Eläke tuli taas
Tilille ja 1844€ siellä möllötti.
Paljonko te saatte eläkettä?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Saan samanlaista eläkettä kuin Ap
Pieniä eläkkeitä on ihmisillä.
Ihmettelen suuresti.
No mitä ihmettelet. Sitä eläkkeiden pienuuttako. Olet tainnut elää tiiviisti omassa kuplassasi.
[/quote]
Mulla ob 65 ikään vielä 30 vuotta. Maksetaankohan niitä eläkkeitä enää sitten?[/quote]
No jollei tuollaiset putinit ala poksauttelemaan maailmaa, niin se voi paljonkin riippua sinun iässäsi olevista, siitä miten teette työnne ja millaisen seuraavan sukupolven kasvatatte ja koulutatte.
Bruttoeläke 1950€. Vuokraan menee aika paljon, en saa asumistukea, kun tuloraja menee yli. Jos ei kuukausitasolla ole isompia menoja, jään plussalle. Säästöjä on ja omistusasunnon myyntituloja, joten siinä mielessä vakaa tilanne.
1450e ja takana 40v suht hyväpalkkaista työtä
Vierailija kirjoitti:
Mulla on se kansaneläke joka on jotaki 860e. Oon 32v mutta mulla ei oo työeläkettä karttunu ku euron verran, kun en mt-ongelmien vuoksi ole ollu työelämässä 😔
Tuolla summalla loppu elämä. Mitä nyt joskus tulee niitä mitälie indeksikorotuksia.
Surettaa ja on todella ahdistavaa ajatella, että näinkö tämän mun elämän piti mennä 🤦
Mä uskon että sulla on kyllä mahdollisuuksia vielä työelämäänkin.
[/quote] Kyllä sä voit edelleen mennä töihin, eläkkeellä ei ole mikään pakko olla. Mielenterveysongelmat ei ole mikään staattinen tila minkä vuoksi pitää hautautua kotiin loppuelämäkseen.[/quote]
Noinko sanot myös sydänsairaille tai syöpäpotilaille.
Mielensairaudet ovat sairauksia, siinä missä muutkin, eikä niihin paljon itse voi vaikuttaa tai omiin geeneihin.[/quote]
Mielensairaudet ja syöpäsairaudet ja sydänsairaudet ovat kaikki erilaisia sairauksia.
Minäkin olen sitä mieltä että mielensairauksista voi hyvinkin toipua ainakin osin vielä palkkatyökykyiseksi.
Eläke 1636 netto
Juttelin muutaman ystäväni kanssa, heillä suurin piirtein samaa luokkaa.
Onkohan yleinenkin Eläke!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto on 1470 €, velaton iso omistusasunto, velaton auto ja rahaa tilillä ja sijoituksissa noin 60 000, enköhän minä pärjää.
Vastike on 240 €, sisältää ihan kaiken, myös lämmön ja veden. Muu jää eläkkeestä ruokaan ja säästöön. Vaatteita minulla on loppuelämäksi, joskus kun alkkareita ja sukkia uusii.
😂Entäs kun joudut palvelutaloon ?Omaisuutta ei kannata paljon olla kun heti vetävät monta tonnia hoidosta mitä ei saa.
"hoidosta mitä ei saa"
Juuri tämä. Kun yhteiskunnan perustoimintoja annetaan ahnaiden markkinavoimien kupattaviksi. Mutta tällaiseen ajavia politiikkojahan äänestäjien enemmistö on valinnut. Onko ollut niin ettei järki ole äänestyskopissa päätä pakottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto on 1470 €, velaton iso omistusasunto, velaton auto ja rahaa tilillä ja sijoituksissa noin 60 000, enköhän minä pärjää.
Vastike on 240 €, sisältää ihan kaiken, myös lämmön ja veden. Muu jää eläkkeestä ruokaan ja säästöön. Vaatteita minulla on loppuelämäksi, joskus kun alkkareita ja sukkia uusii.
😂Entäs kun joudut palvelutaloon ?Omaisuutta ei kannata paljon olla kun heti vetävät monta tonnia hoidosta mitä ei saa.
Voi hyvänen aika, mieluusti asun terveenä hyvin omassa kuin jossakin vuokrakerrostaloläävässä törkeää vuokraa jollekin maksaen.
Asu sinä niin, minä en.
Lisäksi, jos hoivaa tarvitsen, niin mieti, voin myydä kotini ja muuttaa kivaan hoivaan omilla rahoillani, esim. senioritaloon, jossa saan palvelut tarpeen mukaa, 400 metrin päässä on juuri sellainen, valmistui kolmisen vuotta sitten.
Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Tämä maaima on ilman putineitakin epävarma paikka.
[/quote] Reilua siihen nähden, että ne oikeasti suuret ikäluokat on päässeet eläkkeelle vuosia nuorempina paljon isommilla eläkkeillä.[/quote]
Kuulun suuriin ikäluokkiin ja saan siis paljon isompaa eläkettä n. 1200 netto. Jäin eläkkeelle terveyssyistä 63 vuotiaana.
Pieniä eläkkeitä tuntuu olevan.
Niinhän on lehdissäkin ollut juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Pieniä eläkkeitä tuntuu olevan.
Niinhän on lehdissäkin ollut juttuja.
Pienuus tai suuruus riippuu paljolti missä ja miten asuu. Mullakin jää se reilu tonni/kk humputeltavaksi "pienestä" eläkkeestäni. Moni työtä tekevä on tiukemmalla.
Eläkkeeni on 1150 netto.
Onneksi miehelläni on enemmän.
Pärjäämme ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Bruttoeläke 1950€. Vuokraan menee aika paljon, en saa asumistukea, kun tuloraja menee yli. Jos ei kuukausitasolla ole isompia menoja, jään plussalle. Säästöjä on ja omistusasunnon myyntituloja, joten siinä mielessä vakaa tilanne.
Kyllä noilla tuloilla saa asumistuen. Vuokrasi on liian pieni, jotta saisit asumistuen. Sitä paitsi asunnon myyntitulothan varmaan painaa tässä eniten, et siis edes tarvitse asumistukea.
Rehellisyyttä peliin.
Elämänvalinnat vaikuttavat eläkkeen suuruuteen
Tein 42vuotta töitä.
Eläkkeeni on 1855 netto.
Täällä on kyllä kirjoitettu eläkkeitä laidasta laitaan.Itse jäin eläkkeelle kolme vuotta sitten,kerran kuussa kilahtaa tililleni 1621.
Koetko eläväsi elämäsi onnellisinta aikaa eläkkeellä? Mikä tuo sinulle onnellisuutta ja hyvää mieltä?
No ei oikein asiat parane pienituloisimmilla kokoomusta äänestämällä, mutta vasemmistoliittoa tarpeeksi useat kun äänestävät niin voi käydä niinkin ettei ole sitä rahaa enää eläkkeisiin ja vaikka olisikin niin sitten ei ole sitä mihin sitä käyttäisi.
Äänestäjällä on se ongelma että näyttää siltä että mikä tahansa puolue kun pääsee määräävimmäksi niin ensitavoite ja homma on järjestää ja varmistaa hyväpalkkaisia virkapaikkoja omille puolueporukoille, ja jos rahaa jäisi niin sitten muruja jakamalla yritetään säilyttää omat äänestäjät rahavirtojen säilyttämiseksi.