Suihku on minulle ihana saunan korvike ja voin olla siellä puolikin tuntia
Laitan veden kuumimmalle mahdolliselle, suihkusta sumutusasennon ja ohjaan sen seinään. Ihan kuin höyrysaunassa. Viihdyn pitkään erilaisia tuoksuvia pesuaineita käyttäen.
Kommentit (34)
Muutkin tekee tuota! Minulla on pieni kylppäri ja siitä saa ihanan höyrykopin nopeasti. Nenä ja hengitys tykkää.
Nyt energiakriisin edetessä, kannattaisi opetella pois tuosta. Jos tykkäät nimenomaan tuoksuista, niin olisiko vaihtoehtona vaikka jalkakylpy tuoksulla? Tai lasten puhallettava pikkuallas. Kumpikin vie vähemmän vettä kuin puolituntia suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Vesimaksukin on vaan kiinteä 10e/kk.
Miten pitkään?
Ja tuollainen ajattelu on kyllä todella lyhytnäköistä. Näkyy viimeistään vuodenvaihteessa sinunkin vuokrissavastikkeissa ja eiköhän tuota alihinnoiteltua vesimaksuakin tulla nostamaan ajan tasalle?
Minä laitan kaikki hanat auki puoleksi tunniksi ja istun itse kahville.
Sauna on mulle ihana suihkun korvike. Helposti menee pari kolme tuntia saunareissulla, välillä löylyssä ja välillä jäähyllä vaikka ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkään?
Ja tuollainen ajattelu on kyllä todella lyhytnäköistä. Näkyy viimeistään vuodenvaihteessa sinunkin vuokrissavastikkeissa ja eiköhän tuota alihinnoiteltua vesimaksuakin tulla nostamaan ajan tasalle?
Nautitaan siis täysillä niin kauan kuin voidaan!
Kodin sähkölasku pieneksi: Perunat kypsyvät hyvin valuvan kuuman veden alla työpäivän aikana.
Kattila vaan pesualtaaseen hanan alle ja hana lirisemään.
Tosiasia on, että sauna on ympäristöystävällisempi vaihtoehto, kuin pitkä kuuma suihku.
Suihkussa lämpöteho voi olla esim. 30 kW. Normaalissa saunassa noin 6 kW. Puolen tunnin suihkussa energiaa kuluu 15 kWh, kun tunnin saunottelussa alle 6 kWh. Sauna ei yleensä huuda leipää 100 % ajasta.
Karkeasti jo 15 min kuuma suihku vie yhtä paljon, kuin tunnin saunominen.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että sauna on ympäristöystävällisempi vaihtoehto, kuin pitkä kuuma suihku.
Suihkussa lämpöteho voi olla esim. 30 kW. Normaalissa saunassa noin 6 kW. Puolen tunnin suihkussa energiaa kuluu 15 kWh, kun tunnin saunottelussa alle 6 kWh. Sauna ei yleensä huuda leipää 100 % ajasta.
Ei todellakaan ole koska ihmiset lämmittää sen puulla ja ne tappavat pienhiukkaset täyttää ympäristön kilometrien säteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkään?
Yhteismaaongelma: antaa muiden säästää, niin omat maksut ei nouse ja voi ehkä jopa kasvattaa omaa kulutusta. Onhan siitä vedestä kuitenkin maksettu.
Ei muute n veden lorottelu seinille olisi tullut mieleenkään entisaikojen ihmisille. Onhan se erinomainen testi, miten hyvin talon vesieristeet on tehty.
Vau 😯 Itsehän jaksan olla suihkussa tasan sen verran, että saan itseni pestyä. Oikein riepoo välillä raahautua sinne. Saunakin on, olen käynyt viimeisen vuoden aikana kolmesti. Uintia taasen rakastan, samoin kylpemistä. Kumma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Voihan, mikä alapeukutusten määrä. Mutta menkääpä Googlettamaan suihkun energiankulutus. Normaali viileähkö suihku on yli 20 kW. Saati sitten kuuma suihku.
Meillä on sähkösauna, niin ei tule hiukkasiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vasta neljä mielensä pahoittajaa.
Ihme, koska AP:n avaus on aika sopimaton tähän aikaan ja siihen mitä meillä on nyt edessä.
Ja se suurin typeyys tuli tuolta "kiinteä vesimaksu 10€/kk"- pölvästiltä.
Ajattelukyky ja perspektiivi kuin muurahaisella?
Vierailija kirjoitti:
Nyt energiakriisin edetessä, kannattaisi opetella pois tuosta. Jos tykkäät nimenomaan tuoksuista, niin olisiko vaihtoehtona vaikka jalkakylpy tuoksulla? Tai lasten puhallettava pikkuallas. Kumpikin vie vähemmän vettä kuin puolituntia suihkussa.
Joo, ihan sama asia istua polvet leuassa hytisemässä jossain lasten altaassa kuin lämpimässä, höyryävässä suihkussa.
Sama. Saunaa ei ole joten talvella tuo on parasta. Ja se suihkupään sumuvaihtoehto on niin ihana.