Huomenna VERONPALAUTUKSET tilille
4427€ tulee palautuksia,kesäloma alkaa mukavasti
Kommentit (48)
Mä en muista, kyllä mä silloin keväällä katsoin...ehkä jotain 2500-3500 palautusta, Niinkuin ennenkin, mikään ei ole muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee jotain ja toivottavasti joskus saa päätöksen. Piti tulla rutkasti mätkyjä, tein veroilmoituksen niin että tulisi rutkasti palautusta, mutta senpä sitten näkee. Rahalle olisi käyttöä, mutta eivät saa laskettua niitä äyrejä ja euroja siellä nyt millään.
Siis et ole vielä saanut uutta päätöstä? Erikoista.
Totta. Veronpalautuksia elokuussa vähintään 300 euroa saava ei saa syys ja lokakuussa toimeentulotukea. Niin että maksakaa se sähkölaskunne sitten siitä veronpalautuksesta. Sitä ei kannata kelalta anoa jos haette toimeentulotukea. Minä saisin toimeentulotukea 32 euroa muutenkin joten ihan sama. Pärjään koska olen säästänyt ja varautunut. Saan 625 euroa niin maksan siitä etukäteen vuokraa 140 euroa joten syyskuussa ei tarvii maksaa vuokraa ollenkaan. Elokuun vuokran maksoin viime viikolla.
Mies47 kirjoitti:
Ei tule niin paljon. Ette te niin paljon tienaa ette ole mitään johtajia.
Minä saan 625 euroa. Heti menee laskuihin 140 euroa, bensaan menee 50 euroa ja lopuilla rahoilla ostan olutta ja pizzaa.
Miehellä on kyllä faktat ihan hukassa, jos luulee, että veronpalautuksiin ainoa vaikuttava asia on palkan suuruus. Kyllä siihen vaikuttaa myös veroprosentti ja vähennykset.
Mies47 kirjoitti:
Totta. Veronpalautuksia elokuussa vähintään 300 euroa saava ei saa syys ja lokakuussa toimeentulotukea. Niin että maksakaa se sähkölaskunne sitten siitä veronpalautuksesta. Sitä ei kannata kelalta anoa jos haette toimeentulotukea. Minä saisin toimeentulotukea 32 euroa muutenkin joten ihan sama. Pärjään koska olen säästänyt ja varautunut. Saan 625 euroa niin maksan siitä etukäteen vuokraa 140 euroa joten syyskuussa ei tarvii maksaa vuokraa ollenkaan. Elokuun vuokran maksoin viime viikolla.
Miksi noin hyvin toimeentuleva (että täällä kannattaa ihan leveillä) 47-vuotias mies asuu vuokralla?
350,- tulee, mut menee samantien sähkölaskuihin. Vähän harmittaa kun olis voinut ostaa vihdoin kunnon pihakalusteet alesta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee vasta 5.9., mutta sitä on mukava odottaa: 980€. Ja tuohon kakkosen kommenttiin veroprosentista heitto, että olisi tullut joku seitsemisen kymppiä takaisin ilman kotitalousvähennyksiä. Näihin on huono varautua veroprosentilla :-D
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta olen itse isommat kotitalousvähennykset laittanut suoraan verokorttiin.
Vierailija kirjoitti:
+-0 kun osaa laskea veroprosentin oikein.
Palautusta 350 euroa, kun osaa arvioida tulonsa melkein oikein. : )
Vierailija kirjoitti:
N. 800 € tulee! 🐻
Ihan kiva, ajattelin säästää tai sijoittaa ainakin osan.
Ja vähän herkkuja 🍧
ärsyttävää odottelua, kun ei ole vielä edes päätöstä saanut, kun piti tehdä muutoksia.... mutta toisaalta, melko varmasti olen vielä maksajan roolissa, niin ei kiire :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikea tapa!
En saa senttiäkään veronpalautusta
Vierailija kirjoitti:
ärsyttävää odottelua, kun ei ole vielä edes päätöstä saanut, kun piti tehdä muutoksia.... mutta toisaalta, melko varmasti olen vielä maksajan roolissa, niin ei kiire :)
Mä tein muutoksia ja päätös tuli jo monta viikkoa sitten. Mulla muuttui mätkyt palautukseksi ja maksetaan syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsää. Kivaa saada takaisin.
Anna halpaa lainaa valtiolle. No jos se sun mielestä on kivaa, niin mikäpä siinä. Tuo toinen on käyttänyt sen rahan itse jo heti. Mun mielestä se on kivempi vaihtoehto. Kannattaisiko vaikka mieluummin sijoittaa se raha heti eikä maksaaa sitä verona.
MInä työtön saan 45 euroa, on siinä miettimistä kuinka sen sijoitan : )
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee jotain ja toivottavasti joskus saa päätöksen. Piti tulla rutkasti mätkyjä, tein veroilmoituksen niin että tulisi rutkasti palautusta, mutta senpä sitten näkee. Rahalle olisi käyttöä, mutta eivät saa laskettua niitä äyrejä ja euroja siellä nyt millään.
Taidat saada edelleen mätkyjä, jos et ole päätöstä saanut.
Maksoin viime vuonna 150000€ veroja. Vielä jäi mätkyjä 4500€. Itselle jäi nettona 80000€. On kevyttä verotusta ja kivaa on.
Toimeentulotukiasiakkaiden kannaa taas olla tarkkana. Kannattaa katsoa tuleeko vesi, sähkölaskuja tai onko lääkekuluja ja kannattaako "luopua" veronpalautuksesta vai pitää se. Yleensä pitäminen hyödyttää vain heitä, jotka saavat vain muutaman kympin tt-tukea muiden tulojen lisäksi, mutta paljon veronpalautusta.
Ensikertalaisille tiedoksi, että veronpalautus otetaan tulona huomioon ja että sitä vyörytetaan seuraaville kuukausille. Eli joidenkin kannattaa taloudellisesti pitää parin kuukauden katko toimeentulotuessa (kymppiläiset) ja hakea uudelleen parin kk kuluttua. Silloin hakemus käsitellään taas uutena. Saatte kenkiä ja muuta tarpeellista. Vinkin antoi Kelan täti.