Ai kamala mikä myötähäpeä tulee, kun katsoo ihmisten ig-storyja!
Varsinkin nuo festareilla, baarissa tai keikoilla kuvatut pätkät, joissa henkilö itse keikistelee ja tanssii musiikin tahdissa. Ja näitä tekee keski-ikäiset mammatkin, ei pelkästään nuoret. MIKSI??
Kommentit (60)
Hah, mun insta on täynnä ns. täydellistä elämää. Omia kuvia harvemmin, mutta just näitä hienoja ruoka-annoksia, kauniita maisemia, kuvia matkoilta, festareilta jne. Mä teen sinne sellaista elämää mitä mä haluaisin elää koko ajan, ei pyykkivuoria tai makaronilaatikon tekemistä, toimiston ankeutta, lasten sairauksia yms. Jos olisin ulkonäöltä hiukankin paremmannäköinen niin varmaan laittaisin noita keikistelypätkiäkin. Sen verran olen pitänyt rajaa etten itseäni ala filttereillä muokkaamaan.
Eli olisiko noissakin ideana kertoa sitä täydellistä elämää, mutta vain oman naaman kera?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni nolompaa on tällainen anonyymi haukkuminen. Olen instassa ammatin takia ja samasta syystä seuraan useimpia seuraajiani.
Jos en jaksa katsoa jonkun naamoja, belfieitä tai taudinkuvatekstiseiniä, mykistän.
End of story. Ainakin instastory.
Instassa ammatin takia? Se vasta noloa onkin.
Maailman vanhin ammatti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vanha tuttu, jota Instassa ennen seurasin, oli juuri tuollainen. Laittoi myös kuvia kaikilta matkoiltaan, mutta sen sijaan että niissä kuvissa olisi näkynyt maisemia noista kohteista, niissä oli aina hän itse keikistelemässä milloin missäkin asussa. Kohteesta ei kuvan perusteella saanut mitään selvää, sen sai tietää vain kuvan paikkamerkinnästä. Lisäsi kuvan myös useammista häistä tekstillä "Mariaa ja Joonasta juhlistamassa, ihana päivä!" tjsp., mutta näissäkin kuvissa näkyi vain hän itse. Ei kuvia hääparista tai edes hääpaikasta. Vähän ihmetytti tuo tyyli.
Tuo on todella yleistä. Sitä omaa naamaa rakastetaan niin paljon että se on pakko joka kuvaan tunkea.
Jotenkin tuo oli ymmärrettävämpää, oltiin teinejä ja hiukan päälle parikymppisiä ja hän laittoi noita kuvia someen, mutta olemme nyt jo kolmekymppisiä. Luulisi, että tuollaisesta kasvaisi yli, mutta ilmeisesti ei jos kerran keski-ikäisetkin tuota tekevät.
Ei minun tuttavapiirissä tuollaista ole. Enkä seuraa keikistelijöitä. Stooreissa on mökkielämää, remppaa, matkoja, sattumuksia.
Jos ei ole itse igssä tai seuraa ketään niin ei vituta mikään. Helppoa.
Mä haluan nyt tunnustaa jotain. Olen korona-aikana treenannut itseni todella hyvään kuntoon ja ensimmäistä kertaa elämässäni haluaisin oikein esitellä mun kroppaa:D Harkitsin vakaasti et jonkun bikinikuvan julkaisen, semmosen muka puolivahingossa otetun:D Tulin kuitenki järkiini enkä ole toiminut näin. Halusin vaan tunnustaa tämän.
Se on se fiilis, että voi kun itsekin kehtaisi, mutta tajuaa että olisi lähes yhtä nolo tai pahempi. Siksi myötähäpeä.
Mielummin katson jonkun kansanlauluja laulavaa huskyä tai pahvilaatikkossa kissaa instassa. Ketä kiinnostaa tavisnaamat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi vanha tuttu, jota Instassa ennen seurasin, oli juuri tuollainen. Laittoi myös kuvia kaikilta matkoiltaan, mutta sen sijaan että niissä kuvissa olisi näkynyt maisemia noista kohteista, niissä oli aina hän itse keikistelemässä milloin missäkin asussa. Kohteesta ei kuvan perusteella saanut mitään selvää, sen sai tietää vain kuvan paikkamerkinnästä. Lisäsi kuvan myös useammista häistä tekstillä "Mariaa ja Joonasta juhlistamassa, ihana päivä!" tjsp., mutta näissäkin kuvissa näkyi vain hän itse. Ei kuvia hääparista tai edes hääpaikasta. Vähän ihmetytti tuo tyyli.
Tuo on todella yleistä. Sitä omaa naamaa rakastetaan niin paljon että se on pakko joka kuvaan tunkea.
Jotenkin tuo oli ymmärrettävämpää, oltiin teinejä ja hiukan päälle parikymppisiä ja hän laittoi noita kuvia someen, mutta olemme nyt jo kolmekymppisiä. Luulisi, että tuollaisesta kasvaisi yli, mutta ilmeisesti ei jos kerran keski-ikäisetkin tuota tekevät.
Luulisi, että mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän oppii hyväksymään maailman monimuotoisuutta? Jos näillä postaajillaa tulee hyvä mieli ja he ovat iloisia ja onnellisia niissä stooreissa, niin mikä siinä on ongelma?
Kun kokee nolouden tunteita muiden tekemisestä, niin itsellä on ongelma sen oman itsetunnon kanssa. Tuosta on ihan tutkimuksia.
Jos et halua katsella stooreja, lopetat niiden katselemisen. Anna muiden nauttia olemisesta ja tekemisestä, vaikka se sitten tarkoittaisi, että sinä et niitä juttuja tee. Sinäkin teet varmasti asioista, joita joku maailmassa pitää nolona, mutta älä silti lopeta sitä sen takia, jos se tekeminen tekee sinut iloiseksi, et vaikka ikää tulisi ja ryppyjä naamaan.
Portinvartijat ovat aikamme syöpä. Jos joku haluaa laittaa vaikka 80-vuotiaan kuvia someen, niin miksi se on sinulle ongelma? Mieti sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan nyt tunnustaa jotain. Olen korona-aikana treenannut itseni todella hyvään kuntoon ja ensimmäistä kertaa elämässäni haluaisin oikein esitellä mun kroppaa:D Harkitsin vakaasti et jonkun bikinikuvan julkaisen, semmosen muka puolivahingossa otetun:D Tulin kuitenki järkiini enkä ole toiminut näin. Halusin vaan tunnustaa tämän.
Laita se kuva. Älä anna muiden rajoittaa sinua. Se on surullista. Äärettömän surullista, kun jonkun tavis Pirkon rajoittunut ajattelu estää muita tekemästä asioita mitä he oikeasti haluaisivat tehdä.
Maya Musk oli juuri uimapukupäällä sports illustrated lehdessä ja sitä suoraan sanoen kehuttiin kaikialla. Hän on yli 70 vuotias, eikä siinäkään ollut mitään noloa.
Jaa, ei minua ole häirinnyt, ja ei ole tapana itse keikistellä kuvissa, kun ei oikein itsetunto siihen riitä. :D Pitäisi varmaan viis välittää myös muiden mielipiteistä, mutta pitkä masennuskausi aiheutti häpeän kehoon ja hävettää laittaa edes iloisia kivoja kuvia, joissa itse esiinnyn. Laitan lähinnä tylsiä maisemakuvia matkoilta. En itse jaksa kauheasti edes seurata sellaisia muilta, vaan enemmän kiinnostaa ne ihmiset ja saan inspiraatioita kivoista vaatteista ja treenatuista kehoista jos häiritsee joku, niin en sitten kurki sellaista profiilia. Ongelma ratkaistu.
Oletko kateellinen? Minä olen, ja voin sen myöntää tuntematta katkeraa vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, ei minua ole häirinnyt, ja ei ole tapana itse keikistellä kuvissa, kun ei oikein itsetunto siihen riitä. :D Pitäisi varmaan viis välittää myös muiden mielipiteistä, mutta pitkä masennuskausi aiheutti häpeän kehoon ja hävettää laittaa edes iloisia kivoja kuvia, joissa itse esiinnyn. Laitan lähinnä tylsiä maisemakuvia matkoilta. En itse jaksa kauheasti edes seurata sellaisia muilta, vaan enemmän kiinnostaa ne ihmiset ja saan inspiraatioita kivoista vaatteista ja treenatuista kehoista jos häiritsee joku, niin en sitten kurki sellaista profiilia. Ongelma ratkaistu.
En ole kateellinen siitä, jos joku nolaa itsensä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tähän vielä lisään: ennen oli tapana laittaa kuvia myös itsestäni iloisissa hetkissä ja kaipaan sitä tunnetta, etten välitä muiden katkerasta mielipiteistä ja rakastan kehoani. Psykiatrille vähättelin tätä, että itkettää tällainen turhamainen asia kuin, että mulle oli ennen kivaa laittaa kuvia. Hän tuhahti, että jos se on asia mikä ilahduttaa ja siitä nauttii, niin se ei ole koskaan turhaa vaan päinvastoin. Iloa tuovat asiat on tärkeää säilyttää.
Älkää ihmiset välittäkö, yleensä tällaiset vihamieliset aloitukset kumpuavat oikeasti jostain muualta kuin siitä kuvasta. Olen itsekin käynyt tuolla vihan puolella ja suorastaan halveksuin sitä sun tätä. Oikeasti olin vain onneton, ahdistunut ja katkera. Siitä ollaan onneksi päästy terapialla, vielä kun osaisi elää tuon ensimmäisen neuvon mukaisesti. :)
Ja se lumoutunut katse millä itseään ihaillaan siinä ruudulla saa näyttämään lähinnä vähä-älyiseltä. Hyvä esimerkki tästä on se hääpäiväkirjasarjan-mainos joka tulee vissiin joka mainoskatkolla.
Vierailija kirjoitti:
No mieluummin kyllä noin, että jaetaan kuvia itsestä eikä kaikista muista ihmisistä. Jos joku olisi minun juhlissani, en todellakaan haluaisi, että kaikki jakaisivat minusta ottamiaan kuvia omilla somekanavillaan, kun en yhtään voisi kontrolloida silloin kuvien yleisöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän vielä lisään: ennen oli tapana laittaa kuvia myös itsestäni iloisissa hetkissä ja kaipaan sitä tunnetta, etten välitä muiden katkerasta mielipiteistä ja rakastan kehoani. Psykiatrille vähättelin tätä, että itkettää tällainen turhamainen asia kuin, että mulle oli ennen kivaa laittaa kuvia. Hän tuhahti, että jos se on asia mikä ilahduttaa ja siitä nauttii, niin se ei ole koskaan turhaa vaan päinvastoin. Iloa tuovat asiat on tärkeää säilyttää.
Älkää ihmiset välittäkö, yleensä tällaiset vihamieliset aloitukset kumpuavat oikeasti jostain muualta kuin siitä kuvasta. Olen itsekin käynyt tuolla vihan puolella ja suorastaan halveksuin sitä sun tätä. Oikeasti olin vain onneton, ahdistunut ja katkera. Siitä ollaan onneksi päästy terapialla, vielä kun osaisi elää tuon ensimmäisen neuvon mukaisesti. :)
Sä onnistuit nyt kyllä vetäisemään ylimielisen ja katkeran omahyväisyyden enkan tänään. Onnittelut, pzkakasa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset nöyräelvistelyt sitten irtosi sulta. Tuollainen humblebrag on ihan yhtä noloa kuin nuo oman lärvin kuvaamiset.
Ilmankos monet harrastaakin molempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mieluummin kyllä noin, että jaetaan kuvia itsestä eikä kaikista muista ihmisistä. Jos joku olisi minun juhlissani, en todellakaan haluaisi, että kaikki jakaisivat minusta ottamiaan kuvia omilla somekanavillaan, kun en yhtään voisi kontrolloida silloin kuvien yleisöä.
Nämä tapaukset kuvaavat kyllä kaikkia muitakin ja väkisinkin jossain tanssilattialla tulee kuvattua muitakin. Laittavat myös kuvia lapsistaan mm. uimarannalta ja pari mammaa on opettaneet pienet tyttärensä tähän samaan kameran edessä keikistelyyn ja julkaisevat sitten myös näitä.. Välillä kyllä huomaa kuinka osa lapsista (pojat) inhoaa jatkuvaa kuvaamista ja laittavat käden eteen tai sanovat suoraan "älä kuvaa". Ja mammat silti jatkavat..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni nolompaa on tällainen anonyymi haukkuminen. Olen instassa ammatin takia ja samasta syystä seuraan useimpia seuraajiani.
Jos en jaksa katsoa jonkun naamoja, belfieitä tai taudinkuvatekstiseiniä, mykistän.
End of story. Ainakin instastory.
Instassa ammatin takia? Se vasta noloa onkin.
Maailman vanhin ammatti?
Kuinka hauskaa. Valmistan tuotteita, niiden kuvia on instassa.
Henkilötiliä en instaan laittaisi. Siksikin minusta on outoa, että joku haluaa viettää vapaaehtoisesti somessa aikaa sellaisen sisällön parissa, josta ei pidä.
Ei missään nimessä muiden kuvia nettiin ilman lupaa. Mieluummin omasta naamasta.