Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai kamala mikä myötähäpeä tulee, kun katsoo ihmisten ig-storyja!

Vierailija
31.07.2022 |

Varsinkin nuo festareilla, baarissa tai keikoilla kuvatut pätkät, joissa henkilö itse keikistelee ja tanssii musiikin tahdissa. Ja näitä tekee keski-ikäiset mammatkin, ei pelkästään nuoret. MIKSI??

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää, että joskus parinkympin alkupuolella otin itsestäni noita tanssivideoita kännissä baarissa. Nykyään ei tule enää kännäiltyä, eikä käytyä baareissakaan. Storyja laitan silloin tällöin jostain maisemista, uusista kirjaostoksista, leipomuksista, kauniista rakennuksesta tmv.

N28

Vierailija
42/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt ig:n tarkoitusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi kaveri, joka tekee tuota. Ikää jo 35v. Storyt täynnä jäykkiä mukamaskeikistely-kuvia itsestään paikkatägin kera. Lisäksi postaa kuvia, joissa kertoo häiritsevän yksityiskohtaisesti ja pitkästi asioita ja korostaa kaikkea mitä on tehnyt joko kavereiden tai lasten kanssa.

Käytiin kahvilla perjantaina ja tämä kaveri kysyi miten olen saanut loman kulumaan, kun ei olla tehty mitään. Vähän nauratti. Ollaan tehty vaikka mitä sekä perheenä että muuten. En vain ole kokenut tarpeelliseksi päivittää ihan kaikkea, tai no mitään, someen.

Ohis mutta miksi ihmeessä käytät vapaa-aikaasi tuollaisen ihmisen kanssa kahvitteluun?

Katselin viikonlopun aikana useiden tuttujen instastooreja, tulvivat kaverikuvia ja fiilistelyä, ihan mukavaa osittain. Yksi tuttu oli porukalla reissussa ja jakoi kavereidensa stooreja, kaikki hänen jakamansa kuvat olivat todella edustavia hänestä itsestään, meikit ja asut ja poseeraukset viimeisen päälle. Sattumalta hän sitten näkyi tanssimassa toisen tutun videossa keikkayleisössä.

En ollut uskoa samaksi tyypiksi, se viehkeine ilmeineen omissa kuvissaan esiintyvä sulotar sivutamppasi siellä emännänkyttyrä hytkyen, liian pienessä nahkatakissa ja kuvissa niin söpöt ylipolvensukat tukkijaloissa valuen.

En tiedä miksi olemme tällaisia itsellemme ja toisillemme. Mitä tuolla saavutetaan.

Toki itsekin katselin nuokin läpi, hyppien eteenpäin jos monta stooria oli samaa kamaa. Tuon jälkeen en ihmettele miksi nettideittailu on vaikeaa, kun ihminen näyttää oikeasti aivan erilaiselta ja on aivan erilainen kuin kuvissaan on. Yli 30v ihmiset edustamassa somessa niin teennäisinä kuin olla voi.

Vierailija
44/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi kaveri, joka tekee tuota. Ikää jo 35v. Storyt täynnä jäykkiä mukamaskeikistely-kuvia itsestään paikkatägin kera. Lisäksi postaa kuvia, joissa kertoo häiritsevän yksityiskohtaisesti ja pitkästi asioita ja korostaa kaikkea mitä on tehnyt joko kavereiden tai lasten kanssa.

Käytiin kahvilla perjantaina ja tämä kaveri kysyi miten olen saanut loman kulumaan, kun ei olla tehty mitään. Vähän nauratti. Ollaan tehty vaikka mitä sekä perheenä että muuten. En vain ole kokenut tarpeelliseksi päivittää ihan kaikkea, tai no mitään, someen.

Ohis mutta miksi ihmeessä käytät vapaa-aikaasi tuollaisen ihmisen kanssa kahvitteluun?

Somekäyttäytymisestään on ihan kiva tyyppi ja olimme ennen läheisiä ja lapsemme olivat alle kouluikäisinä kavereita. Minusta on ihan kiva nähdä parin kuukauden välein ja vaihtaa kuulumisia, vaikka nykyisin sekä meidän äitien että lasten elämäntilanteet ovat hyvin erilaisia kuin sillon, kun olimme enemmän tekemisissä.

Vierailija
45/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katselin viikonlopun aikana useiden tuttujen instastooreja, tulvivat kaverikuvia ja fiilistelyä, ihan mukavaa osittain. Yksi tuttu oli porukalla reissussa ja jakoi kavereidensa stooreja, kaikki hänen jakamansa kuvat olivat todella edustavia hänestä itsestään, meikit ja asut ja poseeraukset viimeisen päälle. Sattumalta hän sitten näkyi tanssimassa toisen tutun videossa keikkayleisössä.

En ollut uskoa samaksi tyypiksi, se viehkeine ilmeineen omissa kuvissaan esiintyvä sulotar sivutamppasi siellä emännänkyttyrä hytkyen, liian pienessä nahkatakissa ja kuvissa niin söpöt ylipolvensukat tukkijaloissa valuen.

En tiedä miksi olemme tällaisia itsellemme ja toisillemme. Mitä tuolla saavutetaan.

Sinä käytit juuri vapaa-aikaasi tuttusi kehon haukkumiseen.

Onhan se ihan hirveää, että mielestäsi väärännäköinen ihminen liikkuu ja nauttii siitä.

Pysähdy nyt hetkeksi. Hyh.

Eihän tuossa siitä ollut kyse vaan siitä kuinka somessa feikataan kaikkea.

Vierailija
46/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä käytit juuri vapaa-aikaasi tuttusi kehon haukkumiseen.

Onhan se ihan hirveää, että mielestäsi väärännäköinen ihminen liikkuu ja nauttii siitä.

Pysähdy nyt hetkeksi. Hyh.

Eihän tuossa siitä ollut kyse vaan siitä kuinka somessa feikataan kaikkea.

Kyllä oli. Juuri siitä. Tuhat kertaa ällöttävämpää kuin söpöstelevät selfiet. Toivottavasti kirjoittaja älyää hävetä, sillekin tunteelle on välillä käyttöä.

Vierailija
47/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö sen tunteen, kun joku tuttu antaa numeronsa ja katsot whatsapp-profiilikuvaa ja oot silleen "no ei se livenä nyt tommoselta näytä!". Kait se riippuu miten ihminen näkee itsensä ja haluaa tulla nähdyksi, ja toiset näkee hänet toisella lailla.

Vierailija
48/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, ei minua ole häirinnyt, ja ei ole tapana itse keikistellä kuvissa, kun ei oikein itsetunto siihen riitä. :D Pitäisi varmaan viis välittää myös muiden mielipiteistä, mutta pitkä masennuskausi aiheutti häpeän kehoon ja hävettää laittaa edes iloisia kivoja kuvia, joissa itse esiinnyn. Laitan lähinnä tylsiä maisemakuvia matkoilta. En itse jaksa kauheasti edes seurata sellaisia muilta, vaan enemmän kiinnostaa ne ihmiset ja saan inspiraatioita kivoista vaatteista ja treenatuista kehoista jos häiritsee joku, niin en sitten kurki sellaista profiilia. Ongelma ratkaistu.

Oletko kateellinen? Minä olen, ja voin sen myöntää tuntematta katkeraa vihaa.

En ole kateellinen siitä, jos joku nolaa itsensä.

Ap

Siinä ei ole mitään noloa olla ihminen.

Ihmiset tekevät kaikenlaisia juttuja ja toisista kaikki on noloa. Teineistä on noloa pitää takki kiinni. Toisista on noloa pitää talvella pipoa päässä. Toiset häpeävät kävellä äitinsä kanssa. Toisia nolottaa, jos mies on itseään lyhyempi. Jotain nolottaa, koska ei lapset ole yliopistosta valmistuneita ja toisia muutama kilo ylimääräistä vaimon vyötäröllä. Sinua nyt sitten jonkun suun mutrustaminen instassa ja siitä otettu kuva.

Sinulla on ongelma, jos muiden tekemiset aiheuttavat sinussa noloutta. Mieti mistä se johtuu.

Vierailija
49/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö sen tunteen, kun joku tuttu antaa numeronsa ja katsot whatsapp-profiilikuvaa ja oot silleen "no ei se livenä nyt tommoselta näytä!". Kait se riippuu miten ihminen näkee itsensä ja haluaa tulla nähdyksi, ja toiset näkee hänet toisella lailla.

Kuvat ovat muutenkin petollisia. Objektiivin polttoväli ja valaistus voivat jo itsessään tehdä ihmeitä.. Ja jotkut ihmiset saattavat näyttää hyvältä (valikoiduissa)kuvissa kun taas ei niin hyvältä luonnossa.

Vierailija
50/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni nolompaa on tällainen anonyymi haukkuminen. Olen instassa ammatin takia ja samasta syystä seuraan useimpia seuraajiani.

Jos en jaksa katsoa jonkun naamoja, belfieitä tai taudinkuvatekstiseiniä, mykistän.

End of story. Ainakin instastory.

Instassa ammatin takia? Se vasta noloa onkin.

En ole ko. ihminen, mutta myös minä olen instassa ammatin takia - eli yrittäjä. Kuvia tuotteista, ei suinkaan itsestäni. Mutta instassa on hyvä markkina.

Ja kyllä - asiakkaat tykkää, kun niiden sivuja seuraa.

Vierailija
51/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole somessa, enkä ole koskaan ymmärränyt lärvikirjojen ideaa. Ruokkii vaan itseriittoisuutta, pinnallisuutta ja silloin pitää tajuta olevansa vapaata riistaa haukkumiselle. Koska sehän on se juttu, tuot itsesi esille, kaikille. Vikoineen päivineen.

Harva tavis on valokuvauksellinen kuin Sabina Särkkä. Tai Mikko Leppilampi. Taviksesta tulee helposti pelle kun hän alkaa matkimaan idoleitaan.

Ketä myöskään jaksaa kiinnostaa toisten ruoka-annokset, matkat, festarit ym.

Itseriittoiset narsisitit kuvaa kaikkea muka tärkeää elämästään.

Yrityksille ymmärrän somenäkyvyyden, mutta kun naapurin Sirpa postaa itsestään kuvan siideritölkki kädessä takapihallaan, puudeli koira sylissään tekstin- se o kesä nyt..... voisi kysyä OI SIRPA, MIKSI? Miksiiii?

Vierailija
52/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurempi kysymys on, miksi ap katsoo niitä?

JA valittaa niistä :)

En ymmärrä nykyaikaa, missä mitään ilmiöitä ei saisi kyseenalaistaa tai ihmetellä.

Kaikkea pitäisi vain hypettää Ihquu! huutojen kera.

Mutta siinä vaiheessa, kun sun koko elämä on muiden ihmettelyä ja herjaamista 24/7, on aika hakeutua hoitoon!

Vierailija
53/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole somessa, enkä ole koskaan ymmärränyt lärvikirjojen ideaa. Ruokkii vaan itseriittoisuutta, pinnallisuutta ja silloin pitää tajuta olevansa vapaata riistaa haukkumiselle. Koska sehän on se juttu, tuot itsesi esille, kaikille. Vikoineen päivineen.

Harva tavis on valokuvauksellinen kuin Sabina Särkkä. Tai Mikko Leppilampi. Taviksesta tulee helposti pelle kun hän alkaa matkimaan idoleitaan.

Yrityksille ymmärrän somenäkyvyyden, mutta kun naapurin Sirpa postaa itsestään kuvan siideritölkki kädessä takapihallaan, puudeli koira sylissään tekstin- se o kesä nyt..... voisi kysyä OI SIRPA, MIKSI? Miksiiii?

Koska Sirpa halua myös olla sisällön tuottaja. Halutaan toisaalta arkirealismia ja todellisuutta ja sitten kun Sirpa laittaa sen rehellisen kuvan siitä mitä on, niin sekään ei kelpaa. Kun Sabina laittaa, niin haukutaan, että kaikki on niin kiiltokuva valokuvamallimaista. Kaikki kuitenkin toivoo, että instan käyttäjät toivovat, että instassa olisi sisältöä, mutta mikään ei kelpaa.

Miksi vaan yritysten pitäisi olla siellä? Haluatko pelkkiä mainoksia?

Vierailija
54/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ap se mammattelu! Mä oon 38-vuotias mutta en todellakaan minkään sortin MAMMA. Mikä ihmeen ikäsheimaus juttu tää on nykyään, että kaikkia yli 25-vuotiaita naisia pitää nimitellä mammoiksi???

Ja meinaatko, että tietyn iän ylitettyä ei saa kuvata itseään onnellisena instassa? Miten ihmeessä se ikään liittyy?

Itse en kuvaa juuri koskaan itseäni kun en vaan pidä kuvassa olemisesta mutta ei minua todellakaan häiritse että muut sitä tekee. Mielummin katson kuvia, jossa on myös kaveri itse eikä mikään tylsä random maisemakuva..

