Minkä ikäisenä yhteen muutto nuorena?
Minkä ikäisenä lapsenne on muuttanut avoliittoon kumppanin kanssa? Meillä 22v tyttö ja muutti yhteen. Jotenkin pidin hätiköitynä mutta saahan sitä kokeilla ja erilleen pääsee ellei nyt naimisiin mene tai lapsia hanki.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Itse olin just täyttänyt 20v (- 89).
Avomies (poika) oli 23v.
Se oli kyllä ihan liian aikasin, ei mitään käsitystä miten ylipäätään parisuhteessa pitäs toimia tai toista kohdella jotta suhde kestää.Mut onhan noita ikätovereita jotka hankkiutu hetimiten reilut parikymppisenä raskaaks, perusti perheen ja alkoivat leikkiä kotia. Jotkut onnistu jotkut ei.
Meillä melkein sama. Tavattiin juhannuksena kun oltiin 18v, yhteen muutettiin elokuussa, toivottu vauva oli tulossa maaliskuussa (meni kyllä kesken).
Nyt 15v myöhemmin ollaan naimisissa (oltu jo 13v) ja meillä on 3 lasta (13v, 12v ja 7v). Mutta ihan viime vuosina olen tajunnut miten hätiköidysti hoidettiin kaikki. Meillä kävi todella hyvin, mutta kyllä tuossa olisi homma voinut mennä pieleen niin monessa vaiheessa.
Viiden vuoden päästä tyttäresi jo lähes kolmekymppinen. Miehelle se ei ole mitään, nainen ollut hedelmällinen jo puolet iästään. Jos tahtoo miehen ennen kuin valtaosa varattuja (!) ja jos tahtoo muutaman lapsenkin, kolmekymppisenä on korkea aika vakavoitua. Toki voi nyt olla mukavuudenhaluinen ja pelleillä pikkuetujen vuoksi, vielä on varaa olla lyhytnäköinen, mutta kun naiselle tulee ikää paljastuu, kuinka viisas tai tyhmä hän on ollut.
Nyt perusta yhteisen kodin henkilön kanssa, jota et edes tunne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avomies (poika) oli 23v.
Se oli kyllä ihan liian aikasin, ei mitään käsitystä miten ylipäätään parisuhteessa pitäs toimia tai toista kohdella jotta suhde kestää.Mut onhan noita ikätovereita jotka hankkiutu hetimiten reilut parikymppisenä raskaaks, perusti perheen ja alkoivat leikkiä kotia. Jotkut onnistu jotkut ei.
Meillä melkein sama. Tavattiin juhannuksena kun oltiin 18v, yhteen muutettiin elokuussa, toivottu vauva oli tulossa maaliskuussa (meni kyllä kesken).
Nyt 15v myöhemmin ollaan naimisissa (oltu jo 13v) ja meillä on 3 lasta (13v, 12v ja 7v). Mutta ihan viime vuosina olen tajunnut miten hätiköidysti hoidettiin kaikki. Meillä kävi todella hyvin, mutta kyllä tuossa olisi homma voinut mennä pieleen niin monessa vaiheessa.
Nuorilla käy monesti todella hyvä mäihä. Ehkä nuoret ihmiset sopeutuvat paremmin suhteeseen, eivätkä ole liian vaativia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin yhteen ekan poikaystäväni kanssa 22-vuotiaana. Nyt yli 20 vuotta myöhemmin ollaan edelleen yhdessä ja kaksi kouluikäistä lastakin on.
Tulee mieleen, että ap on aika myrkyllinen vanhempi asenteensa puolesta.
Miksi myrkyllinen?
Mulle tulee mielikuva, että ap on todella piittaamaton. Hassua sinänsä, että kirjoittaa siitä. Jonain ikälukuna...
-eri
Ehkä on vähän asenne, että tehkööt tytär mitä lystää.
Olikohan vaikea keksiä otsikko aiheeseen, joka ei yhtään kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avomies (poika) oli 23v.
Nuorilla käy monesti todella hyvä mäihä. Ehkä nuoret ihmiset sopeutuvat paremmin suhteeseen, eivätkä ole liian vaativia.
Olen tullut tähän tulokseen myös. 18v elämä on erilaista. Opiskelujen takia on tottunut nuukailuun ym. Lisäksi ihmisenä on niin keskeneräinen että ehkä siinä kasvaa eri tavalla yhteen.
Kun koko elämä on nuukailua ja kompromissien tekoa, niin ehkä ne avoliiton kompromissit ei nouse kynnyskysymyksiksi.
Miksi myrkyllinen?