Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei hitto miten kalliita korkeakoulun kirjat ovat!

Vierailija
31.07.2022 |

Eihän tässä hitto vie ole varaa ostella uutena. Käytetytkin meinaa kirpaista hinnoillaan, mutta ymmärrettävästi myyjä haluaa omansa takaisin hyväkuntoisesta opuksesta. Näin sitä vaan opiskelijoita tuetaan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa opiskellessani en ostanut kuin yhden kirjan ja senkin olisi varmaan voinut jättää ostamatta. Kaikki kirjat kun pystyy lainaamaan kirjastosta tai tarvittaessa lukukappaleena hoitaa asia. Eikä taida amk:nkaan puolella olla yleensä tarpeen mitään omaksi ostaa. Tärkeimmistä osista sitten ota tarvittaessa kuvat ja tee muistiinpanoja.

Itse taisin ostaa kuuden vuoden yliopisto-opintojen aikana 3 kirjaa, jos silloinen yksi, paksu ja vaikea kirja lasketaan kolmanneksi. Pari muuta ostin, kun niitä oli vaikea saada kirjastossa.

Jäi määritelmä pääsykoekirja pois tuosta viestistä. Eli jos se lasketaan mukaan, ostin 3 kirjaa, jos ei, niin 2 kpl kuuden vuoden aikana. Yksi niistä oli Filosofian peruskurssin uusi kirja, jota silloin oli huomattavan hankala, ellei lähes mahdoton saada kirjastosta, niin päädyin turhaan ostamaan sen.

On muuten yhä lukematta hyllyssä :) kun sain tenttiä varten jonkun tekemät tiivistelmät, joilla mentiin tentti läpi.

Vierailija
42/46 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen sairaanhoitajaksi ja olen ostanut kolme kirjaa käytettynä. Anatomian, lääkehoidon ja hoitotyön kirjan. Tuota hoitotyön kirjaa mietin, että voisin varmaan myydä sen jo eteenpäin. Anatomian kirjaa kyllä tarvitsen vielä ja lääkehoidon kirjasta en ole varma tarvitaanko sitä jatkokurssilla. 

Yksi kirja mulla olisi joka tarvitaan syksyn kurssilla ja ajattelin sen skannata, mutta kun sain kirjan kirjastosta käteen niin iski epätoivo. Melkein 800 sivua. En kyllä aio omaksi ostaa koska se kirja maksaa uutena n.90€. Kirjaston kirjassa laina-aika vain kaksi viikkoa ja varmasti alkaa tulla siihen varauksia kun koulu alkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas outoja kursseja jos pärjää pelkästään lukemalla kirjastossa kirjaa tai pelkillä muistiinpanoilla.

Mitä ihmeen pellekouluja nää yliopistot oikein ovat nykyisin??

Hahhah, hauska. Kirjallisuutta opiskellessa yhteen muutaman opintoviikon tenttiin piti yleensä lukea kaksi tieteellistä kirjaa ja esimerkiksi 16 romaania. Kalliiksi olisi tullut, jos olisin kaikki sadat kirjat ostanut. Vaikeaakin olisi ollut, kun merkittävästä osasta oli painoksetkin loppu.

Minä myös kirjallisuutta ja kieliä opiskellut, tosin siitä on jonkin verran aikaa. Yleisen kirjallisuustieteen opintoihin en varmaan ostanut yhtään kirjaa, mutta kielten kirjallisuuskurssit olikin sitten eri asia.

Erityisesti englantilaisen filologian kursseilla oli oletuksena, että tietyt kaunokirjalliset teokset ostetaan. Muistaakseni laitoksella oli jonkinlainen diili läheisen kirjakaupan kanssa, eli aina ennen tiettyä kurssia kauppaan lähti ilmoitus, mitä kirjoja pitää opiskelijoille tilata.

Ei tainnut kukaan jättää ostamatta. Olivat toki kaikki pokkareita ja siten aika edullisia.

Vierailija
44/46 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjani olen libgenistä ladannut ilmaiseksi

Vierailija
45/46 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaikki kirjat ostanut itselleni. Luen paljon paremmin kun on kirja kädessä. Kurssikirjojen hinnat vaihtelevat 400kr - 1500kr välissä. Meidän yliopistolla käytetään todella paljon e-kirjallisuutta, joka on saatavilla kaikille opiskelijoille. Omat kirjahankinnat ja tieteelliset julkaisut nyt vain ovat omaa oppimista tukemassa, ei muuta varten.

Vierailija
46/46 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Varasin kirjastosta tarvitsemani kirjat. Käyn laina-aikaa pidentämässä sitten, jos niihin ei ole varauksia tullut. Tarkoitus kyllä oman oppimisen ja mielenkiinnon kannalta ostaa osa kirjoista itselle, mutta ovat kyllä järkyttävän kalliita. Käytettynä yritän myös etsiä.