain istuvat laiskoina tietokoneen ääressä. Kirjaaminen on pakollista, oikeusturvan vuoksi. Itse vihaan tätä jatkuvaa jonninjoutavaa kirjausta. Se vie aikaa hoidosta.

Vierailija
87/92 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaakin työtä olen tehnyt. Kun kärsin masennuksesta (ei työstä johtuvaa), siskoni sanoi selkäni takana että olen masentunut, koska olen vain siivooja.

Lähihoitajana monesti kuulin sitä, että "ai, olet hoitsu" ja pettymys siihen perään että vain lähihoitaja.

Vierailija
88/92 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaus olisi ulkoistettava. Ennen oli sihteereitä, jotka tekivät kaikki kirjaamiset, tilaukset, lääkärinajat yms. Nykyään hoitajat joutuvat tekemään nämä kaikki, hoitotoimien ohessa. Liian vähän jää aikaa hoitamiseen. Sitten hulluna hosutaan, että saadaan ne listalle laitetut asukkaat jotenkutenkuten hutaistua. TIetenkin omaiset valittavat, kun ei hoitajilla ole aikaa hoitaa kunnolla. Se ei ole hoitajien syy.

Vierailija
89/92 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpaakin työtä olen tehnyt. Kun kärsin masennuksesta (ei työstä johtuvaa), siskoni sanoi selkäni takana että olen masentunut, koska olen vain siivooja.

Lähihoitajana monesti kuulin sitä, että "ai, olet hoitsu" ja pettymys siihen perään että vain lähihoitaja.

Tuo on outoa, että ihminen pettyy siihen mitä joku toinen tekee työkseen :D Siis miksi, mikä on se alkuperäinen kuvitelma ja mitä varten se on, kun sen musertuminen aiheuttaa näkyvän ja kuuluvan pettymyksen? 

Vierailija
90/92 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu, ja myöhemmin opiskellut lähihoitajaksi. Tienaan lähihoitajana tuplasti enemmän, kuin "oman alan" tutkimustöissä. Ei ole ikävä epävarmoja, huonosti palkattuja pätkähommia. Eritteisiin tottuu hyvin nopeasti. Ja lähihoitajan työssä on aina haastetta, siinä voi joka ikinen päivä oppia uutta. 

Vierailija
91/92 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tärkeitä ammatteja. Ehkä hävettää kun alhainen palkka? Ilman näitä tekijöitä ei kyllä pärjättäis. Kuten ei ilman monia muitakaan ammatteja.

Ei kannattaisi vertailla ihmisiä ja heidän ammattejaan keskenään.

Vierailija
92/92 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivonnut minäkin rappuja kirjoitti:

Erittäin tärkeitä ammatteja. Ehkä hävettää kun alhainen palkka? Ilman näitä tekijöitä ei kyllä pärjättäis. Kuten ei ilman monia muitakaan ammatteja.

Ei kannattaisi vertailla ihmisiä ja heidän ammattejaan keskenään.

Monilla akateemisilla on vielä huonompi palkka, kuin lähihoitajalla tai vaikka sairaalan laitoshuoltajalla. Mutta eivät hekään häpeä työtään.