Murteela
Hei ystävät. Aiempi Murteela -keskusteluketju oli eilen sulettu täälä vauva.fiissä.
Erikoinen juttu. Yritettään uuvelleen. Oishan se kiva, ku ois meillä vanahoilla ihimisillä joku kiva paikka, missä pittää toisiimme yhteyttä.
Mukavaa päivää kaikille lukijoille ja kirjottajille.
Kommentit (2664)
Päivvee
mie tässä yhtenä yöseutuna mietin, minkähä näkössii ootta työ vakikirjottajat. Nyt ku tiijän minkälaiset teijjän hivukset, ni ei sattuna kenenkkää kohale oikkein. Miula ol nuorena pitkät tummat hivukset. Sit mie otin permanenti, ni sen jäläkkee ei oo kasvanneet ennee pitkiks. Nyttii miula on aika lyhyet hivukset, joita mie värjjyytän silleen, ettei näy harmmoot. Varmmaa oisin iha valakkeepiä, jos en värjjyyttäs. Miula on aina ollu aika ohuet hivukset, mutta nythä nuo on paksuntunneet. Varmmaan alla on ne harmmoot hivukset.
Sitä Auerin tappausta en oo mitenkkää akttiivisesti seurana. Sen luvin, että sijjaisperhe ol suanu 9 tonnii kuussa. Mitenkähä monta lasta lie ollu hoijjettavana.
Tiältä suli lumettii melekkein kokonnaan tuas. Tiet ois nyt sulat, ni vois lähttee pyörräilemmäänkkii.
Jotennii on assiit loppunneet. Tämmöne tynkä tul tästä viestistä.
Hei Vuapukka, kiva ku kävit kirjottamasa. :)
Oon itekki ihimetelly, miksi tullee nuita isoja välejä. Oisko täällä vauvalasa menosa joku uuvistus näitte viestien suhtee, ku munki viestiin tuli tuo taustaväri.
Sijaisperhe hoiti ensin nelijää lasta, mutta pian laittovat vanahimma pois, ku hää tais olla murrosiän vuoksi heijän mielestä liian haasteelline, joten kolome lasta jäi. Jos siis nyt oikein muistan. Aikamoinen tragedia. Toivottavasti tottuus seleviää ja kaikki saavat tarvittemasa avun, jotta voisivat ellää tulevan elämäsä hyvi.
Kiva, että sullon hiukset vahavistunneet iän myötä. Sehä on harvinaisempaa nii päin. Millane hiuslaatu sulla on? Joillain aikusillaki on ohut ja tosi pehemiä hiuslaatu, joillain taas nii mahottoman karkia, että se tahtoo melekein sojottaa ja monilla on siltä väliltä. Mustois ihana, ku ois luonnonkiharat hiukset, mutta niitei ihan toivomalla saa, joten permanentteja oon itekki välillä ottanu, en tosin pitkiin aikoihi.
Tuosta takkusuuesta vielä, mistA mainitti. Aika moni on mulle kertonu, että heillä hiukset takkuuntuu. Kumpiahan ihimisiä on enemmän, heitä, joilla hiukset takkuuntuu vai heitä, joillei. Ja millaset hiukset takkuuntuu? Pehemiät ja ohuet ehkä? Mun veljen hiukset piti pittää lyhyenä, ku hällä nii takkuuntu hiukset. Ois halunnu pittää ne pitempänä. Mullei oo ollu sitä haastetta. Myynnisä on onneksi tuotteita, jotka auttaa takkujen selevityksee, esim. tuo: https://www.tokmanni.fi/selvityssuihke-biozell-professional-150-ml-kost…
Jahas, kotitöihin soon alettava. :) Sofia
https://assets.meillakotona.fi/w7lrg8grgqb7/4PyxYhRQqAjMI52rIo5par/2892…
Jännä, että tuo kirjotukseni sai taustavärin. :)