Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela: Palvelussamme on ruuhkaa, ole hyvä ja soita myöhemmin uudestaan

Vierailija
02.08.2022 |

Ovatko nämä ihan tarkoituksella tehty näin hankaliksi? Kerran olin TE-toimistoon yhteydessä. 25 minuutin jonotuksen jälkeen puhelu katkaistiin ja automaatti puhui jostain liian pitkään jonottamisesta.

Miten helvetissä nuo saa kiinni?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalle pääsee aina heti 1 minuutissa kun soitat RUOTISNKIELISEEN numeroon: Täsmälleen samat suomenkieliset asiakaspalevlijat vastaa siinä. Voihan ne sanoa Hej, mut kerran sanoi mulle vanhingossa suomeksi Päivää, sit yritti korjata...sanoin ei mitään on suomenkielinen. Asiat joituu.

Yleensä heti klo 8 kun soittaa on suora linja auki. EI ongelmaa.Suomi tai svenska.

Nimim. "Metkuihinsa tutustunut ja oppinut".

Vierailija
22/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sinne pystyi ainakin jättämään soittopyynnön. Mutta mitään hyötyä ei siitäkään ollut, jätin sen jo yli neljä vuotta sitten, eikä vieläkään ole soitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus sinne pystyi ainakin jättämään soittopyynnön. Mutta mitään hyötyä ei siitäkään ollut, jätin sen jo yli neljä vuotta sitten, eikä vieläkään ole soitettu.

Mulle ne vastaa ja maksaa suunnilleen 2000€ joka kuukausi kelan palkkaa, hyvä systeemi kun saa ilmaista rahaa. Sitä rahaa tuntuu riittävän loputtomiin, soita sinäkin uudestaan.

Vierailija
24/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi jonotin vartin kun soitin TE-toimistoon. Kelaan en ole koskaan soittanut, kun toimisto on ihan lähellä. Siellä saa sitten odottaa tunnin, kun niiden lissujen pitää kirjata tietoja pitkien rakennekynsiensä kanssa ennen kuin kutsuvat seuraavan asiakkaan sisään.

Ja mihin työttömällä on muka kiire?

Ei toki mihinkään! Työttömällähän ei voi olla vaikka sairasta lasta kotona, kakat housussa itkevää vauvaa, ei tarvitser laittaa ruokaa, ei tarvitse käydä itse lääkärissä tai viedä ketään lääkäriin/hammaslääkäriin/neuvolaan. Ja ennen kaikkea ei tarvitse tehdä niitä työpaikkahakemuksia!

Voi ihan rauhassa viettää päivänsä yrittäen soittaa Kelaan ja TE-toimistoon. 

Vierailija
25/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä minun palkka viipyy ??? ei näy tilillä. on kumma kun ei makseta kelalta palkkaa ajoissa alkokin jo auki.

Sekoitit tämän nyt Sarastiaan, vaikka no, kai se on melkein sama asia.

Vierailija
26/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittamalla ei yleensä voi kiirehtiä hakemusta eikä siellä osata sanoa, milloin päätös tulee. Jos aiheesi siis koskee näitä, ihan turhaan olet sinne soittelemassa.

Ei ihan näinkään aina. Mun hakemus oli jo törkeän myöhässä ennenkuin soitin ja jonotin sinne KELAn pirulaiseen, niin hups menny väärään kansioon tms! Itse aiheuttavat niitä ruuhkia ja jonoja kun kämmäilevät ihmisten tärkeillä asioilla!

Vierailija
27/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin eläkeläisten numeroon. Siellä tuli valinta, että soittopyyntö ja soittavat tunnin sisällä takaisin. Yhdisti sitten toiselle työntekijälle ja asia hoitui. Ihme juttuja.

Vierailija
28/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään heti kun linjat avautuivat. Silti oli jono.

Vierailija
29/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Kelan sivuilta löydy yhteydenottopyyntö?

Ensimmäinen LYHYT 15 minuutin neuvontapuhelu päivälle 10.8

Vierailija
30/30 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 3 kertaa, 2 ensimmäistä valittaa ruuhkaa, 3 kerta menee läpi. Odota 5 minuuttia ja tulee automaatti joka sanoo haluatko jättää soittopyynnön?. Sitten paina 1 ja saat soiton takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme