ihottumaa hampaiden puhkeamisesta?
Millaisia oireita lapsillenne on tullut, kun hampaat ovat puhjenneet? Lapsella on pientä ihottumanäppyä kasvoissa ja käsivarsissa. Ihottuma on ja pysyy, enkä siis osaa yhdistää sitä mihinkään ruokaan. Yläetuhampaat kuultavat ikenestä läpi, joten voisivatko ne aiheuttaa ihottumaa?
Kommentit (2)
En todellakaan pistä päätäni pantiksi, että johtuuko ne näppylät todella hampaista, mutta meidän poikasella 1v2kk tämä tapahtuu jo toista kertaa.
Viimeksi kun puhkesi hampaita (elokuussa), oli samaan aikaan kova nuha ja sitten tuli niitä näppylöitä. Enimmäkseen niitä oli vain jaloissa ja keskivartalolla. Käsissä ja kasvoissa ei oikeastaan lainkaan. Näppylät oli lähinnä hyttysenpureman näköisiä, paljon eri kokoisia. Kysyin tuolloin neuvolasta, et mikä mahtais olla kyseessä ja täti selitti et nykyään on paljon viruksia jotka flunssan yhteydessä aiheuttaa epämääräisiä näppylöitä. Asia oli silloin ok enkä vienyt poikaa koskaan lääkäriin koska näpyt ei selvästikään kutisseet tms.
Ja nyt sama toistuu. Hampaita on tulossa ja kuola lentää. Flunssa myös jo toista viikkoa! Näppyjä on nyt vähemmän kuin edellisellä kerralla ja nyt lähinnä jaloissa. Todella kummallista mun mielestä. Kuumetta ei ole missään vaiheessa ollut. Tällainen tarina tämä..
Enpä tosiaan ole koskaan kuullut, että hampaiden tulo aiheuttaisi näppylöitä, että jos jollakulla on kokemusta asiasta, niin myös minä olen kiinnostunut asiasta!
Mehis ja poikanen 1v2kk
Meillä tyttö kohta 7kk,2alahammasta puhjennut.5päivää oli kova kuume 39-39.9.Mutta ei itkenyt pahemmin.Nyt kun kuume pois,tuli punaiset näppylät...selkä,vatsa,niska täynnä..johtuu lääkärin mukaan kuumeesta..hikinäppylöitä..mut mua i
hmetyttää kun tyttö huutaa ihan koko ajan....Ei auta sylissäpito,maito...Laittanut supon yöksi että saisi tyttö edes nukkua..johtuukohan tämä sitten niistä hampaista vai näppylöistä..Mie oon ihan kauhuissani.......ja väsynyt.