Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä avata erikseen säästötiliä?

Vierailija
01.08.2022 |

Esim Nordean asiakkaana.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän siksi että on helpompi hahmottaa kuukauden budjetti, kun siirrän palkkapäivänä osan säästötilille. Ja eipähän ole kaikki rahat käyttötilillä jos kortti varastetaan. Ylimääräisiä kuluja tuosta ei tule, mutta korot on niin matalalla että eipä tule mainittavaa voittoakaan.

Vierailija
2/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa olla erillinen käyttötili ja eri tili säästöille. Joku puhuu matkatilistä tms. mutta pointtina juuri, että sinne säästetään isompia kuluja varten. Jos kaikki on samalla tilillä, on helpompi polttaa kaikki päivittäisiin kuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän siksi että on helpompi hahmottaa kuukauden budjetti, kun siirrän palkkapäivänä osan säästötilille. Ja eipähän ole kaikki rahat käyttötilillä jos kortti varastetaan. Ylimääräisiä kuluja tuosta ei tule, mutta korot on niin matalalla että eipä tule mainittavaa voittoakaan.

OK, kiitos vastauksesta. Itse mietin taas, että turvallisempaa pitää varoja eri tileillä jos vaikka kortti joutuu vääriin käsiin.. Katselin äsken nuota Nordean vaihtoehtoja ja kyllä on epäselvästi tietoa säästämisen eri tileistä. Suoraan ohjataan avaamaan tiliä, eikä kerrota sen tarkemmin minkälainen tili on kyseessä, meneekö siitä maksuja jne. Mikä säästötili sinulla on käytössä? T. Ap

Vierailija
4/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean asiakkaana ei ole järkevää olla lainkaan, mutta esim. S-pankin asiakkaalle säästötili on hyvä ratkaisu. 

Vierailija
5/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kannattaa olla erillinen käyttötili ja eri tili säästöille. Joku puhuu matkatilistä tms. mutta pointtina juuri, että sinne säästetään isompia kuluja varten. Jos kaikki on samalla tilillä, on helpompi polttaa kaikki päivittäisiin kuluihin.

Minulla ei tuollaista ongelmaa ole, on viimeiset 15 vuotta ollut 10 000e tilillä ja nyt on vielä paljon enemmän, kun tein pari vuotta enemmän töitä.. Ei siis mistään valtavan isoista summista ole kysymys, mutta kuitenkin "pahan päivän varalle" olen säästänyt. T. Ap

Vierailija
6/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myös näppärä kun isommat massit on tilillä johon ei kortilla pääse, ei lompakkovarkaus tai puukko kurkulla automaatilla harmita ihan niin paljon.

Vierailija
7/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordean asiakkaana ei ole järkevää olla lainkaan, mutta esim. S-pankin asiakkaalle säästötili on hyvä ratkaisu. 

Okei, kiitos vinkistä. Itse asiassa tuosta olen joskus kuullutkin. Täytyykin vähän tutkia asiaa. T. Ap

Vierailija
8/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei tuollaista ongelmaa ole, on viimeiset 15 vuotta ollut 10 000e tilillä ja nyt on vielä paljon enemmän, kun tein pari vuotta enemmän töitä.. Ei siis mistään valtavan isoista summista ole kysymys, mutta kuitenkin "pahan päivän varalle" olen säästänyt. T. Ap

Miksi et pistä rahojasi poikimaan sijoittamalla? Säästämällä raha vain makaa pankissa tekemättä mitään. 

Vierailija
9/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on myös näppärä kun isommat massit on tilillä johon ei kortilla pääse, ei lompakkovarkaus tai puukko kurkulla automaatilla harmita ihan niin paljon.

Tämä juuri on se minun ensisijainen syyni avata säästötili. Jotenkin se on vaan jäänyt aina avaamatta. Nyt vaan summa alkaa olla jo sillai aika iso, että menetys kyllä ottaisi suuresti päähän.. T. Ap

Vierailija
10/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kiitos vinkistä. Itse asiassa tuosta olen joskus kuullutkin. Täytyykin vähän tutkia asiaa. T. Ap

Siksi siis ei ole järkevää, koska Nordea perii järjettömän suurta tilin ylläpitomaksua. S-pankissa saa olla niin monta tiliä kuin haluaa ilman kuukausimaksuja. 

Vierailija
11/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pistä rahojasi poikimaan sijoittamalla? Säästämällä raha vain makaa pankissa tekemättä mitään. 

No näinpä. En vaan ymmärrä sijoittamisesta yhtään mitään. Lisäksi haluaisin kuitenkin saada rahat käyttöön mikäli joku tilanne tulee, kun ei elämästä koskaan tiedä. En myöskään halua menettää kaikkia säästöjäni. Minulla ei ole ketään joka voisi auttaa minua, jos vaikka sairastun, menetän työni tai vastaavaa. T. Ap

Vierailija
12/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi siis ei ole järkevää, koska Nordea perii järjettömän suurta tilin ylläpitomaksua. S-pankissa saa olla niin monta tiliä kuin haluaa ilman kuukausimaksuja. 

Onko kaikki tilit maksullisia?

Vierailija
13/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut opn säästötili kyllä hyvin tämmöseksi muuten huonoksi säästäjäksi. Tarkoituksella pyysin sellaista tiliä mihin on vähän vaikeampi päästä käsiksi loppukuun siedettävässä köyhyydessä, niin siinä on vain neljä ilmaista nostoa/ vuosi ja nostot tehtävä konttorilla. Tästä en ole ainakaan huomannut mitään kuluja tulleen ja ensi kertaa olen onnistunut tosiaan säästämään pienistäkin tuloistani!

Vierailija
14/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, kiitos vastauksesta. Itse mietin taas, että turvallisempaa pitää varoja eri tileillä jos vaikka kortti joutuu vääriin käsiin.. Katselin äsken nuota Nordean vaihtoehtoja ja kyllä on epäselvästi tietoa säästämisen eri tileistä. Suoraan ohjataan avaamaan tiliä, eikä kerrota sen tarkemmin minkälainen tili on kyseessä, meneekö siitä maksuja jne. Mikä säästötili sinulla on käytössä? T. Ap

En nyt muista minkä niminen tili, mutta itse avasin sen nettipankissa aikoinaan. Kannattaa soittaa Nordean asiakaspalveluun, sieltä olen ainakin itse saanut nopeasti neuvoja.

Vierailija
15/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millainen sopimus sulla on pankkisi kanssa ja etenkin siitä, millainen asiakas pankille olet.

Pankki perii tilinhoito maksun joka ikisestä tilistä, mikä henkilöllä pankissa on.

Mutta joillekin asiakkaille on alennuksia tilinhoitomaksuun tai saa samalla maksulla pitää kahta eri tiliä, tai tilinhoito maksut otetaan bonuksista.

Mitä parempi asiakas henkilö pankille on, sitä enemmän hän saa alennuksia ja etuja pankiltaan.

Vierailija
16/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on. Riippuu pankista ja siitä millainen asiakas pankille olet.

Vierailija
17/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on Nordeassa asuntolaina, tileistä ei ole kuluja. Mutta S-Pankki tosiaan on ilmainen.

Vierailija
18/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on Nordeassa asuntolaina, tileistä ei ole kuluja. Mutta S-Pankki tosiaan on ilmainen.

Ok sitä minäkin. Meillä on Nordeassa asuntolaina, enkä ole huomannut että mistään tileistä tulisi kuluja. On siis molemmilla aikuisilla omat tilit, yhteinen tili, lapsen tili jne... T. Ap

Vierailija
19/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset maksa asuntolainaa pois?

Vierailija
20/27 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset maksa asuntolainaa pois?

Miten sait vedettyä aasinsillan säästötileistä asuntolainoihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä