En voi käsittää miten jotkut häpeävät sitä, että on lähihoitaja tai siivooja. Noloa on hävetä työtä
Tärkeitä töitä, joiden tekijöitä tarvitaan. Arjen sankareita. Arvostan, älkää hävetkö.
Kommentit (92)
Samaa mieltä. Ja miksi jotkut puhuu " hanttihommista"?. Eihän sellaisia ole.
Ei työ hävetä vaan se että pidetään tyhmänä.
En häpeä sinänsä, tiedän että teen tärkeää työtä. Kanssaihmiset eivät sitä näytä tajuavan.
Puhelinmyyjänä voisin vähän hävetä
Siivooja on n.top5 tärkeimpiä ammatteja maanviljelijöiden, lääkäreiden, hoitajien ym.ohella. Jos yhteiskunnat olisivat parikin viikkoa ilman siivoajia, niin jokainen ymmärtäisi sen.
Jotkut halveksuvat noita ammatteja jostain syystä, minkä takia jotkut voivat alkaa hävetä ammattiaan
Onhan se vähän noloa, jos haluaa ammatikseen siivota toisten ripuliroiskeita. Tulee väistämättä fiilis, että ei ole kognitiivisia paukkuja kunnon ammatin opiskeluun.
Kyllä, siivoojat ja lähihoitajat tekevät todella arvokasta työtä! Heidän palkkojaan pitäisi ehdottomasti nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vähän noloa, jos haluaa ammatikseen siivota toisten ripuliroiskeita. Tulee väistämättä fiilis, että ei ole kognitiivisia paukkuja kunnon ammatin opiskeluun.
Sinä voit sitten sanoa siivoojille, että haluat uida omassa ja toisten ulosteessa
Sinä olet tänne taas löytänyt häpeämään asioita mitä kukaan muu ei häpeä. Aiotko taas spammata tätä pitkäänkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit sitten sanoa siivoojille, että haluat uida omassa ja toisten ulosteessa
Onhan linnunpelätistäkin hyötyä, mutta olisi noloa, jos joku tekisi työkseen sitä.
Minua ei hävetä ammattini, mutta ihmisten kommentit saavat kokemaan sen jotenkin häpeällisenä. Teet tärkeää työtä. Arvostan sua, mä en itse pystyis. Tai sitten potilaat surkuttelevat, että sinäkin nuori likka joudut tällaisten vanhojen ukkojen p*rseitä pyyhkimään. Mieluummin en siis mainitse mitä teen työkseni. T. Lähihoitaja
Kyllä minä vaan häpeäisin, vaikka itse kaikkia työn tekijöitä arvostankin. Ei voi mitään jos tavoitteet ovat korkeammalla.
Miehenä en häpeä ammattiani, mutta harmittaa kun naiset lopettavat keskustelun sen jälkeen kun kerron olevani lähihoitaja.
Jokaisen työ on arvokasta ja arvostus lähtee ensin itsestään. Tarvitsemme siivojia, lähihoitajia ja kaikkia. Ei ole mitään häpeämistä- päinvastoin.
On kyse itsetunnosta. Moni pyrkii pätemään työllään ja tuloillaan. Niiden joilla on hyvä itsetunto ei tarvitse hävetä eikä myöskään päteä. Lähihoitajan työ on ihmisläheistä, merkityksellistä työtä. Siivoojan työ on usein itsenäistä, siinä näkee kättensä jäljen. Kuka mitenkin työnsä mielekkyyden määrittelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei työ hävetä vaan se että pidetään tyhmänä.
Kuka pitää? En minä ainakaan eikä typeryksistä tarvitse välittää. Vain hyvin harva on itse niin fiksu, että on varaa muita väheksyä. Toki moni kuvittelee olevansa, mutta se on todellakin vain kuvitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee sinusta sellainen "kerro lisää itsestäsi" fiilis. Vaikutat ihmiseltä jolla on tarve päteä kun itsetunto on huono.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin yliopistossa hyvällä menestyksellä, mutta pitkäaikaisia töitä se ei poikinut. Siivousalalla töitä riittää, positiivista palautetta tulee varsin paljon, eikä tarvitse hyvätyyppeillä jotain ärsyttävää tiimityötä. Silti välillä nolottaa, kun tietää, että kapasiteettia (ainakin puhtaasti älyllisesti mitattuna) sinänsä olisi arvostetumpaankin hommaan. Mutta ei niitä asiantuntijan paikkoja vaan riitä kaikille joiden älykkyys niihin riittäisi. Niin, ja olen eritteiden kanssa tekemisissä paljon vähemmän kuin esim lääkärit :)
Ja miksi ihannoidaan liikaa jotain toimistossa istuvia tanttoja tai bisneshuijareita?