Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Big Brother Suomi 2022 OFFICIAL

Vierailija
01.08.2022 |

Keskustelua 4.syyskuuta 2022 starttaavasta uudesta Big Brother Suomi-kaudesta. 

Uudet juontajat: Anni Hautala, Sami Kuronen ja Janni Hussi. 

Kauden suurimpia uudistuksia on taktikoinnin salliminen.

Juonittelu ja nimeämisistä puhuminen on sallittua! BB-podcastia juontavat Cristal Snow ja Sanna Pikkarainen.

https://www.fanisivut.net/bigbrother/sbb/uutiset/kausi-2022 

Jännittävää odottaa mitä uusi kausi tuo tullessaan.

Kommentit (100630)

Vierailija
21281/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toi valkonen pipopää saa puhua joka toisen sanan jotain muuta kieltä kuin suomea? Eikö nyt voisi komentaa kaikkia asukkaita puhumaan suomea ja jos ei osaa niin sitten pitää olla hiljaa.

Periaatteessa BB talossa pitäisi ongelmitta voida puhua ruotsia, koska se on Suomessa virallinen kieli.

No ei koske mitään BB:ta tällaiset, että myös ruotsinkielisille pitää tarjota yhteiskunnan palveluita omalla äidinkielellään :D

Ei ole kysymys palvelujen tarjoamisesta, vaan siitä voidaanko asukkaita kieltää puhumasta virallista kieltä.

Tietenkin voidaan. BB voi päättää, että BB on suomeksi.

Laki on kuitenkin BB:n yläpuolella, joten asia ei ole lainkaan niin yksinkertainen kuten kuvittelet. Itseasiassa tämä mielenkiintoinen kysymys, johon olisi mukava kuulla tuotannon vastaus siitä, miten ovat asian ratkaisseet.

Säädökset molempien kotimaisten kielien käytöstä koskevat julkisia virastoja ja verovaroin tuotettuja palveluita. Niissä täytyy kansalaisten pystyä asioimaan molemmilla kotimaisilla kielillä. 

Big Brother ei ole julkinen virasto. 

Kysymys ei olekaan tuosta, vaan siitä voiko BB kieltää puhumasta Suomen virallista kieltä. Joku kertoi täällä, että näin lukee säännöissä. Haluaisin vielä tietää, missä tuo tieto on saatavilla.

BB-tuotanto laatii säännöt, ja tulkeille ei ole varattu määrärahaa, joten yhteinen puhekieli on suomi. Mikä tässä on epäselvää? Tulkkien pitäisi koko ajan seurata ohjelmaa herkeämättä tulkatakseen ja tekstittääkseen puheet. Mahdotonta tällaisessa formaatissa.

Kuinka niin? Oletuksesi siis on, että tuotanto ja kilpailijat ovat ruotsia ymmärtämättömiä elämänkalluja, kuten sinä itse?

Noh, minä olen FM, ja tiedän, että suomalaisissa televisiokanavissa palvellaan kansalaisia tarjoamalla tekstitys- ja käännöspalveluja katsojille. Kyse ei ole tuotannon eikä minun osaamisestani, vaan katsojien tarpeista.

Et ole, samaa valehtelet meghanketjussakin. :D

Vierailija
21282/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potenttiaalisimmat voittajasuosikit itselläni tällä hetkellä Miikka ja Heidi!

No se on tullut selväksi, kun olet kirjoittanut 289. kertaa saman! 😂

Ja kirsi on sun inhokki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
21283/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se Naben suusta, että ei tykkää uudesta asukkaasta. Karman vai mikä se oli vaikuttaa kivalta. Nabbe sanoi Kirsi tulee kaikkien kanssa toimeen. Tuo oli nyt ihan täyttä sontaa. Kirsi ei tykkää Heidistä ja on varmasti muitakin keistä ei todellakaan pidä.

Kirsi tulee toimeen kaikkien kanssa tarkoittaa Kirsin tilanteessa pelkästään pelillistä puhetaitoa, jota ollaan tähän asti nähty. Kaikista tuorein juttu kun sanoi "rooma haluaa uudet ulos" ja itse äänestää myös niitä ja on laittanut itsekin heitä ke häätöihin. Hyvä puhumaan, mutta talossa ollaan huomattu tämä ja nyt Kirsiä pelaillaan jo ulos.

Kirsin puhetaidot ovat selvästikin kääntyneet häntä itseään vastaan meinaan kun sai kaikista eniten häätöpisteitä ja vieläpä sellaisilta asukkailta kenen kanssa tulee hyvin juttuun.

Vierailija
21284/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa IltaSanomia nyt sisältää paljon Big Brother-juttuja. Voitte katsoa kun annamari ja jaakko paneskelee lakanoiden alla.

Lukekaa nyt!

Vierailija
21285/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi: "kuinka huono sun pitää olla pelaamaan että sä annat mulle ääniä."

Vierailija
21286/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se Naben suusta, että ei tykkää uudesta asukkaasta. Karman vai mikä se oli vaikuttaa kivalta. Nabbe sanoi Kirsi tulee kaikkien kanssa toimeen. Tuo oli nyt ihan täyttä sontaa. Kirsi ei tykkää Heidistä ja on varmasti muitakin keistä ei todellakaan pidä.

Kirsi tulee toimeen kaikkien kanssa tarkoittaa Kirsin tilanteessa pelkästään pelillistä puhetaitoa, jota ollaan tähän asti nähty. Kaikista tuorein juttu kun sanoi "rooma haluaa uudet ulos" ja itse äänestää myös niitä ja on laittanut itsekin heitä ke häätöihin. Hyvä puhumaan, mutta talossa ollaan huomattu tämä ja nyt Kirsiä pelaillaan jo ulos.

Kahvakuulalla on tapana manipuloida muita siten, että hänestä jää tietynlainen kuva. Nyt siellä porukka pitää häntä jonain sosiaalisena perhosena, vaikka tosiasiassa on sisäänpäin kääntynyt ja tiukasti omassa kuplassaan... Onneksi näitä uusia tuli sen verran monta, että voivat yksissä tuumin tehdä asialle jotain, kun alkuperäiset asukit eivät näe todellisuutta valheiden verkon takaa.

Vierailija
21287/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrvän

Vierailija
21288/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah, oisko jopa voittajan pelaamista :D

Vierailija
21289/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä näetkin vihaa siellä missä muut eivät, sekopää.

Totta, tuo on se koulukiusattu tyyppi joka projisoi omia traumojaan julkkisten elämiin ja tv-ohjelmien juonikuvioihin. Rasittava jankkaaja.

Vierailija
21290/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu on se jka juttelee myös uusien kanssa, Reeo jo vähän juttelee, Heidihän on alusta asti jutellut

Vierailija
21291/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miikka on ihana

Creepy, pelottavan näköinenkin jo.

Höps. Perusilmeeltään vain tuima eikä liioin tyhjää naureskele. Potentiaalia riittää, jos vain itsellään kuuppa kestää.

Vierailija
21292/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potenttiaalisimmat voittajasuosikit itselläni tällä hetkellä Miikka ja Heidi!

Minulla kirsi, tuula, nabbe, merve, milena ja sofia. Katsotaan, kuinka monta alanuolta laitat. 😂

Vierailija
21293/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miikka on ihana

Höps. Perusilmeeltään vain tuima eikä liioin tyhjää naureskele. Potentiaalia riittää, jos vain itsellään kuuppa kestää.

Ei riitä, eikä kuuppa kestä. Käy varmaan jonkun kimppuun vielä jossain vaiheessa, en yllättyisi.

Vierailija
21294/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anni Hautala antaa varmaan kaikille.

Paitsi sulle, ja siksi katkera kirjoitit tuon?

Vierailija
21295/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miikka on ihana

Onko entinen juoppo tms. näyttää vähän siltä? 🤔

Vierailija
21296/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merve - ärsyttävä päällepäsmäri-ilkeilijä

Kirsi - ylimielinen koulukiusaaja nro 1

Sofia - kaksinaamainen kaksinaismoralisti

Reeo - oman navan tuijottelija (pelillisesti)

Tuula - perus "minäminä" -ihminen

Nabbe - ylimielinen koulukiusaaja nro 2

Aleksi - vastenmielinen pikkupoika

Millu - vastenmielinen pikkutyttö (ei siis ihme, että tulevat juttuun nimenomaan Aleksin kanssa :D)

Kirsi on mun mielestä kaikista VASTENMIELISIN, ULOS

Vierailija
21297/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka huono pitää olla pelaamaan, kun ei tajua itse tulleensa maalitetuksi sillä omalla pelaamisellaan... 😅 Tyhjä arpa tämä kallu.

Vierailija
21298/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä näetkin vihaa siellä missä muut eivät, sekopää.

Totta, tuo on se koulukiusattu tyyppi joka projisoi omia traumojaan julkkisten elämiin ja tv-ohjelmien juonikuvioihin. Rasittava jankkaaja.

Ja toisten haukkuminen vammasiksi ja sekopäiksi on normaalia käytöstä? Juu-u. Tuli selväksi, että te nimittelevät kiusaajat kannatatte kuningatartanne Kirsiä.

Vierailija
21299/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.instagram.com/p/Ci4knp9jdm6/

👆 Kirsin ylimielisyys puhjennut kukkaan...

Se on niin kaunista katseltavaa huomenna illalla kun Kirsi saa kenkää!

Vierailija
21300/100630 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tänään hyvät psykoosit?'

Minä olen normaali. Sen tietää siitä, että minä sanoin juuri äsken saman tuuletusikkunasta ihmisille parkkipaikalle.

Ketju on lukittu.