Onko järkeä avata erikseen säästötiliä?
Kommentit (27)
Minulla on viisi eri tiliä.
Yhdelle tulee palkka. Toiselle säästän, kolmannelle säästän lapsille, neljäs on verotili johon laitan mätkyihin rahaa, viiden on osaketili eli se raha, kola ostan osakkeita ja jonne raha palautuu.
Voi mennä termit ja ajatukset sekaisin, jos puhutaan säästötilistä.
On hyvä olla pari eri tiliä, just niistä syistä mitä täällä kerrottu. Mutta onko se toinen tili säästötili, vi toinen käyttötili, riippuu pankista ja tilin ehdoista. Esim danskessa säästötililtä sai tehdä vaan kaksi nostoa ja sitten maksoi 2€ nosto.
Eli kannattaa selvittää mikä tili on järkevä ottaa toiseksi tiliksi.
Laskekaa paljonko Nordean Piilopankkikulut tekevät vuodessa. Viisaammat eivät tyhjästä maksa.
Nordean verkkopankissa ainakin ennen pystyi parilla klikkauksella avaamaan ns sivutilin, eikä se maksanut mitään ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Nordean verkkopankissa ainakin ennen pystyi parilla klikkauksella avaamaan ns sivutilin, eikä se maksanut mitään ylimääräistä.
Siis sellaisen mihin voi siirtää rahaa päätililtä tai takaisin päätilille. Ei siis korttitiliä.
Minulla on myös nordeassa useampi tili: säästötili johon säästän puskuria, huvittelu/matkatili sekä sijoitustili, jonka kautta pyörii rahastot. Käyttötilillä, johon kortti on yhdistetty, pidän maks 1000 e jotta ei tulisi vahinkoa jos kortti katoaa. Ihan tavallinen palkansaaja olen.
On järkeä, mutta ei välttämättä Nordeaan. Itsellä säästötili täällä https://www.banknorwegian.fi/
Korko 0,75 tällä hetkellä.