Ruokaa ensi kuun neljänteen päivään asti äidille ja kahdelle alle kouluikäiselle lapselle.
Mitä mä teen? Käytössä 18,75e. Makaroneja, pakastemarjoja, 2kg omenoita, säilykelohta, kaura- ja ohrahiutaleita + 1 litra maitoa ja jokunen jogurttipurkki on.
Kommentit (32)
Vaikka itsellämekin on silloin tällöin tiukkaa, niin mielelläni antaisin rahaa todelliseen tarpeeseen. Ei minua kiinnosta laittaa rahaa niin paljoa johonkin Unisefin lippaisiin, kun haluaisin tukea suomalaisia köyhiä.
minäkin suosittelen tavaroiden myymistä
lapsilla varmasti leluja joilla ei leikitä tai sinulla vaatteita joita et käytä
ei tuollalailla voi lapsien kanssa elää!
täytyyhän nyt joku tasapaino säilyttää.. lapsenne kuitenkin tietävät että " taas myydään sohva, jotta saadaan ruokaa" . ajatelkaa miltä tuntuu lapsista tuollainen elämä. pelottavaa. täytyyhän lapsille olla turvallinen olo.
on itsellänikin esim. nytkin tiukkaa, 5e tilillä lapsilisiin asti, mutta silti tarjosin ap: llekkin omistani kuiva/pakasteruokaa. aina sen verran löytyy.
eikä tarvitse irtaimistoa myydä , menkää vaikka seurakunnalta hakemaan avustusta. pitäkäähän huonekaluistanne kiinni:))
vaan tavaraa joka on meille tarpeetonta, ja kännykällä en tee mitään..
Luojan kiitos saan ystävältä satkun lainaan. Jotenkin vaikeaa oli pyytää vaikka itsekin olen muita auttanut. Kiitos kuitenkin ruokavinkeistä. Ottan käyttöön.
T. Iloinen AP
siinä on sitten jo paljon muutakin kuin ruokaostokset sinne rahapäivääsi asti...
lisäksi tililläsi on 18e ja ruokaakin kaapissa.
mihin aiot rahat käyttää?
tai sitten ostat tosi kallista, kun ruoastahan tässä oli kyse, eikö totta?
voi surkeus. Minä en hävinnyt mihinkään, en vain löytänyt tätä kirjoitusta. Etsin sitä vanhempien viestien joukosta kun luulin ettei siihen kukaan kuitenkaan vastaa. Lukaisin siinä pari viestiäkun sattui kiinnostamaan ja niin se aika hurahti.
En tietenkään sitä kokonaan käytä. Mutta kyllä kolmihenkinen perhe normaalisti ruokaan tuon satasen kuluttaa tuossa ajassa. Ainakin mitä olen muita kuunnellut. Me emme kylläkään käytä niin paljoa.
T. AP
Ihanaa että on olemassa ihmisiä jotka välittää.
Mietin mikä on halpaa ja sitten mitä siitä saa tehtyä. Teen ruokalista ja ostoslistan. Yllättävän halvalla pääsee.
Sukulaisilla ja ystävillä voi kyläillä.
Keitä makaroonia, paista niitä hetki paistinpannulla, sekoita kananmunaan hieman maitoa/kermaa ja kaada paistinpannulle. Sekoita nopeasti. Tarjoa ketsupin kera.
Sitten tekisin lettuja. Ne voi tehdä veteenkin ja vähällä jauholla ja munalla.
Täytteeksi voi laittaa niin suolaista kuin makeaakin.
Sit ostaisin riisiä ja kanaa (koipia). yht. n.5e
makaroonista laatikkoo tomattisoseen kanssa.
perunoita ostaisin niistä saa muussia, laatikkoa ja keitettynä ja paistettuna.
Kastikkeen saa sit vaikka pelkistä jauhoistakin.
Nakkipaketti niin saa tehtyä keitto, pyttipannu, kastike
Ostaisin siis
rasvastamaitoa hyla (voi lantrata)
voita
jauhoja
nakkipaketti
kananmunia
perunoita
kanankoipia