Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Voi sitä pettymyksen määrää sitten, kun tossa lukee, että "et saanut opiskelijapaikkaa"...
kirjoitti:
Valintakoe palkki tuli - ja valinta kesken. Hain metropoliaan. Näkyisikö se jo nyt, jos koe olisi hylätty?
Ei valitettavasti
Omg, nyt sinne on tullut AMK-valintakoe - ja -. Myös valitnakurssin varajasijat ovat tulleet 10. sijaa alaspäin. Toivottavasti, jos se koe menee penkin alle niin nuo edelläni olevat varasijalaiset saavat paikat jostain muualta.
Onhan sit vielä osassa kouluja täydennys/jälkihakuja heti joulukuussa jos ei tärppää ja varasijat on liian kaukana. Nykyaikana se koulun sijaintikaan ei välttämättä ole este kun verkossa suoritetaan suurin osa opinnoista.
Oh no... Nyt haaste; seuraavan kerran opintopolkuun vasta klo. 12.00??
Minusta, jos ei päässyt koetta edes läpi niin sen voisi julkaista jo seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon jo tehnyt niin suunnitelmat keväälle ja uudelle haulle, että nyt jos tulisikin tieto, että
Pääsee kouluun, pitäisi taas asennoitua ihan uudestaan :D olen varma, että meni kokonaan hylkyyn englannin vuoksi.
Sama, 78-prosenttisesti jo jatkanut elämää, hieman pelottaa, että joutuukin tekemään käännöksen vielä, vaikka ei pitäisi olla mahdollista 😁 Mikä niissä tuloksissa kestää, kun valintakoepisteet ainakin laskettiin automaattisesti?
Miksi todistusvalinnan pisteet yhtäkkiä hävinnyt?
Vierailija kirjoitti:
Miksi todistusvalinnan pisteet yhtäkkiä hävinnyt?
Tai siis varasija*
Mulla hävinny todistusvalinnan varasijat kaikista, viivat vaan niissä kohissa. AHISTAVAA. Tulis jo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla hävinny todistusvalinnan varasijat kaikista, viivat vaan niissä kohissa. AHISTAVAA. Tulis jo.
Mulla varasijat näkyy ennallaan.
Kiusaamista!
Huomenna varmaan jotain tulee
Tuskin tänään.
Nyt mullakin tullut AMK-valintakoe palkki muihin paitsi Laureaan (tradenomi). Muista koulupaikoista hävinnyt varasijat paitsi ekasta vaihtoehdostani. 😅 Vissiin nyt pystyn seuraamaan pitääkö palkkiteoria paikkaansa.
En tiiä, mutta mulla on kyllä nyt sellanen kutina, että tänään jo saattaa tärähtää..
Mulla ykkösvaihtoehto xamkiin ilmestynyt valintakoepalkki. Sen myötä kakkosvaihtoehto Laurean todistusvalinnan varasija katosi. Erittäin vaikea uskoa palkkiteoriaan nyt, koska xamkiin oli yli 1000 hakijaa ja meille ei-ensikertalaisille on jaossa 5 paikkaa. Koe meni hyvin, mutta ei nyt kai kuitenkaan NÄIN hyvin
Onko täällä ketään muita jotka ovat hakeneet pelkällä lukion oppimäärällä? Vertaistukea
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään muita jotka ovat hakeneet pelkällä lukion oppimäärällä? Vertaistukea
Täällä! Ei oo yo-todistusta joten ainut tie on pääsykokeet tässä haussa.
Ei helvetti, pääsin 1. Vaihtoehtoon. Nyt tuli tulokset turku amk
Vierailija kirjoitti:
Minusta, jos ei päässyt koetta edes läpi niin sen voisi julkaista jo seuraavana päivänä.
Täysin samaa mieltä! Turhaan joutuu odottelemaan ja löysässä hirressä olemaan.
Jos nyt en ihan väärin muista 2020 yhteishausta, niin silloin Humak tuli aivan viimeisenä