Paha paniikki tulossa ja olen yksin!
Mistään ei saa apua eikä tukea. Pelkään etten kestä enää!
Tämä toistuu usein.
Nyt joudun totaaliseen yksinäisyyteen joka tietää huonoa.
Kommentit (28)
Soita 112 jos et pärjää kotona. Jos pärjäät niin hengitä paperipussiin nyt aluksi ja hakeudu päivystykseen tai soita jollekin keneen luotat.
Tee YouTubesta wim hof hengitysharjoitus
Kun osasit tännekin kirjoittaa ,osaat ihan itse soittaa 112. Voit soita kyseinen numero ,vaikka saldosi puhelimessa olisi loppu!
Kunhan pidät mielessä, että paniikki ei ole vaarallista. Se on vain itsesuojelun ominaisuus, joka tullut evoluution mukana.
Netistä löytyy paljon ohjeita mitä tehdä, erilaisia tekniikoita jotka auttavat.
Kyllä sinä kestät, kohtaukseen ei kuole. Tutustu uteliaasti ja analyyttisesti siihen paniikkiin ja juurisyihin. Jos ikuisesti välttelet sitä, se ei poistu koskaan. Jos kohtaaminen on totaalinen ja onnistunut, tämä voi olla viimeinen kohtauksesi. TULTA PÄIN
Osaako joku fiksumpi selittää biologian paniikin taustalla?
Mun ymmärtääkseni eikö se ole niin, että hiilidioksidia poistuu hengityksen mukana enemmän, kuin on tarve. Eli ei tarpeeksi happea sisään, mutta liikaa co2:sta ulos? Eli periaatteessa normaali hengityksen rytmi muuttuu joko pelon vuoksi tai ei ole enää automatisoitua.
Koska se on jotain joka toistuu usein niin aika vaan terveyskeskukseen ja sitä kautta psykologille. Sieltä saat ainakin lääkkeet ja keskusteluapua. Jos siitä on apua niin sen tietää muutaman kuukauden päästä.
Osta Relaxor Fortea ja ota jotain kuusi kappaletta niin huomaat että alkaa paistaa päivä risukasaankin.
Hengitysharjoituksia. Ahdistus johtuu hyvin pitkälti siitä, että et hengitä tarpeeksi syvään tai hengität 'väärään' tahtiin. Laita YouTubeen hakusanaksi breathing exercise for anxiety / hengitysharjoitus ahdistukseen tai kuuntele meditointimusiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Mun ymmärtääkseni eikö se ole niin, että hiilidioksidia poistuu hengityksen mukana enemmän, kuin on tarve. Eli ei tarpeeksi happea sisään, mutta liikaa co2:sta ulos? Eli periaatteessa normaali hengityksen rytmi muuttuu joko pelon vuoksi tai ei ole enää automatisoitua.
Keho alkaa tuottaa jossain tilanteessa voimakkaasti stressihormoneja ja lähettää viestejä, että nyt on hätä päällä. Sen vuoksi syke kohoaa, hengitys muuttuu pinnalliseksi ja tiheäksi, mieli joutuu paniikin valtaan. Tässä järjestyksessä.
Kehon hormonitoimintaa on vaikea säädellä, mutta paniikkikohtauksessa on hyvä pitää pää kylmänä ja hengittää rauhallisesti. Mitä pidemmällä kohtaus on sitä vaikeampaa se on. Avain on siis opetella tunnistamaan tuleva kohtaus ajoissa ja toimia sen mukaan. Hermosto kyllä rauhoittuu, kun ei eläydy sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyppää parvekkeelta, se vapauttaa.
Ei ole parveketta.
Paniikki tulossa. Ilmoittaako se siis saapumisestaan hyvissä ajoin vai onko sillä vakioaikataulu?
Mitä jos se onkin peruttu?
Mulla oli itselläni joskus.
Menin istumisasentoon maahan ja rauhallisesti hengittää. Heti ekana poistin mielestä kaikki ajatukset. Yritin ikään kuin nollata tilanteen. Yrittää olla stressaamatta mitään.
Multa loppui 4kk jälkeen itsestään. Lääkkeet annettiin, mutta en syönnyt. Tajusin, että se ei ollut vaarallinen asia, joten mitä turhaan pelkäsin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on jotain joka toistuu usein niin aika vaan terveyskeskukseen ja sitä kautta psykologille. Sieltä saat ainakin lääkkeet ja keskusteluapua. Jos siitä on apua niin sen tietää muutaman kuukauden päästä.
En ole päässyt psykologille, vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
En muista miten toi biologia meni, mutta tosiaan kun on paniikki päällä niin kannattaa tosiaan hengittää rauhallisesti ja siten, että uloshengitys hieman pidempi kuin sisäänhengitys.
Ei ole parveketta.