Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä haluan tavata aidon, komean poromiehen!

Vierailija
23.10.2006 |

Ois ihanaa muuttaa Lappiin ja alkaa poronhoitajaksi, asua kodassa, katsella revontulia yöllä ja kuunnella pakkasen paukahtelua. Miten mä voisin tutustua lappalaiseen mieheen? en oo koskaan asunut Järvenpäätä pohjoisempana joten en tiedä et kuinka voisin toteuttaa tämän vuosien haaveen...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tutusua poromiehiin, ota joululomalla nokka kohti pohjoista. Taitaa Helsingissäkin olla joku lappiravintola, jonne poromiehiä on voinut eksyä etelän matkallaan. Itse asuin lapissa muutamia vuosia, mutta poromiestä en itselleni löytänyt, kun oli kulta jo valmiina. Mutta tiedän, että komeita poromiehiä ON olemassa.

Vierailija
2/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei se elämä siellä Lapissa ole välttämättä ihan niin ihanaa kuin kuvittelet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lappalaisia on suht vähän, eikö lappilainen kelpaisi?

Vierailija
4/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ne nykyajan poromiehet taida asua kodassa.

Vierailija
5/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaamosta kesti ja sitten tuli pois. Unelmat ja karu todellisuus ihan eriasiat.

Vierailija
6/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei poromiehen vaimona oleminen ole todellakaan mitään ruusuilla tanssimista, parin kaamoksen jälkeen tosiaan ne punaiset ruusut karisevat. Ei siinä paljon kerkee revontulia katselemaan. Metässä kuleksitaan ettimässä poroja viikko tolkulla, poroerotuksesta ei selviä ilman mustelmia ja kipeitä paikkoja. Vaatii TODELLISTA luonnetta ja oikeaa asennetta lähteä hommaan jos ei ole kasvanut siihen.

Ite olen lappilaisen miehen vaimo, poromiehen touhuja olen sivusta katsellut enkä ihan lähtisi siihen hommaan mukaan.

Ps. on niitä komeita poromiehiä, ne kun ovat vaan tarkkoja minkälaisen akan ottavat....

Vierailija
7/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lihapiirakkaa syövät miehet muistan ikuisesti. " Tulkaa tänne emänniksi - siivoomaan" - pyysivät he meitä.

Silloin ajattelin, että jos joskus on todellinen uhka jäädä vanhaksi piiaksi, niin Lapista löytyy vastaus. Naisen puute ja tarve on siellä käsinkosketeltava, moninkertainen muinaisen Arkun lihatiskiin verrattuna.

Vierailija
8/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan noin ruusuista ei poromiehen emännän arki ole, mutta työtähän se on poronhoito siinä missä muukin työ. Jos et ihan ylös halua heti rytkätä, käy tunnustelemassa tilannetta Rovaniemellä syksyllä erotuksen jälkeen. Poromiehiä liikenteessä.

Voisin minäkin Lappiin muuttaa. Poromiehiä suvussa on. Valitettavasti ei juuri nyt yhtään vapaata. Yksi toisin olisi ihan huikean komea.. ;)

Vierailija
9/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan noin ruusuista ei poromiehen emännän arki ole, mutta työtähän se on poronhoito siinä missä muukin työ. Jos et ihan ylös halua heti rytkätä, käy tunnustelemassa tilannetta Rovaniemellä syksyllä erotuksen jälkeen. Poromiehiä liikenteessä.

Voisin minäkin Lappiin muuttaa. Poromiehiä suvussa on. Valitettavasti ei juuri nyt yhtään vapaata. Yksi toisin olisi ihan huikean komea.. ;)

Vierailija
10/10 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lappilaisen akka-