Vierailija
55/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat vain mainoksia ja muokattuja kuvia malleista?

Vierailija
56/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavis kun laittaa kuvan instaan, hän edustaa todellisuutta. Sitä mitä 99% ihmistä on. Todellisuus ei ole instamalli, eikä photoshopattu mainoskuva. Ne ovat 100% feikkiä.

Siinä ei ole mitään noloa olla tavis, realistinen kuvaus nykymaailmasta ja sen ihmisistä. Se taviksen postaamia ruokakuva on todellisuutta. Sitä mitä oikeasti syödään. Se taviksen bikinikuva on oikeaa todellisuutta. Siltä miltä ihmiset ihan oikeasti siellä rannalla näyttävät.

Taviksen kuva festareilta kuvastaa niin paljon paremmin todellisuutta kun festarin mainoskuvat. Jos siis oikeasti haluat tietää mitä tapahtuu ja mikä on todellisuus, katso niitä talvisten kuvia, älä mainoksia tai malleja.

Vierailija
57/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavis kun laittaa kuvan instaan, hän edustaa todellisuutta. Sitä mitä 99% ihmistä on. Todellisuus ei ole instamalli, eikä photoshopattu mainoskuva. Ne ovat 100% feikkiä.

Siinä ei ole mitään noloa olla tavis, realistinen kuvaus nykymaailmasta ja sen ihmisistä. Se taviksen postaamia ruokakuva on todellisuutta. Sitä mitä oikeasti syödään. Se taviksen bikinikuva on oikeaa todellisuutta. Siltä miltä ihmiset ihan oikeasti siellä rannalla näyttävät.

Taviksen kuva festareilta kuvastaa niin paljon paremmin todellisuutta kun festarin mainoskuvat. Jos siis oikeasti haluat tietää mitä tapahtuu ja mikä on todellisuus, katso niitä talvisten kuvia, älä mainoksia tai malleja.

Tänä on totta.

Aihetta vain liipaten: opetan mallipiirustusta, ja olen opiskellut perusteellisesti ihmisen plastista anatomiaa.

Alastoman, luonnollisen ihmisen ulkonäkö on nykyään monelle shokki. Ei ole totuttu näkemään vekkiä vartalossa sillä puolella, jolle keho kallistuu, puhumattakaan edes pienestä pömppömahasta.

Photoshop on hukuttanut meidät kullanhohtoisiin, kaikkialta siloisiin pötkövartaloihin.

Sitten arvostellaan somessa tukkijalkoja tai kyttyröitä. (Kyllä, keskustelupalstakin on sosiaalista mediaa.)

Kuvat ovat meitä ihmisiä varten, emme me ole kuvia varten.

Vierailija
58/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ap se mammattelu! Mä oon 38-vuotias mutta en todellakaan minkään sortin MAMMA. Mikä ihmeen ikäsheimaus juttu tää on nykyään, että kaikkia yli 25-vuotiaita naisia pitää nimitellä mammoiksi???

Ja meinaatko, että tietyn iän ylitettyä ei saa kuvata itseään onnellisena instassa? Miten ihmeessä se ikään liittyy?

Itse en kuvaa juuri koskaan itseäni kun en vaan pidä kuvassa olemisesta mutta ei minua todellakaan häiritse että muut sitä tekee. Mielummin katson kuvia, jossa on myös kaveri itse eikä mikään tylsä random maisemakuva..

Jep. AINOASTAAN täällä Vauvalla meistä jokainen on av-mamma, ikään ja sukupuoleen katsomatta.

T. Velamamma 43 v

Vierailija
59/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kuvittelee olevansa ainutlaatuinen lumihiutale

Ja jos kuvat onkin salaisia eivätkä näy koko maailmalle, sitten sitä vielä uniikimpi on, kun kuvittelee kenenkään olevan niin kiinnostunut katsomaan kuviaan, että ne pitää oikein laittaa salaisiksi.

Vierailija
60/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään väärää siinä, jos laittaa nettiin kuvia hyvistä hetkistä. Se mikä on sinusta ehkä typerää, saattoi olla toiselle hyvinkin tärkeä hetki. 

Välillä ihmettelen miksi jotkut ihmiset katsovat instaa tai facebookkia, jos kaikki tuntuu olevan aina väärin? Toisaalta he yleensä ovat niitä tyyppejä, jotka eivät itse uskalla edes julkaista mitään. On vain kiva arvostella toisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan