En voi käsittää miten jotkut häpeävät sitä, että on lähihoitaja tai siivooja. Noloa on hävetä työtä
Tärkeitä töitä, joiden tekijöitä tarvitaan. Arjen sankareita. Arvostan, älkää hävetkö.
Kommentit (92)
Aloitan juuri opiskelut lähihoitajana, eikä hävetä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän noloa, jos haluaa ammatikseen siivota toisten ripuliroiskeita. Tulee väistämättä fiilis, että ei ole kognitiivisia paukkuja kunnon ammatin opiskeluun.
Minulle tulee sinusta sellainen "kerro lisää itsestäsi" fiilis. Vaikutat ihmiseltä jolla on tarve päteä kun itsetunto on huono.
Olenko sitten väärässä? Muistan lukiossa, kun etevimmät miettivät lääkiksen ja DI-tutkinnon tai oikiksen ja kauppiksen välillä. Kenelläkään ei ollut vaihtoehtona siivousta tai lähihoitajakoulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän noloa, jos haluaa ammatikseen siivota toisten ripuliroiskeita. Tulee väistämättä fiilis, että ei ole kognitiivisia paukkuja kunnon ammatin opiskeluun.
Voi kuule muru sulla niitä "kognitiivisia paukkuja" ei ainakaan ole.
Ymmärsit nyt väärin. Kognitiiviset paukut eivät ole baarimikolta saatavia vaan niitä vaaditaan akateemisen loppututkinnon suorittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, teitä todellakin tarvitaan! Samoin siivoojia ja muita. Arvostan.
En häpeä, enkä ole kohdannut juurikaan tympeää käytöstä tai vähättelyä asiakaskohteista. Siivoan toimistoja ja tunnen olevani arvostettu työyhteisön jäsen. Porukka tuntee mut nimeltä. Akateemiset yleensäkin osaavat käyttäytyä ja arvostaa muitakin kuin itseään.
...olen kertonut tän täällä aiemmin, mutta törkeintä käytös mua kohtaan oli eräässä löytötavaratalossa. En tiedá mikä siinä on. Ehkä myyjät pussitetaan usein samaan siivoojien kanssa, ja jostain syystä myyjät haluavat erottua. Siivoaminen kyseisessä liikkeessä oli lähinnä surkuhupaisaa. Olin varmaan pelkällä yo-todistuksella korkeammin koulutettu kuin monet siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit nyt väärin. Kognitiiviset paukut eivät ole baarimikolta saatavia vaan niitä vaaditaan akateemisen loppututkinnon suorittamiseen.
Heko heko. Voin vaikka vannoa, että tiedän tuosta asiasta enemmän kuin sinä.
Arvostuksella ei vitunkaan merkitystä jos sillä ei saa leivän päälle ylähuulta kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja on n.top5 tärkeimpiä ammatteja maanviljelijöiden, lääkäreiden, hoitajien ym.ohella. Jos yhteiskunnat olisivat parikin viikkoa ilman siivoajia, niin jokainen ymmärtäisi sen.
Niinpä! Jotain pörssimeklarin puuttumista ei edes huomaisi :) Tai jotain pikkupomoa tärkeilemästä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee sinusta sellainen "kerro lisää itsestäsi" fiilis. Vaikutat ihmiseltä jolla on tarve päteä kun itsetunto on huono.
Olenko sitten väärässä? Muistan lukiossa, kun etevimmät miettivät lääkiksen ja DI-tutkinnon tai oikiksen ja kauppiksen välillä. Kenelläkään ei ollut vaihtoehtona siivousta tai lähihoitajakoulua.
Niin fiksuja eivätkä ymmärrä silti, että yhteiskunnat pyörivät vain ns. perustyöllä? Eipä kovin korkea taso siinä tapauksessa. Se ei nimittäin ole vain vitsi, että kukaan ei huomaisi, jos insinööri on viikon pois, mutta siivoojan kohdalla kylläkin. Eikä yksikään kirurgi voi aloittaa operaatiota ennenkuin laitoshuoltaja on puhdistanut leikkurin. Ihmiset ja yhteiskunta tarvitsevat ensisijaisesti ravinnon, puhtaanapidon ja välttämättömät hoiva- ja hoitotoimenpiteet ja kaikki muu on ekstraa. Moni insinöörin tmv. tuottama asia on toki hyödyllinenkin, joskaan ei läheskään kaikki, mutta ensisijaisia ne eivät selviämisen kannalta ole. Jos et tätä muuten ymmärrä, niin mietipä korona-aikaa. Mitkä paikat oli auki ja ketkä olivat töissä? Niinpä, juurikin nämä tärkeää perustyötä tekevät ihmiset eli hoitajat, ruokakaupat, siivoojat ymv.
Minulle on ihan sama arvostaako kukaan vai ei. Se ei laskuihin vaikuta ja mitä se minua liikuttaa mitä muut minun ammatista ajattelee?
Paljon tulee kysymystä että mikä susta tulee isona? Sekä muita vihjailuja, että et kai sinä nyt tällaiseen työhön tyydy. En ole vastavalmistunut enkä kaksikymppinen, joten otan nuo kommentit hieman loukkaavina. Olen lähihoitaja ja edelleen unelmatyössäni. 15 vuotta alalla.
Pidän paikat puhtaana, koska pidän siivoomisesta.
Minulle on yks hailee arvostaako joku minua.
Tienaan rahani, maksan itse omat menoni.
Vierailija kirjoitti:
Ei työ hävetä vaan se että pidetään tyhmänä.
Raksalla sain mesun itkemään muutamalla faktalla kun aloitti ensin heittämään alentavia duunarivihjauksia. Enkös vain saanut siirron seuraavalle työmaalle 😂
Minä olen tyytyväinen työstäni ja ammatista. Olen lähihoitaja, jatkan opintoja sairaanhoitajaksi. En pysty kuvittelemaan itseäni muualle kuin sotealalle.
ennemmin ansaitsen itse rahani työllä kuin työllä ..kuin eläisin tuilla..se sopii joillekin mutta ei minulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, teitä todellakin tarvitaan! Samoin siivoojia ja muita. Arvostan.
Samat ajatukset. Mutta jos olisi sama tilanne itsellä, häpeäisin. Miksi kaikki toitottavat tuota arvostusta ja itsetunnon puutetta jos sen sanoo rehellisesti. Mahtavaa, että joku lukee ja tekee kys töitä. Arvostan, vaikka itselle ei riittäisi ja sen vuoksi kokisin myös häpeää jos näin joutuisi jostain syystä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ole ymmärtänyt pelin henkeä: vajaaälyidiä ja -taitoisia aina kehutaan, miten tärkeitä he ovat ja jokaisen tekemiset ovat yhtä tärkeitä. Sinun kuuluu hymistellä mukana.
Tietenkään kukaan ei noin oikeasti ajattele. Vai haluaisiko joku lapsestaan laitossiivoojaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ole ymmärtänyt pelin henkeä: vajaaälyidiä ja -taitoisia aina kehutaan, miten tärkeitä he ovat ja jokaisen tekemiset ovat yhtä tärkeitä. Sinun kuuluu hymistellä mukana.
Tietenkään kukaan ei noin oikeasti ajattele. Vai haluaisiko joku lapsestaan laitossiivoojaa?
käy sekin kunhan ei tule tuollaista kusipäätä
sivusta
Voihan se olla kiinni toisten ihmisten suhtautumisesta sinuun ja sinun työhösi?
Ehkä sitä haluaa suojella itseään epäasialliselta käytökseltä. Sitä se nimittäin on, jos toisen työtä arvostelee. Tosi moukkamaista.