Ei hitto miten kalliita korkeakoulun kirjat ovat!
Eihän tässä hitto vie ole varaa ostella uutena. Käytetytkin meinaa kirpaista hinnoillaan, mutta ymmärrettävästi myyjä haluaa omansa takaisin hyväkuntoisesta opuksesta. Näin sitä vaan opiskelijoita tuetaan.
Kommentit (46)
Trolli? Pssstttt! Niitä ei tarvitse ostaa!
Eikö nuo saa kirjastosta tai sähköisinä materiaaleina? Missä muka tarvitsee itse ostaa?
Libgen.is sieltä löytyy ilmaiseksi.
Tai lainaat kaverilta, kirjastolta tms ja vietät illan kopiokoneen tai skannerin vieressä. Niin tehtiin ennen vanhaan.
Ei niitä tarvitse ostaa, mutta jotkut vaan ostavat. En tajua näitä kommentteja etteikö muka tarvitse.
Laina-ajat ovat rajallisia ja niissä voi olla varaajia. Silloin et voi lainata loputtomiin.
Yliopistossa opiskellessani en ostanut kuin yhden kirjan ja senkin olisi varmaan voinut jättää ostamatta. Kaikki kirjat kun pystyy lainaamaan kirjastosta tai tarvittaessa lukukappaleena hoitaa asia. Eikä taida amk:nkaan puolella olla yleensä tarpeen mitään omaksi ostaa. Tärkeimmistä osista sitten ota tarvittaessa kuvat ja tee muistiinpanoja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä ole tarkoitus ostaa itselle vaan lukea kirjastossa. Joko lainaa kotiin tai sit menee istumaan käsikirjastoon missä on kurssikirjat.
Mikä on käsikirjasto?
Kävin yliopiston Italiassa ja campuksella oli kopiointi liike joka myi sidottuja kopioita tiskin alta.
Kokeisiin lainattiin oikea kirja kaverilta että prof näki, varsinkin jos oli hänen kirjottama 🤫
Onpas outoja kursseja jos pärjää pelkästään lukemalla kirjastossa kirjaa tai pelkillä muistiinpanoilla.
Mitä ihmeen pellekouluja nää yliopistot oikein ovat nykyisin??
Vierailija kirjoitti:
Kävin yliopiston Italiassa ja campuksella oli kopiointi liike joka myi sidottuja kopioita tiskin alta.
Kokeisiin lainattiin oikea kirja kaverilta että prof näki, varsinkin jos oli hänen kirjottama 🤫
Miten noita kavereilla jolla oli kirja oli niin paljon että jokaiselle kurssilaiselle löytyi kirja??
Niinpä ap.
Ei koulutus ja opiskelu ole ilmaista, vaikka niin Suomessa tyhmimmät luulee ja huutelee.
Siis se vain se opetus on ilmaista Suomessa. Meillä ei ole lukukausi maksuja.
Mutta kaikki muu pitää itse maksaa: Asunto opiskelu paikkakunnalla, ruoka, kirjat ja muut opiskeluvälineet.
Ja jos se opiskelu asunto on kaukana yliopistolta tai ammattikorkeasta, niin vielä siihen bussimatkat päälle.
Läpi talven ei jaksa vääntää pyörällä 10 km yhteen suuntaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas outoja kursseja jos pärjää pelkästään lukemalla kirjastossa kirjaa tai pelkillä muistiinpanoilla.
No niin! Painupa takaisin ylilaudalle!
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä ole tarkoitus ostaa itselle vaan lukea kirjastossa. Joko lainaa kotiin tai sit menee istumaan käsikirjastoon missä on kurssikirjat.
Ei riitä yliopiston kirjaston kirjat kaikille saman alan tenttijöille.
Jotkut kirjat on vaan pakko ostaa omaksi, etenkin ammattikorkeassa.
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, hauska. Kirjallisuutta opiskellessa yhteen muutaman opintoviikon tenttiin piti yleensä lukea kaksi tieteellistä kirjaa ja esimerkiksi 16 romaania. Kalliiksi olisi tullut, jos olisin kaikki sadat kirjat ostanut. Vaikeaakin olisi ollut, kun merkittävästä osasta oli painoksetkin loppu.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ap.
Ei koulutus ja opiskelu ole ilmaista, vaikka niin Suomessa tyhmimmät luulee ja huutelee.
Siis se vain se opetus on ilmaista Suomessa. Meillä ei ole lukukausi maksuja.
Mutta kaikki muu pitää itse maksaa: Asunto opiskelu paikkakunnalla, ruoka, kirjat ja muut opiskeluvälineet.
Ja jos se opiskelu asunto on kaukana yliopistolta tai ammattikorkeasta, niin vielä siihen bussimatkat päälle.
Läpi talven ei jaksa vääntää pyörällä 10 km yhteen suuntaan joka päivä.
Asumistukea saa, opintotukea. Kirjoja ei oikeastaan tarvitse ostaa. Opiskeluvälineet: kynä, kumi, kannettava. Opiskelijalippu on subventoitu. Elämä on tiukkaa, mutta joo...
Kaksi maisterintutkintoa taskussa, tasan 1 opintoihin liittyvä kirja ostettua. Kirjastot on keksitty, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän ole :D 99% kirjoista saa e-kirjana ja loput kyllä kirjastosta vähintään lukusalikappaleena. Kannattaa tutustua myös kaupungin kirjaston valikoimaan. Siellä vähemmän jonoa kuin AMK:n omassa kirjastossa. Itse olen saanut monet kurssikirjat täysin jonottamatta kaupunginkirjastosta. Paikkakuntana Jyväskylä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia pellekouluja, joihin sinulla ei ole pääsyä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tuo kirjojen riittävyys. Itse olin kerran jollakin satojen opiskelijoiden massakurssilla, jossa kurssikirjat ei riittäneet kirjastossa edes puolelle siitä kurssilla olevien määrästä.
No ainakin mun opiskeluaikana ne lainattiin kirjastosta, ostettiin kopioliiikkeestä kopiokortti ja kopsattiin koko kirja sivu sivulta siellä hikisessä kopiointikellarissa kymmenien muiden opiskelijoiden kanssa. Yhtään kirjaa en ostanut omaksi.