Kaveri ei palauta lainaamiaan tavaroita
En ymmärrä erästä kaveriani. Tai no voiko enään kaveriksi kutsua. Hän lainasi 4 vuotta sitten minulta yhden kirjan ja muutamaa muuta tavaraa. En ole saanut niitä tänä päivänäkään takaisin. Itseäni häiritsisi jos nurkissa olisi toisen tavaroita, jotka lainassa.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Sitä on nykyään liikkeellä. Olen lainaillut kavereille yhtä ja toista, soitellut perään ja käynyt hakemassa tavaroitani mutta nyt se on loppu, en lainaa kenellekään mitään enkä keneltäkään mitään. Eräs kaverini jopa kehtasi vaatimalla vaatia lainaksi erästä kirjaani, joka oli jo hänen hyllyssään.
Joo parempi, että hankkivat omat tavaransa. Kirjat voi lainata kirjastosta, saavat sitten sanktiot jos ei palauta sinne.
Ihan yleistä ikän katsoatta varsinkin naisilla.Jos lainaa rahaa,ei maksa takas ja meriselityksillä lisää.Puhuen mut ympäri,kun en kehtaa omiani pyytää takaisin.Kun vuosi kymmeniä sama asia.Lopulta räjähtää ja sanoo vuosi kymenien sanat rumastitakas!.Mutta pääsihän edes lainaajista,kuin toisen pussi syömisestä lopullisesti eroon ja mitään tilaa ei uudet tulokkaat saa. .
Miksi ei palauta? Onko taustalla esim. Masennus vai miksi ei vain saa palautettua tavaraa, joka ei ole oma
Laita luteita postiluukusta, tulee tavaranharvennus ku joutuu hävittää niitä
Jos koittaisit pyytää niitä takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt. Aina keksii jotain , eikä muka ehdi tapaamaan
Tuo on yllättävän yleistä. Ihmettelen miten jotkut kehtaa. En minäkään enää mielelläni lainaa mitään koska ennen olin oikein avulias aatu, aina lainaamassa tavaroita ja rahaa kavereilleni ja kaikki jäi palauttamatta. On pitänyt opetella itsekkäämmäksi ettei ihan kaikkea viedä hölmöltä.
Ei kannata lainata. Se on nykyään näköjään lahjoittamista
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lainata. Se on nykyään näköjään lahjoittamista
Ainakin pitäisi nykyään tässäkin asiassa tehdä joku virallinen paperi allekirjoituksineen kun ei voi ihmisten, edes omien kavereiden sanaan luottaa.
Aloita Nyt siitä ainakin että lopetat kutsumasta kaveriksi.
Siitä on hyvä lähteä.
Jotku ovat tuollaisia. Ärsyttää pirusti. Sama rahan kanssa, jos maksaa joskus jotain toisen puolesta, niin turha odottaa että oma-alotteisesti maksaisi takaisin tai vuorostaan maksaisi jonku muun jutun. Eikä se välttämättä ole ilkeyttä, on vaan niin itsekeskeinen että ei tule ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pyytänyt. Aina keksii jotain , eikä muka ehdi tapaamaan
Se on joko myynyt, hajottanut tai kadottanut ne.
Sama, en lainaa enää mitään edes perheenjäsenille, paitsi jos kyseessä on tavara josta haluan eroon.
Sitä on nykyään liikkeellä. Olen lainaillut kavereille yhtä ja toista, soitellut perään ja käynyt hakemassa tavaroitani mutta nyt se on loppu, en lainaa kenellekään mitään enkä keneltäkään mitään. Eräs kaverini jopa kehtasi vaatimalla vaatia lainaksi erästä kirjaani, joka oli jo hänen hyllyssään.