Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥SUURPERHEKUUMEILIJAT♥ viikko 43

23.10.2006 |

Aloitetaanpa uusi pino uuden viikon kunniaksi. Kaikki ahkerasti kirjoittamaan....

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Risellalle suuret onnittelut työpaikan johdosta :) Eilen ei tämä lahopää muistanut onnitella :(

Eipä muuta tähän hätään.

Vierailija
62/66 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viime aikoina miettinyt, miten tätä meidän taloa sais vähän laajennettua. Kun joskus vaan itestäkin tuntuu, että tulee vähän ahtaanpaikankammo, kun ei ole oikein mitään " pakopaikkaa" täällä talossa. Vessaankin kun menee ja pistää oven kiinni, niin jo on joku ovella koputtelemassa, että " äiti, oletko sinä siellä" (kellään muulla samaa?) ;-). No, en mä mitään pakopaikkaa tarvitsisi, mutta kuitenkin vähän sellaista väljyyden tuntua.

Sitten keksin mielestäni tosi hyvän ratkaisun ja kerroin miehelle. Aluksi se esitti oman mielipiteensä, joka taas ei mun korvaan kuullostanut yhtään hyvältä eikä toimivalta. No, eilen jo esikoinenkin alkoi kysellä laajennussuunnitelmastani, että mistä sinne ovi sitten tulis jne. eli mies oli puhunut jo pojalleenkin asiasta :-)! Eli se minun suunnitelmani ottikin tuulta purjeisiin :-). Kyllä se mies siitä eilen itsekin puhui ja sanoi omia ehdotuksiaan asian toteuttamiseksi. Asia on kyllä siis edelleen hyvin hauraalla pohjalla, mutta en tullut kuitenkaan tyrmätyksi (vielä ainakaan). Joskus on nimittäin tullut sellaista palautetta hieman vihaiseen sävyyn, että " sinä sitä vaan puhut tuosta talonlaajennuksesta" ja plaa plaa plaa.

Sithän sitä ehkä vois ajatella vielä sitäkin kuudetta tähän taloon... Olen kyllä ajatellut, että jos kuutosesta aletaan keskustella, niin lupaan ja annan miehelle kirjallisen lupauksen sterilisaatiosta ;-). Pakko johonkin lopulta se piste laittaa (mistäs sen tosin tietää, saataisko me enää lasta). Kuudennen mietintää omalta osaltani helpotti sekin, kun keksin ketä vielä voisi kummeiksi pyytää. Mistä teillä muilla kummeja riittää? Meillä tosin on omat sukulaiseni täysin käyttämättä, kun olen heidän kanssaan niin vähän tekemisissä.

Ai niin, Medison kirjoitti tämän ketjun alkupuolella siitä Jukujukumaasta :-). Me on nimittäin tykätty siitä todella paljon. Tuntuu, että pakko ensi kesänäkin ainakin päiväseltään käydä. Nimittäin siellä se teatteriesitys on aina aivan mahtava. Todella hyvin ja hauskasti tehty. Mehän ollaan nyt molempina kertoina (siis kahtena kesänä) käyty Jukujukumaassa kahtena päivänä ja se teatteriesitys ollaan katsottu moneen kertaan. Aikuinenkin jaksaa katsoa sen useasti. Muuten kyllä tuntuu, että olis kiva keksiä jo joku muu kesälomapaikka, mutta päiväseltään vois Kalajoella käydä, niin näkis sen teatterin ;-). On meidän lapset muutenkin tykänneet Jukujukumaasta ja kyllä niillä tuntuis sinne mielitekevän ensi kesänäkin ja mökkikin pitäis sieltä vuokrata, mutta meille aikuisille voisi tietysti joku muu paikka olla kivaa vaihtelua.

Mut nyt vois lähteä vähän happea haukkaamaan.

neronja & viisikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja:

eli mies oli puhunut jo pojalleenkin asiasta.

pojallemme. Yhteisestä pojasta kyse, ei vain miehen ;-).

Vierailija
64/66 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe edelleen anoppilassa ja minä luuhaan koneella. Onneksi on edes jotakin tullut tehdyksi viikonlopun aikana, vaikka eilinen menikin lähes laiskotteluksi. Oli se ihanaa!

Neronja kyseli kummeista, meillä kyllä todellista ongelmaa niiden keksimisessä. Tulee jo oikeasti mieleen (jos viides saadaan) pitääkö tuo jättää kastamatta kokonaan kun ei kummeja keksitä. Miehenkin kanssa joskus todettiin ettei voida tehdä enempää lapsia kun ei niille ole kummeja. Minulla vain yksi veli ja sisko, siskoni toisen lapsemme kummi, veljeni kolmannen. Siskon mieskin jo käytetty kuopuksen kummiksi. Ystäväpareista kaikki kirkkoon kuuluvat käytetty, täytynee hankkia lisää (oikeanlaisia) ystäviä! Ei kun seurakunnan perhekerhoon (hullun)kiilto silmissä... Hehee, oikeasti en kyllä tiedä mitä teemme. Noita kummejakaan kun ei olla " tuhlailtu" , kaikilla lapsilla vain kaksi tai kolme kummia, ja kolmesta kaksi siis pariskuntana.

Nyt täytyy lähteä vielä pihatöihin, takapihaa pitäisi laittaa vielä talviteloille, kohta tulee pimeä ja huomenna ehkä tännekin lunta. Apua! (Missäs olikaan ne kaikki lasten talvivaatteet ja kengät ja...)

Hilmis + nelikko

Vierailija
65/66 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistus...talvi tulee. Hrr. Mä en ole oikein talvi ihminen. On se vähän aikaa kivaa, mutta kyllä mulle sopis, että talvi kestäis vaan 2kk.

Kummeista puhetta...meillä kyllä vielä toistaseksi riittää kummeja niin miehen kuin minunkin suvusta. Meillä on miehen kans molemmilla 3 sisarusta miehineen ja vaimoineen ja osa heistä onkin saanut jo tittelin meiän muksujen kummina.

Niin se alkaa tämäkin viikonloppu kääntyä taas pian loppua kohti. Minä pengoin aamupäivän kirppareita äiteni kanssa...se on meidän kummankin intohimo. Tyttöjen vaatteita löytyy pilvin pimein, mutta yli 4v. pojille ei helposti hyvää vaatetta löydy. Ilmeisesti kuluttavat vaatteensa niin loppuun jo isompana, ettei niistä jää kun riekaleet.

Vaivihkaa kääntelin vauvan vaatteita hyppysissäni, mutta äitee muorille en uskalla vielä edes pihahtaa vauvahaaveistani. Kyllä siitä joskus vuosi sitten puhuin, että neljättä haaveilen, mutta se jäi siihen puhe tasolle kun sanoin, että se neljäs ois ihana saada vielä kun kuopus on vaikka eskarissa...ehkä äite luulee, et oon tullu toisiin aatoksiin tai sit ei vaan kysele.

Mun isosiskolla on neljä lasta ja pikkusiskolla 2...isoveli taitaa olla sitä mieltä, ettei lapsia haluu ja sanonutkin joskus, että hän toimittaa tätä enon virkaa kun te hoidatte mummulle lapsenlapset. Ja kiitettävästi me ollaan niitä tehtykin kun äiteellä on 9 lastenlasta. Kyllä se sitä aina tyytyväisenä kaikille kertoileekin. Sitten vois kertoilla, että on täys 10 kasassa kun se yks nyytti meille joskus suodaan.

No tulipas höpötettyä...lähenpä laittaan pyykkikonetta taas päälle ja keitteleen miehelle ja itselle isot mukilliset kahvia!

Vierailija
66/66 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä istuskelen koneella totaalisen laiskuuden vallassa. Illalle on jumppa tiedossa, mutta ei yhtään jaksaisi vaivautua. Torstaista asti onkin ollut sellaista lentoa, että nyt ei sitten jaksaisi yhtään mitään!

Täti täällä on tehnyt lähtöään ja kp siis on 6 eli medisonin kanssa kuljetaan rinta rinnan. Pipsa75 : mukava, että kaikki oli masussa kunnossa. Kiehtova tuo ajatus kaksosista kyllä, olisihan meilläkin vielä kaksi penkkiä autossa vapaana, joten sen puolesta...

En muista nyt nicciä, mulla on ihan onneton nimimuisti, mutta onnittelut vakituisesta työpaikasta. Itselläni on myös vakipaikka ja kyllähän se tuo mukavaa turvallisuuden tunnetta lapsen hankintaan.

Imetyksestä: 2 ensimmäistä olen täysimettänyt 4 kk (tuolloin taisi olla vielä se suositus) ja noin 11 kk ikään. Kuopusta täysimetin 6 kk ja 1 v 3 kk ikään. Imetyksen alku oli varsinkin 2. kanssa ihan tuskaa, vuokrasin sähköpumpunkin, kun rinnat olivat ihan verellä koko ajan 1 . kk.n ajan ja pari rintatulehdusta. 2.lla oli ihan mieletön imuvoima, vaikka oli pikkarainen 2200g ja juuri tuon pienuuden takia, taisi olla imuote alussa huono rintojen kannalta, koska kasvaessa alkoi kyllä olo helpottaa. En kyllä yhtään ihmettele, että joillakin se imetys tyssää heti alkuun, koska kyllä omat kokemukset kipuineen ovat olleet sitä luokkaa.

Mukavaa, että pino on näin kivasti kasvanut, aikamoinen viikkopino tällä viikolla!!!!!