Nizzassa käyneet, onko hyvä kohde 20v hääpäivän viettoon?
Mietimme siis, mikä olisi hyvä kohde juhlistaa vuosipäivää ensi vuoden kesäkuussa ja tuo Nizza vaikuttaa aika ylelliseltä ja erikoisemmalta, kuin tavallinen rantaloma. Kiitos, jos kerrotte kokemuksia.
Kommentit (44)
Ei Nizza mitenkään erikoinen tai erilainen ole. Vähän tylsäkin. Menkää Caprille mielummin.
Pinnallinen eksä halusi aina Nizzaan ja kammoksun koko paikkaa. En siis ole koskaan käynyt Nizzassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä pitää. Itse viihdyn ja sillä minulla on sieltä lomahuoneisto ostettuna.
En uskk, että hirveän monella suomalaisella on lomahuoneistoa Nizzassa. Mutta jos av:lla puhuu Nizzasta lomakohteena, 7 minuutissa vastaa se joku, jolla on lomahuoneisto siellä. Hehhee...
Itseasiassa melko monella suomalaisella on siellä lomahuoneisto. Myös monella suomalaisella, jotka asuvat Keski-Euroopassa.
Kannattaa lähteä ajamaan Nizzasta länteen ja ennemmin lomailla jossain pienemmissä kylissä Nizzan ja St. Tropezin välillä. Rauhallisempaa kuin Nizzasta ja parempia rantojakin löytyy.
Nizzasta voi helposti tehdä junalla päiväretken Monacoon.
Nizza on kyllä kiva, hyviä ravintoloita ja ihan kiinnostavia museoitakin ja muita nähtävyyksiä. Villa Ephrussi de Rothschild Nizzan lähellä on todellakin käymisen arvoinen paikka.
Jos tykkää katsella maisemia, niin Nizzasta voi mennä junalla Italian puolelle Ventimigleen. Kiva istuksia kyydissä ja katsella maisemia, tunnin verran kestää matka ja maksaa 7,5€/suunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä pitää. Itse viihdyn ja sillä minulla on sieltä lomahuoneisto ostettuna.
En uskk, että hirveän monella suomalaisella on lomahuoneistoa Nizzassa. Mutta jos av:lla puhuu Nizzasta lomakohteena, 7 minuutissa vastaa se joku, jolla on lomahuoneisto siellä. Hehhee...
Ei hirvittävän monella mutta aika monella kuitenkin. Jos oli oikeaan aikaan liikkeellä (niinkuin me) niin kaksion sai Port de Nice lähistöltä tavallisen suomalaisen kesämökin hinnalla. Sittemmin hinnat ovat nousseet järkyttävästi. Varsinkin kun ratikka tulee nyt "viereen".
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla miellät sen ylellisemmäksi tai muista rannoista erilaiseksi? Kivinen hiekkaranta, pitkä bulevardi, vanha kaupunki pelkkää turistikrääsää, muuten ihan samanlainen kaupunki kuin esim Genova tai Cannes.
Jos ylellisyyttä kaipaatte, menkää rantalomalle Sveitsin Luzern-järvelle. Varmasti erilainen, vähemmän rantalomaturisteja ja paljon erilaista nähtävää ja tekemistä.
Itse ainakin ymmärsin tuon aloituksen niin, että ap piti Nizzan matkaa ylellisempänä kuin tavallista rantalomaa. Ei hän siis välttämättä ole menossa Nizzaan rantalomalle ollenkaan!
Kyllä Nizza hyvä kaupunkilomakohde on ja meri on kaunis katsella, ei sinne rannalle tarvitse jäädä lojumaan tai mennä uimaan. Voi siellä käydä vähän istuskelemassa ja katselemassa aaltoja. Hyvä ruoka ja nähtävyydet on Nizzassa se juttu. Ja tosiaan retkiä voi tehdä lähistöllä, ihan julkisillakin pääsee vaikka sinne Monacoon, mikä tuntuu suomalaisille olevan vakioretkikohde Nizzan-reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hirvittävän monella mutta aika monella kuitenkin. Jos oli oikeaan aikaan liikkeellä (niinkuin me) niin kaksion sai Port de Nice lähistöltä tavallisen suomalaisen kesämökin hinnalla. Sittemmin hinnat ovat nousseet järkyttävästi. Varsinkin kun ratikka tulee nyt "viereen".
En usko, että on. Pitää maksaa asunnon juoksevat kulut ja lennotkin sinne maksaa ja kestää, ja kuka jaksaa rampata "mökillä" parin tuhannen kilometrin päässä? Kyllä aika harva sellaiseen rumbaan ryhtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että on. Pitää maksaa asunnon juoksevat kulut ja lennotkin sinne maksaa ja kestää, ja kuka jaksaa rampata "mökillä" parin tuhannen kilometrin päässä? Kyllä aika harva sellaiseen rumbaan ryhtyy.
2600 kilsan mökkimatka. Eestaas 5200 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on toinen loma-asunnon omistaja. Asutaan kyllä pohjoisemmassa ja meiltä on alle tunnin lento Easyjetillä Nizzaan. Suosittelen.
-ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää joilla on liituu.
Voi harmi, että siellä haisee kala, niinkuin joku kirjoitti. Paikka kiinnostaa minuakin, mutta ei kuulosta kala-allergisen kohteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa melko monella suomalaisella on siellä lomahuoneisto. Myös monella suomalaisella, jotka asuvat Keski-Euroopassa.
Myös Wahlroosilla on asunto Nizzassa. Ja Kirsti Paakkasella oli siellä valtavan hieno talo. Minusta nämäkin ovat vahvoja puoltoääniä Nizzan puolesta.
Eikä se, että menee Nizzaan lomalle tarkoita, että koko loma pitää jumittaa siellä Nizzassa! Nizzassa on paljon nähtävää itsessäänkin, mutta se toimii myös hyvänä tukikohtana lähistölle suuntautuville päiväretkille.
Hiilijalanjälki ei kiinnosta ihmisiä pätkääkään, matkustellaan ja lennellään ja ostetaan loma-asuntokin usean tunnin lentomatkan päästä. Puistattavaa.
Tykkäsin. Sieltä on helppo tehdä omatoimisesti päiväretkiä esim. Cannes, Monaco, Italia (parikin paikkaa lyhyen junamatkan päässä), vuoristokylät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Wahlroosilla on asunto Nizzassa. Ja Kirsti Paakkasella oli siellä valtavan hieno talo. Minusta nämäkin ovat vahvoja puoltoääniä Nizzan puolesta.
Eikä se, että menee Nizzaan lomalle tarkoita, että koko loma pitää jumittaa siellä Nizzassa! Nizzassa on paljon nähtävää itsessäänkin, mutta se toimii myös hyvänä tukikohtana lähistölle suuntautuville päiväretkille.
Kirstillä oli St Jean Cap Ferratssa. Wahlroosilla Mont Boronissa (kuuluu Nizzaan). Mont Boronissa myös mm Tina Turnerilla ja olikohan Elton Johnilla, se hengailee siellä paljon, näkee ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän matkustelen, sitä vähemmän kiinnostaa suosikkikohteet, kuten Nizza. Paljon hienompia paikkoja ja elämyksiä saat muualta.
Vinkkaa sun suosikkeja . Minäkään en erityisesti Nizzasta pitänyt. Esim. Italian puolella Sanremo viehätti paljon enemmän.
Eri, mutta voisin suositella San Sebastiania Espanjan puolella. Aivan valloittava kaupunki, todella upeita hotelleja, vähän kiinnostavampaa ja vähemmän turistista luonnetta. Kaupungissa on 19 Michelin ravintolaa, 3 Espanjan kolmen tähden Michelinistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirstillä oli St Jean Cap Ferratssa. Wahlroosilla Mont Boronissa (kuuluu Nizzaan). Mont Boronissa myös mm Tina Turnerilla ja olikohan Elton Johnilla, se hengailee siellä paljon, näkee ravintoloissa.
Mont Boron olisi kiva paikka mutta siihen ei lompakko anna myöten. Joutui tyytymään halvempaan alueeseen mutta ei kuitenkaan minnekään ZUS alueelle. Ei Nizzassa kaikki kämpät mitään miljoona-asuntoja ole ja varsinkin 12 vuotta sitten hinnat olivat hyvinkin edullisia.
Nizza on mennyt 100 vuodessa koko ajan alaspäin. Suosittelen Krakovaa. Todella elegantti kaupunki. Hienot ravintolat. Upeat museot. Historian havinaa. Vieläpä edulliset hinnat. Lyhyt lentomatka. Ei narkomaaneja kaduilla kuten Nizzassa. Nizzasta pääsee tosin kivoille retkille mm Antibes-nimiseen kaupunkiin ja vuorill: upeat maisemat ja ihanat värit. Nizzan kasvitieteellinen puutarha on hienoimpia Euroopassa, ja Nizzassa on toki tasokkaita museoita. Uimarannalla ei kukaan enää loju, typerää ja melanoomasriski.
Kiitos kommenteista, täytyy perehtyä noihon mainitsemiinne paikkoihin.