Koiranäyttely
Minulla on vuoden vanha koira. Olemme käyneet kerran näyttelyssä. Kasvattaja painostaa käyttämään ammatti trimmaajalla ja viemään uudestaan näyttelyyn, kunnes koira saa paremman tuloksen. Onko tällainen ihan normaalia?
Trimmaus, näyttelyt ja matkat maksaa helposti sen 200€ ja aikaa menee paljon. Harmittaa vietävästi, en enää ikinä osta rotukoiraa jos näiden kanssa on tälläistä. Muuten koira on ihana ja kasvattaja ollut aina apuna ja tukena kun kysyttävää ollut.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erinomainen, mutta ei sertin arvoinen
Tuo sertin arvoinen ilmoitetaan yleensä arvostelun yhteydessä esimerkiksi ERI ja SA.
Kiitos tälle vastaajalle, mutta tuo sana "sileä" hämää. Miksi sileä eri ?
mä olen kuullut sellaista, että kasvattaja on vaatinut, olikohan muistaakseni englanninbulldogin pennuilta, että uuden omistajan on omaan piikkiin vietävä koiranpennun lonkat kuvattavaksi eläinlääkäriasemalla. Mutta jos niissä lonkissa todetaan jotainv ikaa, niin mitä niille edes voi tehdä siinä tilanteessa?
Ei koiraa tarvitse viedä mihinkään koiranäyttelyyn
Mitä tapahtuu jos et vie? Hakeeko kasvattaja koiran takaisin?
Se jolta koiran ostit, taitaa olla oikea pentutehdas. Pakottaa sut käyttämään koiraa näyttelyissä vain sen takia, että saa itse tulevat pennut paremmin kaupaksi, kun entisetkin pennut on niin hyvin pärjänneet. Siksi en ikinä ota koiraa tuollaisilla, jotka tehtailee yksillä ja samoilla koirillaan useita pentueita ja usein, koska pitäähän sitä jostain se raha repiä elämiseen. Ahneimmilla kasvattajille on liuta omia koiria, joilla pentueita tehdään vähän väliä, käytetään näyttelyissä hakemassa vähän nimeä ja taas uutta laumaa telemään. Terveemmän ja tervepäisemmän koiran olen saanut sellaiselta kasvattajalta, jolle on tärkeintä se että millaiseen kotiin koira menee, eikä se että monestiko se koira menee näyttelyihin. Enkä edes halua ottaa koiraa missään nimessä sellaiselta myyjältä, joka on ensimmäisenä kyselemässä näyttelyistä. Hyvin paljon on nykyään näitä pilalle jalostettuja.eläimiä, joita jo pidetään pentueesta niin huonosti että sen näkee sitten koiran lopun elämän ajan. Yksikin noutajien kasvattaja ei ruokia pentujaan tarpeeksi. Kaikki siitä tehtaasta tulleet eläimet ovat sekopäisiä ruuan suhteen pennusta vanhuksen saakka, joka näkyy koiran käytöksessä, eli ei opi mitään ja on koko elämänsä rauhaton. Mutta tämäkin pentutehdas mainostaa koiranpentuja sillä että näyttelyissä pärjäävät vanhemmat. Eniten kertoo kasvattajan rakkaus koiria ja koiranpentuja kohtaan, eli jos huomaa kyseessä olevan pelkän kauppatavaraa, niin älä missään nimessä sellaiselta ota eläintä. Mahdollista sillä vain tehtailun jatkumisen. Jos kauppakirjassa ei ole mainintaa että sinulla on velvollisuus käyttää koiraa näyttelyissä, niin ei tarvitse.