Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat kotikonstit menkkakipuihin??

Vierailija
31.07.2022 |

Mulla on ollut menkat 20 vuotta ja ennen lastensaantia ei ollut ikinä mitään kipuja. Sen jälkeen joskus harvoin pieniä kramppeja. Nyt oon 4-kymppinen ja on alkanut olla aivan hirveitä menkkakipuja. Panadol ei auta yhtään, ei kävelyllä käynti, ei lepääminen. Nää ei ole edes kramppeja vaan sellasta jatkuvaa aika voimakasta kipua. En tiedä yhtään, mitä tälle pitäis tehdä ja en nyt päivystykseen lähde sunnuntaina tän takia. Oisko mitään kotikonstia, josta olis edes vähän apua??

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana, lämpötyyny, lämmin suihku. Varaa aika gynelle.

Vierailija
2/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lääkkeistä Pronaxen (saa ilman reseptiä, sama vaikuttava aine kuin lääkärien usein vaivaan määräämässä Miranaxissa)

- Vadelmanlehtitee tai -kapselit (LaDiva) voi auttaa lievään tai kohtuulliseen kipuun, kunhan alkaa ottaa mielellään jo kun odottaa menkkojen tuloa tai viimeistään ihan ekasta kivusta - kovaa kipua se ei enää poista

- Lämpö helpottaa kohdun supistelua myös, eli kuumaa vettä pulloon ja alavatsalle - tämän voi tehdä vaikka odottaessaan särkylääkkeen vaikutuksen alkamista jos ottaa lääkkeen myös

- Orgasmi. Seksiä tuskin tekee kovissa kivuissa mieli mutta jollain Satisfyerillä saa minutissa ja minulla ainakin sen jälkeen on jonkin aikaa täysin kivutonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana+Panadol yhtäaikaa ja lämpötyyny vatsalla. Nuo auttaa, muu ei.

Vierailija
4/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vagisania pimperoon!

M 28

Vierailija
5/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa lämmitetty viljatyyny alaselän päällä tai alavatsalla. Alaselän / pakara-alueen hieronta, jos löytyy joku omasta takaa hieromaan.

Vierailija
6/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litalgin ja Burana. Magnesium ja rauta yleensä ennen kuukautisia. Rentoutukset alavatsaan istumalla paikoillaan. Pronaxen ja Librax yhdessä voisi auttaa 43 minuutin kuluttua, Litalgin nopeampi 5min, jos tehoaa. Lääkkeen pitää vaikuttaa kramppeja ja kipua poistavasti, ei pelkästään kipulääke yksin. 

Vierailija
7/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadol ei auta yksinään mitään, itse otan 2x400mg ibuprofeiinia n. 3-4h välein ensimmäisen ja toisen menkkapäivän aikana että pysyn toimintakykyisenä. Jos lääkeväli venyy, kipu muuttuu sietämättömäksi ja tuntuu alaselässä ja reisissä asti. Jos ekat menkkapäivät sattuu vapaapäiville, lepään ja käytän lämpötyynyä. Olen nyt 30v ja menkat olleet aina tällaiset.

Vierailija
8/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litalgin ja Burana. Magnesium ja rauta yleensä ennen kuukautisia. Rentoutukset alavatsaan istumalla paikoillaan. Pronaxen ja Librax yhdessä voisi auttaa 43 minuutin kuluttua, Litalgin nopeampi 5min, jos tehoaa. Lääkkeen pitää vaikuttaa kramppeja ja kipua poistavasti, ei pelkästään kipulääke yksin. 

Burana ja Pronaxen vaikuttavat myös kramppeja poistavasti sillä mekanismilla, että vähentävät prostaglandiinin eritystä, joka on osallisena kohdun ja osalla suolistonkin supistelussa kuukautiskipujen aikaan.

Vierailija
9/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta mulla sama homma. 40+ iästä menkat vaan pahenee ja pahenee. Sietämätön kipu ja tuska, tuntuu että toosa tippuu, en kärsi istua, en kärsi liikkua, vuoto on ifernaalista ja pahin kaikista, menkkakierto tiuhenee vaan. Ferritiini 10. Lääkärin mukaan normaalia.

Nyt 47v ja toivon tosiaan että vaihdevuodet alkaisi.

Vierailija
10/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa täyttää juomapullo (huom. KUUMALLA) vedellä, katsoa vaikka netflixiä samaan aikaan kun pitää sitä alavatsaan päällä.

Syö tummaa suklaata. Se oikeasti auttaa kramppeihin.

ÄLÄ SYÖ!!!

- tulista/mausteista ruokaa

Toivon että näistä oli apua :)

Vierailija
11/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimperosi kiukuttelee koska joutuu olemaan ilman seksiä joten otappa mies kainaloosi ja mene hänen kanssaan pötköttelemään.

Tämä mgtow-mies kaipaa pötköttelyä miehen kainalossa.

Vierailija
12/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parasetamoli auta mitään, ibuprofeeni vain.

Vierailija
13/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimperosi kiukuttelee koska joutuu olemaan ilman seksiä joten otappa mies kainaloosi ja mene hänen kanssaan pötköttelemään.

Peräkammarin Pertti on keksinyt uuden hauskan sanan.

Vierailija
14/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo.

Vierailija
15/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on oikein oivallinen apu kuukautisiin. Orgasmi saa kohdun supistelemaan ja se auttaa kipuun ja nopeuttaa kuukausia.

Vierailija
16/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ihan hirveitä kipuja nykyään, aiemmin ei mitään.

Onkohan normaalia vai pitäisikö jo epäillä jotain häikkää. Myyomiakin on monella tässä iässä.

N48

Vierailija
17/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panadol ei auta yksinään mitään, itse otan 2x400mg ibuprofeiinia n. 3-4h välein ensimmäisen ja toisen menkkapäivän aikana että pysyn toimintakykyisenä. Jos lääkeväli venyy, kipu muuttuu sietämättömäksi ja tuntuu alaselässä ja reisissä asti. Jos ekat menkkapäivät sattuu vapaapäiville, lepään ja käytän lämpötyynyä. Olen nyt 30v ja menkat olleet aina tällaiset.

Toivon todella että endometrioosi on oikeasti suljettu pois. Sen ei pidä sattua noin paljoa.

Vierailija
18/18 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin ihan hirveitä kipuja nykyään, aiemmin ei mitään.

Onkohan normaalia vai pitäisikö jo epäillä jotain häikkää. Myyomiakin on monella tässä iässä.

N48

Joo sama. Saman ikäinen olen. Nuorena mulla oli helpot menkat ja täysin kivuttomat ja aika ihmettelin että mitä ne naiset valittaa.

No nyt tiedän. Se kipu on niin hirveää että että en kykene istumaan (töissä onneksi voin seisten tehdä työtä), ja se kipu on siis siellä alakerrassa (emätin, häppärit) eikä mahassa. Tosiaan hyvä kuvaus se että vagina tippuu lattiaaan. Särkylääkkeet ei auta, eikä kaurapussit. Vuodon määrä tyyliin 10x suurempi mitä nuorena. Kierukka ei käy, sitä toki aina ekana suositellaan.

En tiedä voiko olla endo tai myeema? Mistä ne tunnistaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi