Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä yhteen muutto nuorena?

Vierailija
30.07.2022 |

Minkä ikäisenä lapsenne on muuttanut avoliittoon kumppanin kanssa? Meillä 22v tyttö ja muutti yhteen. Jotenkin pidin hätiköitynä mutta saahan sitä kokeilla ja erilleen pääsee ellei nyt naimisiin mene tai lapsia hanki.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun molemmilla on sellaiset tulot että voivat elättää itsensä, esim. kela huomioi puolison tulot eli käytännössä jos toinen on työtön niin työssäkäyvä saa elättää häntä, ei reilua kenellekään.

Vierailija
2/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun molemmilla on sellaiset tulot että voivat elättää itsensä, esim. kela huomioi puolison tulot eli käytännössä jos toinen on työtön niin työssäkäyvä saa elättää häntä, ei reilua kenellekään.

Ovat onneksi molemmay vielä opiskelijoita ja osa-aikatyöntekijöitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin just täyttänyt 20v (- 89).

Avomies (poika) oli 23v.

Se oli kyllä ihan liian aikasin, ei mitään käsitystä miten ylipäätään parisuhteessa pitäs toimia tai toista kohdella jotta suhde kestää.

Mut onhan noita ikätovereita jotka hankkiutu hetimiten reilut parikymppisenä raskaaks, perusti perheen ja alkoivat leikkiä kotia. Jotkut onnistu jotkut ei.

Vierailija
4/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse aloitimme seurustelun lukion viimeisellä luokalla. Yhteenmuutto käytännössä lukion jälkeen, virallisesti vasta poikaystävän kotiutuessa armeijasta. Ensimmäinen lapsi 10 vuotta myöhemmin, avioliitto joitain vuosia aikaisemmin. En keksi, mitä hyötyä yhteenmuuton lykkäämisestä olisi ollut. Mielummin mahdollisimman pitkä avoliitto ennen lapsia ja naimisiin menoa.

Vierailija
5/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän ylin päämäärä nyhtää valtiolta niin paljon tukia kuin pystyy?

Vierailija
6/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä on ihan hyvä kokeilla ja mokailla yhdessäasumista.

Osaa sitten myöhemmin oikeissa suhteissa jo käyttäytyä ja odottaa tolkun käytöstä, kun yksi yritys on ajettu näyttävästi kiville.

Vierailija
7/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avomies (poika) oli 23v.

Se oli kyllä ihan liian aikasin, ei mitään käsitystä miten ylipäätään parisuhteessa pitäs toimia tai toista kohdella jotta suhde kestää.

Mut onhan noita ikätovereita jotka hankkiutu hetimiten reilut parikymppisenä raskaaks, perusti perheen ja alkoivat leikkiä kotia. Jotkut onnistu jotkut ei.

Juu että vaikka kuinka hyvin olisi mennyt elämässä niin se heidän perheensä ja kotinsa oli leikkiä vaan. Katkera av-mamma kun ei itse pystynyt siihen koskaan.

Vierailija
8/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avomies (poika) oli 23v.

Juu että vaikka kuinka hyvin olisi mennyt elämässä niin se heidän perheensä ja kotinsa oli leikkiä vaan. Katkera av-mamma kun ei itse pystynyt siihen koskaan.

Näinpä. Ja jos jollain menee oikein hyvin, niin se on tietysti Kulissia.

Vierailija
9/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikymppisenä on ihan hyvä kokeilla ja mokailla yhdessäasumista.

Osaa sitten myöhemmin oikeissa suhteissa jo käyttäytyä ja odottaa tolkun käytöstä, kun yksi yritys on ajettu näyttävästi kiville.

Niin mäkin ajattelin tämän asian. Ap.

Vierailija
10/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin avoliittoon 22-vuotiaina, ja muutamaa kuukautta myöhemmin mentiin naimisiin. Naimisissa edelleen saman äijän kanssa, nyt jo 35 vuoden ajan.

Vierailija
11/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ensimmäisen poikaystävän kanssa avoliittoon kun olin 21. Hän 5 vuotta vanhempi. Silloin opiskelin, mies töissä. Myöhemmin minä töissä, mies oli hetken työttömänä, perusti sitten yrityksen. Hyvin selvittiin, kaksi autoakin oli koko ajan . Asuttiin tosi pienessä ja huonossa kämpässä, suihkukin oli jossain vuokraemännän kellarissa. Mutta vuokra oli halpa. Silloin ei ollut asumistukia ym, mutta pärjättiin. Sitten kun pärjättiin vähän paremmin ja kummallakin kiireinen työ, erkaanuttiin toisistamme ja erottiin.

Vierailija
12/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin yhteen ekan poikaystäväni kanssa 22-vuotiaana. Nyt yli 20 vuotta myöhemmin ollaan edelleen yhdessä ja kaksi kouluikäistä lastakin on.

Tulee mieleen, että ap on aika myrkyllinen vanhempi asenteensa puolesta.

Vierailija
13/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun molemmat ymmärtää, että kotityöt ja laskut on molempien vastuulla. 

Vierailija
14/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin 17-vuotiaana. Edelleen saman miehen kanssa. Lasten toivon muuttavan sitten, kun kokevat olevansa siihen oikeasti valmiita. 

Vierailija
15/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat säästävät pitkän pennin jos pistää hynttyyt yhteen toisen opiskelijan kanssa. Joskus se kotileikki on kumminkin aloitettava.

Vierailija
16/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin molemmat 19-vuotiaita miehen kanssa kun muutimme yhteen ja saimme esikoisen jo parikymppisinä. Mies teki erilaisia hanttihommia ja minä opiskelin ja olin lasten kanssa, välillä töissäkin. Mies alkoi yrittäjäksi ja muutama vuosi oli tosi hektistä menoa. Meillä yhteistyö on toiminut hyvin aina ja molemmat on saanut toteuttaa omia unelmiaan ja tukea toisiltamme. Suhde on tasa-arvoinen ja parisuhde voi hyvin, sovitaan hyvin yhteen. Leikitään kotia aivan täysillä, harrastetaan ja matkustellaan eri tavoin lasten kanssa, toivotaan, että niistä kasvaa kunnon ihmisiä, yritetään näyttää mallia. Myönnän, että vähän on hyväksikäytetty päivähoitoa ja livahdettu välillä treffeille lasten ollessa tarhassa, mutta ei meillä muita tukiverkkoja olekaan eikä lapsille muuta tuttua ja turvallista hoitajaa ole löytynyt täältä rahallakaan. Muita miehiä en pystyisi ottamaan oikeasti tosissani vakavasti, mieheni on paras ja ihanin.

Vierailija
17/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun molemmat ymmärtää, että kotityöt ja laskut on molempien vastuulla. 

Ei se noin mene. Olen aina ollut kotitöissä se parempi, paitsi lapsen isän kanssa joka oli siivouksessa ja kotijutuissa skitso perfektionisti.

Jokainen tekee, mitä osaa parhaiten. Mies korjaa auton, päivittää tietsikat ja pitää kokoonpanon ajan tasalla. Nainen siivoaa ja järjestää, huolehtii ruuanlaiton ja muut.

Nykyinen mies ei ymmärrä autoista mitään, aiemmat kyllä . Muutoin menee speksien mukaan

Vierailija
18/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ihan kaikki yhteiseen elämään liittyvät laskut maksetaan aina ihan tasan puoliksi.

Vierailija
19/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iässä, kun voi ajatella avioituvansa. Joku on valmis 16-vuotiaana, toinen 26-vuotiaana... tai 36, tai 46, JOS on mies, koska miehelle tuo ikä on vielä suhteellisen nuori! JOS on luonteeltaan maskuliininen mies... muut miehet ikääntyvät naisten (suurin osa) lailla.

Vierailija
20/28 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenmuutto ilman aikomusta avioitua on todella typerää. Naisen nuoruus nopeasti mennyttä, eikä muutot mitään pikkujuttuja; helposti jämähtää, ja menettää muita tilaisuuksia. On mietittävä, millä hinnalla nuoruutensa myy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi