Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten köyhä ihminen löytää mielenrauhan?

Vierailija
31.07.2022 |

Sisäisen rauhan? Kun aina on puutetta rahasta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksien kautta. Täytyy nauttia siitä mitä on, eikä surra sitä mitä ei ole.

Vierailija
2/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä löytää mielenrauhan kelatuista.

T. Kilttis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksien kautta. Täytyy nauttia siitä mitä on, eikä surra sitä mitä ei ole.

Positiivisien ajatuksien kautta!

Kyllä ja aivan miten yksi äsken tokaisi, satisfyerilla ja suolistosta puhumalla, tämä sivilisaation rikkauden puhetapa.

Vierailija
4/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoni tekivät minusta köyhän, mutta toisaalta elän arvojeni mukaan. Helppoahan se.

Vierailija
5/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy alkaa kurjuuden maksimoimisteorian kannattajaksi. Tehkää olonne ja elämänne niin kurjaksi kuin ikinä keksitte. Sen jälkeen nauttii pienestä leivän kannikastakin.

Vierailija
6/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämällä et se mitä mulla ei ole. En tarvitse.

Vierailija
7/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on että tuolloin elämää ei voi perustaa aineelliseen hyvään koska sitä ei ole eikä tulekkaan välttämättä. On löydettävä elämänilo muista asioista. On myös syytä muistaa että yli puolella maapallolla elävällä ei ole sitäkään vähää mitä suomalaisella köyhällä. Eli me suomalaiset emme välttämättä edes tiedä todellisesta köyhyydestä yhtään mitään. Eli suomeksi; etsi ilonaiheet sellaisista asioista mihin ei liity raha. Esim. kirjastosta lainattu hyvä kirja tms. Ja huomioi että on paljon ihmisiä jolla ei ole edes sitä lukutaitoa. Saati kirjaa tai mahdollisuutta lainata sitä ilmaiseksi.

Vierailija
8/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni mielenrauhan löytänyt ihminen päätyy elämään köyhänä.

Olen elänyt muiden mittareilla köyhyysrajan alapuolella koko aikuisikäni. Se on valinta, jonka olen tehnyt mielenrauhan ja henkisen hyvinvoinnin eteen. En kokenut puutetta edes silloin nuorempana, kun piti käydä dyykkaamassa ruokaa. Töitä olen tehnyt sen verran että toimeen tulee, pienellä palkalla ja osan vuodesta.

En ole löytänyt minkäänlaista mielenrauhaa työelämästä, päin vastoin. Mulle rauha löytyy riittävästä ajasta olla ja ajatella, joogasta, puutarhan hoitamisesta, lukemisesta ja luovasta tekemisestä. Kaikki tuo on (lähes) ilmaista.

Vierailija
9/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla kiitollinen siitä mitä on eikä kestittymällä siihen mitä puuttuu.

Joka päivälle riittävät omat murheensa.

Vierailija
10/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia olla oman valinnan kautta köyhä - kuin sitten jos se on pelkkää puutetta lähes kaikesta.

Vierailija
11/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenrauha tulee siitä, kun saa säästettyä pienen hätävaraston. Köyhänä ei ole säästäminen helppoa. Pitää olla pitkäjännitteinen, sitkeä ja kerryttää säästöjä hiljalleen. Kaikki keinot käyttöön: pullojen kerääminen, marjojen myynti, tavaroiden myynti nettikirppiksillä jne.

Vierailija
12/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha ja kirjasto, muuta ei tarvita. t. Cicero

Vierailija
13/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuttamalla av:lla?

Vierailija
14/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä puutetta riittää oli valinta tai pakko. Ei ole rahaa mihinkään eikä työnantajat ota töihin kuin työpaikan vaihtajia.

Vierailija
15/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle uskonto tuo mielenrauhan. Maallinen omaisuus ei ole mitään sen rinnalla, mikä taivaassa odottaa.

Vierailija
16/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja köyhä mutta ainakin mulla on paljon aikaa. Aikaa harrastaa, levätä, kulkea tarjousten perässä, auttaa kavereita ja vanhoja vanhempiani.

Vierailija
17/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole puutetta, vaikka olisi köyhä. Opiskelijoilla voi olla rikas elämä, vaikka on köyhää.

Vierailija
18/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämällä muuttaa tilannetta. Minä esimerkiksi poistatan täältä äärioikeistolaista roskaa, kerron totuutta taloudesta yms..

Vierailija
19/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä ole puutetta, vaikka olisi köyhä. Opiskelijoilla voi olla rikas elämä, vaikka on köyhää.

Opiskelijoita auttaa ainakin 4 asiaa:

1. Useimmat muutkin opiskelijat on köyhiä, joten siinä ollaan samassa veneessä kavereiden kanssa.

2. Opiskelijan köyhyys on yleensä tilapäistä, koska valmistumisen jälkeen päästään käsiksi enemmän tai vähemmän hyvin palkattuun työhön.

3. Opiskeleminen on oma valinta. Elintasoaan voisi parantaa menemällä kokoaikaisiin hanttihommiin jos tahtoisi.

4. Opiskelijalla on mahdollisuus parantaa elintasoaan opintolainan avulla.

Vierailija
20/33 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtien tilaston mukaan vuosi tulot:Kuulun Suomen köyhiin.Mutta en tunne itseäni köyhäksi. Olen jo vähävaraisesta perheestä kotoisin.En vertaa itseäni muihin,muiden savutuksin tai omaisuuten.Minua ei voi ostaa rahalla ja en nuole rahaa,en titeleitä. Olen tytyväinen halitsen rahan käytön. Tosin vuokra asuntoni pieni ja halpa.Tällä ei lehtien huonekalulehtien sisustus. Ei Muumi mukeja.Ei Mokka Masteria.Ei Teemaa, Ei Arabiaa,Ei Aarnoin valaisimia Sen enempää ei isoa taulu TV.Tai päälläni Marmekkoa.Ei älypuhelinta. Ei kesämökiä,ei edes perikunnan. Loma matkoile ei mahdolisuus. En siis pääse mailmalle.Mutta maailma tulee luokseni! Sillä eri kultuurit tutustun helposti Suomessa ja saan paljon posti korteja,niltä jotka matkustaa! Miksi pitäisi olla onneton jos ei kultalusikka suussa ole syntynyt ja en tavoittele rahaa. En rahan valtaa?Enkä Tarvitse miestä asumaan kanssani,helpotakseni taloudellista asemaani. Mielummin elän suhtessa ja eri asunnot.